În ceea ce privește comunicarea în rețelele sociale, anul 2016 vine cu o serie de schimbări ce vor face ca acest mediu de comunicare să se îndrepte mai mult spre zona de performance marketing. Introducerea butonului buy în rețele precum Twitter, Facebook și Pinterest marchează dezvoltarea rețelelor sociale și în zona de e-commerce (sau mai bine zis social-commerce).
Cuprins articol
Ce ne pregătește social media in 2016?
#1 Rețelele sociale și portofelul tău
Introducerea opțiunii de a plăti online prin Facebook Messenger (opțiune valabilă momentan în Statele Unite) a marcat începutul unei noi ere pentru rețelele sociale. Astfel, smartphone-ul începe să ia treptat locul portofelului, pentru că, în curând:
– vei putea transfera bani prin social media (transfer de bani prin Facebook Messenger);
– vei putea cumpăra direct fără a mai părăsi rețeaua (buy button) și cine știe ce mai urmează 🙂
2. Rețelele sociale în zona de performance
Introducerea butonului buy în ad-urile setate în rețelele sociale vor ghida tot mai mult comunicarea spre zona de performance marketing. Astfel, utilizatorii vor putea cumpăra online direct din rețelele sociale fără a părăsi platforma. Un prim pas în această zonă de performance a fost făcut prin introducerea de ad-urile tip lead.
3. Creșterea segmentului de vârstă peste 60 de ani
Se pare că anul 2016 aduce în rețelele sociale mai multe persoane cu vârsta peste 50 – 60 de ani, ceea ce reprezintă un plus pentru brandurile care se adresează acestui segment. Astfel motivația potrivit căreia „brandul meu nu are de ce să facă social media, pentru că targetul meu nu utilizează rețelele sociale”, începe să nu mai fie atât de veridic.
Social media este pentru toată lumea, nu doar pentru tineri.
4. Bătălia pentru viziblitate
Conținutul publicat în rețelele sociale își păstrează aceeași importanță ca până acum, unde focusul este pe calitate, nu pe cantitate. Conținutul video rămâne la fel de bine indexat de către Facebook și are capacitatea de genera mai multă interacțiune, dar tot procesul de creare de conținut vine la pachet cu investițiile în media.
Tocmai pentru a obține mai multă vizibilitate, bugetele de advertising din rețelele sociale vor crește cu 10%. În plus, să nu uităm de video-uri 360 introduse anul acesta de Facebook, ce pot face diferența pentru un brand, într-un newsfeed aglomerat.
Star Wars: The Force Awakens Immersive 360 ExperienceSpeed across the Jakku desert from Star Wars: The Force Awakens with this immersive 360 experience created exclusively for Facebook.
Posted by Star Wars on Wednesday, September 23, 2015
5. Facebook Publishing
Programul Facebook Instant Articles este momentan în faza de testare și are ca rol publicarea articolelor direct în rețeaua socială. Astfel, Facebook speră să ofere o experiență de utilizare mai simplă pentru utilizatori, fără a mai părăsi platforma pentru a citi știri sau alte tipuri de articole.
În ceea ce privește veștile despre design-ul în social media și de instrumentul pus la dispoziție utilizatorilor pentru video blogging puteți afla din infograficul următor:
Așadar, se anunță un an foarte interesant pentru social media! Tu ce crezi despre aceste schimbări?
sursa foto top: pixabay.com