Spiritul Crăciunului în reclamele din 2020

Aproape că a mai trecut un an. Cu bune, cu rele și… cu rele. Dar să nu vorbim despre asta. Și așa, mass media ne-a obosit tot anul cu știri negative.

E timpul să ne așezăm undeva unde ne simțim în largul nostru. De regulă, acest loc este acasă. Putem spune că anul acesta, mai mult ca oricând, am prețuit acest cuvânt, pentru că acasă a fost cel mai frecventat loc de către noi toți.

Nu pot spune că îmi pare rău pentru asta, însă îmi pare rău pentru restul lucrurilor care s-au întâmplat. A fost un an atipic și s-a lucrat mai mult de acasă. Spre deosebire de reclamele de Crăciun din 2019, se cunoaște că și la brandurile mari s-a lucrat fie de acasă, fie la distanță. Ca dovadă, majoritatea spoturilor de anul acesta sunt animații video.

Însă, mă bucur să văd că s-a revenit la emoția de odinioară în reclame. Anul 2020 a fost despre distanțare și apropiere, despre siguranță și remușcare, despre aprecierea celor dragi și încercarea de a menține sau a relua, după caz, legătura cu ei.

Familia și prietenii dragi contează mai mult ca oricine altcineva pe lume. Și sunt sigur că, vizionând aceste spoturi, mai ales în retrospectiva anului 2020, îmi vei da dreptate.

#1 Coca Cola – Oferă ceva ce doar tu poți oferi

Din nou, Coca Cola impresionează. Crăciunul este despre a fi alături de familie. Atât. Cadourile sunt doar modul prin care le mulțumești și îți arăți aprecierea față de ei. Așa că, oriunde ai fi, simplul cadou poate fi un telefon sau mesaj. Sau poate o vizită neașteptată.

#2 Disney – De la familia noastră pentru familia ta

Iată o altă reclamă care este tot despre… familie și importanța acesteia. Timpul trece repede, oamenii se schimbă, însă tradițiile de familie nu ar trebui să piară odată cu trecerea timpului. Așa că, ele pot fi transmise din generație în generație, așa cum generații întregi de adulți și vârstnici au crescut cu desenele animate de la Disney.

#3 Aldi – Masa de Crăciun & pielița morcovului

Îl mai țineți minte pe năzdrăvanul Kevin? Morcovul din reclamele Aldi din fiecare an, care trece prin tot soiul de aventuri. Ei bine, anul acesta marele lanț nemțesc de magazine cash & carry vine cu noi întâmplări hazlii prin care trece Kevin. Știai că poate conduce și un avion? Să ne mai descrețim frunțile, zic.

Spotul 1:

Spotul 2:

#4 WWF – Urma elefantului

„Am fi cu toții pierduți fără un cămin.” Știu că nu este o reclamă tipică de Crăciun, însă are o legătură mai mare decât crezi cu sărbătorile. Pentru că anul acesta, mai mult ca oricând, ne-am dat seama cât de important este să ai o „acasă” și să rămâi acolo când afară e pericol.

#5 Waitrose & John Lewis – Oferă puțină dragoste

Anul acesta, John Lewis revine la ceea ce știe să facă mai bine: să empatizeze cu consumatorii și cu tot ceea ce acestora le place. Și pornește de la un concept simplu, care se află deja în natura umană: oferă puțină dragoste și vei face lumea mai bună. Pentru că actele de bunătate, oricât de mici ar fi ele, pot avea un mare impact. Și tu știi asta.

#6 Amazon – Spectacolul trebuie să continue

Nu se putea crea un top al reclamelor de Crăciun fără să fie și Amazon pe listă. Mai ales că mulți dintre noi așteaptă intrarea sa și pe piața din România, credem că nu mai este mult, prin urmare este bine să ne obișnuim cu acest nume. Amazon a adus pe micile ecrane din online o reclamă înduioșătoare care sigur îți va stoarce o lacrimă. Este povestea unei balerine care, din cauza pandemiei, nu a mai putut să își vadă visul îndeplinindu-se. Sau a reușit?

#7 McDonald’s – Copilul din tine

Campania #ReindeerReady este începută deja de ceva timp pe piața din Marea Britanie și s-a bucurat de un mare succes. Pentru cei care nu sunt deja familiarizați cu toate spoturile, pot urmări aici hashtag-ul pe YouTube. Să revenim. Adolescentul rebel nu a putut fi sensibilizat și nici să-și descopere copilul interior, decât în urma unui drum la McDonald’s. Are sens și pentru mulți dintre noi care am copilărit în anii `90.

#8 LEGO – Ooo, ce lume minunată

Celebra piesă a lui Louis Armstrong, regăsită deseori în reclame, apare și în acest spot de sărbători, în interpretarea copiilor britanici care se bucură de minunata lume LEGO. O reclamă complexă cu un buget cel puțin la fel de complex, multe cadre, producție impecabilă și imaginație cât cuprinde. Un musical, până la urmă, care pornește și se oprește în sufrageria unei familii, în prag de Crăciun. Merită văzută.

#9 Kohl’s – Oferă din toată inima

Am decis să închei topul cu o reclamă „inspirată”, dacă pot spune astfel, din contextul actual. Anul acesta e diferit, sărbătorile sunt diferite și la fel ar trebui să fie și listele noastre de dorințe. Anul acesta, nu lucrurile materiale sunt cele care contează. Iar magazinul online Kohl’s a înțeles și ne transmite acest lucru. Sănătatea, de orice fel ar fi ea. Și ce întreține sănătatea? Dragostea, prietenia, bunătatea.

#10 Doc Morris – Ai grijă de tine

Dacă ai grijă de tine, arăți respect și față de cei dragi. Și cel mai frumos dar de Crăciun este să fii aproape de ei. Venind din partea uneia din cele mai mari companii farmaceutice de vânzare prin poștă din Europa, această reclamă emoționantă ar putea fi una din cele mai bune produse anul acesta. Cu siguranță, este și în topul preferatelor mele. Vizionare plăcută!

Menționez că nu am făcut un top al preferințelor, pur și simplu aceasta este ordinea în care am vizionat reclamele de mai sus.

Sper că ți-au plăcut propunerile de anul acesta și, mai ales, că te-au făcut să uiți, pentru o clipă, de tot ceea ce se anunță la știri.

Fă-ți un bine și nu te mai gândi. Nu te stresa, pentru că, dacă ești acasă, alături de cei dragi, cât vezi aceste reclame, consideră-te un om norocos.

Crăciun Fericit!

Cătălin Ionașcu

Cătălin este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondatorul agenției Romanian Copywriter şi, în mod frecvent, susține cursuri de Copy & Content Writing. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.