Atunci cȃnd doreşti să promovezi un produs, un serviciu sau o companie trebuie să cauţi să te diferenţiezi de competitorii de pe piaţă prin ceva unic, nou şi incitant. Contează modul ȋn care le promovezi, ȋn care le ȋmbraci ȋntr-o haină nouă pe care nu o mai are nimeni. Şi cum poţi face acest lucru? Printr-un copywriting eficient care să stȃrnească interesul şi să te aducă ȋn atenţia publicului. Pentru aceasta, este important să respecţi cȃteva reguli simple şi la ȋndemȃnă care o să crească eficienţa copy-ului tău.
Cuprins articol
1. Scrieţi din perspectiva consumatorului
Primul lucru de care trebuie să ţineţi seama pentru a vă ȋmbunătăţi şansele copy-ului este să scrieţi din perspectiva audienţei. Încercaţi să scoateţi ȋn evidenţă ceea ce doresc ei să audă, ceea ce au ei nevoie să cumpere sau ce beneficiu major caută la un produs. Nu scrieţi pentru sine ci pentru ceilalţi! Pentru aceasta, este indicat să folosiţi propoziţii simple, scurte şi clare. Folosiţi cuvintele cele mai potrivite pentru a descrie acel produs sau serviciu. Redactaţi pe limbajul celui care cumpără produsul şi ȋncercaţi să scoateţi ȋn evidenţă caracteristicile principale ale produsului.
2. Spuneţi o poveste
Oamenii s-au săturat de publicitate, de vȃnzări, de diferite companii care le bagă pe gȃt produsele lor. Oamenii au devenit conştienţi că sunt pilonul principal cȃnd vine vorba de vȃnzări deoarece ei hotărăsc dacă merită să cumpere produsul sau nu. Discounturile, reducerile şi promisiunile nu ȋi mai interesează şi nu le mai dau atenţie. Ei apreciază mai degrabă o poveste frumoasă, care ȋi poate face să viseze şi unde chiar ei pot fi personajul principal. Un bun copywriting inspiră, generează word-of-mouth şi apoi duce la creşterea vȃnzărilor. Creionaţi o poveste unică, incitantă şi deosebită ȋn jurul brandului.
3. Creaţi un mesaj simplu
Simplitatea este o caracteristică importantă de care trebuie să ţineţi seama atunci cȃnd redactaţi un mesaj. Centraţi mesajul pe care ȋl transmiteţi pe o idee esenţială sau principală, care doriţi să iasă ȋn evidenţă. Apoi, transmiteţi acea idee ȋntr-o manieră cȃt mai simplă şi clară pentru a o fixa ȋn mintea publicului.
Pentru aceasta trebuie să folosiţi un număr minim de elemente pentru ca atenţia receptorului să nu fie distrasă de elemente neesenţiale pentru identitatea brandului promovat. Aceste elemente „ȋn plus” nu fac decȃt să ȋngreuneze ideea pe care doriţi să o transmiteţi.
Cei mai mulţi copywriteri ȋncearcă să transmită „dintr-un foc” cȃt mai multe informaţii posibile, fără a lua ȋn considerare faptul că ȋn acest mod receptorul poate să reţină doar 10-20 %, şi asta doar ȋn cel mai bun caz.
Atunci cȃnd creaţi un mesaj ȋncercaţi să vă focusaţi atenţia spre caracteristica cea mai importantă a mesajului. Această tactică are o ȋnaltă probabilitate de a fi receptată eficient de către cei din publicul ţintă.
4. Transpuneţi mesajul ȋn jurul unei idei remarcabile
Pentru ca un mesaj să atragă atenţia receptorului trebuie să fie creativ, unic, deosebit şi să fie construit ȋn jurul unei idei remarcabile. Dacă mesajul nu este realizat ȋn jurul unei idei mari ȋn mod sigur va trece neobservat, nu va fi luat ȋn considerare şi nu va fi reţinut. Fă ceva impresionant, care să ȋi lase pe cei din jur fără cuvinte. Ideile mari cer timp, muncă, creativitate, riscuri şi un strop de nebunie pe care trebuie să ţi le asumi. Însă rezultatele vor fi pe măsură, te asigur!