Fiecare copywriter doreşte să ajungă la o formulă perfectă a scrisului, care să-i promoveze viziunea sa în faţa altora. Această formulă se dobândeşte cu timpul prin muncă, perseverenţă şi inspiraţie, şi este stilul.
Saint-Exupéry credea că „odată ce ai dobândit un stil înseamnă că ai înţeles cu adevărat omul”.
Atenţia unui copywriter e îndreptată înspre lume şi om, înspre mecanismele care pun în mişcare oamenii din centrul ei, legaţi în mod intim de această lume în continuă recreare, în continuă republicare.
Copywriter-ul face public, prin stilul dintr-o reclamă, comportamentele oamenilor:
- intenţiile lor cele mai ascunse;
- revoluţiile de moment;
- amintirile cele mai teribile;
- patimile;
- obscurităţile;
- virtuţile.
Copywriter-ul face reclamă omului și dorinţelor sale.
El reuşeşte să exprime ceea ce vede printr-o analiză continuă a fiecărui act şi gest înfăptuit de om, ajungând la o alchimie a cuvintelor.
Cuvintele sunt desprinse din om, din dorinţele şi nevoile acestuia, iar copywriter-ul le scoate în evidenţă, le recompune, le expune în povești.
Cuvintele sunt oamenii.
Copywriter-ul, povestind aceste dorinţe şi nevoi, deconspiră.
El îşi asumă prin curaj şi intuiţie vina de a face cunoscute oamenilor dorinţele şi nevoile tulburătoare ale lumii.
Copywriting-ul e o aventură în a cunoaşte lumea cu tot cu oameni şi cu ce-i consumă pe aceştia: oameni – consumatori.
Aşadar, dacă doreşti să faci copywriting:
- mergi în mijlocul oamenilor;
- comunică cu ei;
- observă-le comportamentele;
- analizează-le dorinţele;
- ghiceşte-le intenţiile;
- fă-le cunoscute nevoile.
Astfel, un copywriter poate descoperi alchimia cuvintelor – descoperind omul și definindu-și stilul.