8 Sfaturi pentru a Scrie o Pagina de Vanzare

Dacă vrei să vinzi ceva pe blog, fie că e vorba de un eBook, un curs sau orice alt produs, atunci ştii că ai nevoie de o pagina de vanzare.

Totuşi, să faci una bună poate fi destul de greu. Dacă e prima dată când scrii o astfel de pagină, probabil îți este greu să găsești de unde să începi. Însă, nu trebuie să îți faci griji. Am pregătit pentru tine 8 sfaturi prin care poţi face o pagină de vânzare care să îți aducă profit.

1. Scrie un titlu irezistibil

Titlul e primul lucru pe care îl observă vizitatorul.

Titlul îi va crea impresia despre ce s-ar putea afla pe pagină şi dacă se merită să citească ce ai scris. Nu vrei să laşi impresia că e totul scam.

Ca să eviţi asta, ai grijă să nu foloseşti cuvinte cu impact emoţional, precum:

  • Şoc
  • Incredibil
  • Secret

Cuvinte ca acestea s-au folosit mereu în scrisori de vânzare şi acum cine le vede în titluri iese direct şi nu se mai întoarce niciodată.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

2-3 septembrie, București: Curs de Inițiere în Copywriting și Content Writing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

7-8 octombrie, București: Curs practic de inițiere în Content Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Încearcă să fii diferit. Foloseşte un titlu cu numele produsului şi apoi explică sub el despre ce e vorba.

Pe nlpmania.ro găsim un exemplu perfect:

După cum vezi titlul e extrem de clar, sub el e beneficiul produsului şi apoi o descriere a conţinutului ofertei.

Dacă vrei să păstrezi cititorii pe pagină trebuie să le atragi atenţia încă din primele secunde.

2. Prezintă beneficiile, în loc de trăsături

Să spunem că eu aș vinde, pe blogul meu, un curs despre email marketing:

Cursul meu conţine:

  • 10 de lecţii video
  • Un pdf de 50 de pagini
  • Un material audio de 2 ore

Dacă aș face descrierea cursului așa, pare totul în regulă dar e o singură problemă: nu am spus nimic clar aici, doar am dat de înțeles care ar fi lungimea materialului.

Publicul e interesat mai degrabă de calitate decât de cantitate; potențialii cumpărători ar fi interesați ce învață ei concret din acest curs și cum îi ajută.

Am modificat puţin descrierea:

  • 20 de ore în care înveţi cum să creezi o listă de email care să îţi aducă venit
  • Cum să comunici cu lista ta ca să obții mai multe vânzări
  • Paşi exacţi prin care să faci rost de primii 100 de abonaţi

Acum sună altfel, este mult mai concret. Am înlocuit trăsăturile cu beneficii.

Însă, trebuie avut grijă. Beneficiile pe care le vor vizitatorii nu sunt mereu acelea la care te gândeşti.

Dacă îmi spui de exemplu că mă înveţi să mă îmbrac bine, beneficiul tău e prea vag.

Cu ce mă aleg dacă mă îmbrac bine?

Poate ai putea să-mi transmiți altceva cum ar fi că:

  • O să devin mai atrăgător pentru sexul opus
  • Voi avea mai multe oportunităţi financiare
  • Lumea mă va respecta mai mult

Observi diferenţa?

Încearcă să găsești acele beneficii pe care persoana care citește dorește să le audă.

3. Fii specific

Să scrii conţinut pe care să îl înţeleagă oricine este dificil, în special dacă nu ai experienţă.

Din fericire, există 2 metode prin care o poţi face mai uşor:

#1 Foloseşte mai multe cifre

Cifrele transformă orice text într-unul specific.

Iată trei exemple:

  • Cum să faci rost de primii abonaţi  vs Cum să faci rost de primii 100 de abonaţi
  • Strategii prin care să economiseşti timp vs 5 Strategii prin care să economiseşti 1 ora pe zi
  • Cum să slăbeşti într-un timp scurt vs Cum să slăbeşti 8 kilograme în 2 luni

Ţine minte, numerele sunt importante.

#2 Vorbeşte pe limba celui care citeşte

Fiecare nişă are un limbaj propriu şi cine îl foloseşte demonstrează că face parte din ea.

  • Rata noastră de conversie e de 10% (marketing)
  • Conţinutul de calitate decide cât trafic ai (blogging)
  • Schimbarea mentalităţii e cheia succesului (dezvoltare personală)

Folosind un astfel de limbaj, arăţi cititorilor că eşti din grupul lor şi ştii despre ce vorbeşti.

4. Arată că eşti persoana potrivită

Oamenii sunt sceptici când vine vorba de cumpărături online, mai ales de pe bloguri.

Trebuie să dovedeşti că eşti de încredere. Iată două idei cum poți face asta:

#1 Spune-ţi povestea

O pagina de vanzare este mai credibilă dacă scrii cine eşti şi ce faci într-o secţiune special dedicată.

Ştiu că ai pagina “Despre mine” pentru asta, iar unii cititori poate te cunosc deja de mult timp.

Poate crezi că numai e niciun motiv să îţi repeţi povestea, dar te înşeli.

Nu toţi au avut ocazia să afle mai multe detalii despre tine. Chiar dacă au făcut-o, există aşa multă informaţie în ziua de astăzi încât lumea de multe ori uită detalii importante despre autorul blogului pe care îl citesc.

#2 Adaugă testimoniale

Probabil că există multă competiţie pe nișa ta și sunt multe alte bloguri care oferă produse asemănătoare cu al tău.

Așa că, arată-le cititorilor ce ai tu mai special.

De unde ştie vizitatorul că produsul tău e de calitate?

Dacă n-ai răspuns încă, nu te îngrijora. Poţi adăuga câteva testimoniale şi ai scăpat de această problemă.

Dacă cineva ţi-a spus vreodată că i-ai schimbat viaţa sau că blogul tău l-a ajutat în vreun fel… poţi folosi şi comentariul sau email-ul lui drept testimonial.

Dacă nu ai încă niciun testimonial, probabil e din cauză că blogul tău e nou. Poţi obţine câteva, oferindu-te să ajuţi cititorii pe gratis. Coaching-ul pe email sau skype sunt metode destul de eficiente.

Poate ţi se pare ceva greşit să munceşti pe gratis, dar va fi mai greu începutul dacă n-o faci. Nu te gândi că trebuie să munceşti mult. Ajută 3 persoane şi e suficient.

5. Oferă banii înapoi

Dacă eşti sigur că materialul tău valorează mai mult decât preţul pe care îl ceri, oferă o garanţie prin care să dai banii înapoi celor care nu sunt de aceeaşi părere.

Vei avea returnări, dar vor fi puţine.

Printr-o garanţie, înlocuieşti întrebarea „Dacă nu se merită?” cu „Ce am de pierdut?”

Şi poţi să oferi garanţia pe ce perioadă doreşti.

6. Adaugă secţiune de întrebări frecvente

Întrebările frecvente le vei găsi, de cele mai multe ori, în email-urile sau comentariile cititorilor. Mulţi dintre ei au mici ezitări înainte să cumpere.

Vor să se asigure că primesc exact ceea ce îşi imaginează și vor să afle ce alte întrebări au fost puse de către alți posibili cumpărători.

Şi în funcţie de nişa ta, vei ştii ce întrebări auzi des şi răspunsurile la ele.

7. Modifică butonul de achiziţie

Nu vrea nimeni să cumpere produse. Oamenii caută soluţii la probleme. 

Aşa că, în loc de „cumpără acum”, pune un apel la acţiune cu beneficiul inclus.

Exemple:

  • Da, vreau să arăt bine (sport)
  • Mă înscriu (site de membership)
  • Da, vreau să învăţ să cânt (muzică)

Făcând asta, schimbi perspectiva posibililor cumpărători. Vor vedea preţul drept o investiţie în ei înșiși, în locul unei cheltuieli.

8. Alege ce fel de pagină dorești să îți faci

 

Unele pagini au videoclip, altele au doar poze şi text. Unele pagini au un singur preţ, altele îţi oferă mai multe pachete sau alternative de plată.

Însă, în general, orice pagină bună are peste 1500 de cuvinte.

Nu-ţi face griji, cine e interesat de ce oferi, o să citească tot conținutul și va ajunge până la finalul paginii.

Când îţi faci pagina, te poţi inspira de la competitori ca să îţi dai seama ce funcționează și ce nu.

Tot ce contează este să treci la acţiune și să-ți creezi pagina pe care o dorești.

sursa foto: pixabay.com

Cosmin Cretu

Cosmin este un blogger care încearcă să îi ajute pe ceilalţi cu sfaturi practice despre blogging şi internet marketing. Îl poţi urmări aici.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!