Utilizarea social media in Romania in 2013 [infografic]

WeBuzz.ro a realizat împreună cu cei de la eResearch Corp un studiu (State of Social Media in Romania 2013) al comportamentului consumatorilor români de social media în anul 2013. Rezultatele acestui studiu sunt extrem de interesante şi stabilesc o bază solidă pentru acţiunile  ce vor urma în acest an:

– în 2013, Facebook-ul conduce detaşat în topul notorietăţii în rândul consumatorilor de social media, platforma fiind menţionată de 80% din respondenţii. Următoarele reţele de socializare fiind: Twitter-ul (69%)  şi Hi5 (40%) cu menţiunea că acesta din urmă este într-o continuă scădere.

– din punctul de vedere al timpului pe care useri îl petrec pe platformele de socializare, tot Facebook-ul ocupă prima poziţie, 20% dintre respondenţi petrecându-şi mai mult de 120 de minute în această reţea. Mai este menţionat şi LinkedIn (cu un timp de logare al useri-lor sub 60 de minute). Tinerii între 14-26 de ani sunt cei care petrec cel mai mult timp în social media, cca 52% din totalul consumatorilor.

– în 2013 a prins avânt conceptul de gamification care reprezintă organizarea unei activităţi după principiile unui joc în care fiecare jucător are un rol şi prezintă atribute şi caracteristici specifice, avansând constant în ierarhia jocului. Acţiunea se desfăşoară în timp real şi este orientată pe obiective (quests) şi nivele (rewards). Acest concept are o latură socială, pe lângă obiectivele individuale sunt şi obiective (quests) colective care presupun colaborarea între participanţi, dar şi una strategică, jucătorii luând anumite decizii, aplicând anumite tactici sau strategii care conduc la realizarea obictivelor generale.

– au luat avânt şi conceptele de storytelling şi mobile marketing şi s-a trecut la segmentarea audienţei în social media.

– intervalele orare în care majoritatea respondenţilor accesează reţelele sociale sunt: 19:00-23:00 şi 10:00-14:00. Aceste accesări au loc de acasă, de la serviciu şi de pe mobile devices-uri. 14% din respondenţi declară că accesează social media în drum spre serviciu/şcoală.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

– cea mai comună activitate a useri-lor în social media este să “citescă ce scriu alte persoane” (42%), urmată de căutarea de ştiri şi informaţii noi (41%), 36% din persoane se uită la fotografiile altor persoane, 22% se joacă şi 30% dintre respondenţi interacţionează cu brand-urile prezente în social media.

– şi pentru că am vorbit de brand, mai precizăm că majoritatea respondenţilor consideră că principalele caracteristici a unui brand trebuie să fie “seriozitatea” (57%) şi să fie “atenţia la nevoile consumatorilor” (54%). Nemulţumirile useri-lor vis-a-vis de brand-urile la care sunt conectaţi sunt în special legate de informaţiile nerelevante sau insuficiente pe care acestea le comunică. Mai sunt menţionate şi faptul că brandurile nu acordă reduceri  celor din grupul de fani/followeri, nu organizează concursuri, nu publică informaţii referitoare la produsele/serviciile care urmează să fie lansate, nu oferă asistenţă în ceea ce priveşte produsele/serviciile pe care le-au achiziţionat deja de la brand-ul în cauză.

– studiul State of Social Media in Romania 2013 prezintă şi un top 10 al brand-urilor cu care consumatorii interacţionează cel mai des,  prezente pe platforma de socializare Facebook. Aceste brand-uri sunt: Samsung (cel mai adesea menţionat şi lider în preferinţele consumatorilor), Orange, Avon, Nokia, BMW, Vodafone, Dacia, Microsoft, Heineken, Cosmote.

– în ceea ce priveşte motivul pentru care respondenţii folosesc social media, 70% declară că astfel ţin legătura cu prietenii, 68% folosesc Facebook-ul pentru a-şi găsi prieteni mai vechi, 55% folosesc pentru distracţie, 38% consideră Facebook-ul un canal eficient prin care îşi pot promova bussiness-ul iar 36% din useri sunt în căutarea de noi prieteni.

Mai multe detalii în infograficul de mai jos.

social-media-in-romania_2013-FINAL

Aceste informaţii vor ajuta deopotrivă brand-urile care vor să fie pe placul consumatorilor şi să le răspundă nevoilor pe care aceştia le au, cât şi consumatorii, care vor folosi social media mai eficient şi vor deprinde abilitatea de a selecta doar acel conţinut relevant care le este de folos.

Sursă articol: sursa 1, sursa 2.

Ioana Ionescu

Ioana Ionescu, în prezent masterand la Sociologia consumului şi marketing din cadrul Facultăţii de Sociologie şi Asistenţă Socială, Universitatea Bucureşti. Interesată de tot ceea ce ţine de consumerism, cultura consumului, Social Media, marketing, branding, mediul online, copywriting, advertising, PR.
Pe blog scrie articole personale, scrie despre ceea ce o pasionează din domeniul advertising-ului şi al marketing-ului, ia la mişto consumerismul şi prostia promovată de mass media. Promovează proiecte faine şi susţine ideile pe care le consideră reuşite. Detalii pe blogul personal.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!