Stilul – O alchimie a cuvintelor

Fiecare copywriter doreşte să ajungă la o formulă perfectă a scrisului, care să-i promoveze viziunea sa în faţa altora. Această formulă se dobândeşte cu timpul prin muncă, perseverenţă şi inspiraţie, şi este stilul.

Saint-Exupéry credea că „odată ce ai dobândit un stil înseamnă că ai înţeles cu adevărat omul”. 

Atenţia unui copywriter e îndreptată înspre lume şi om, înspre mecanismele care pun în mişcare oamenii din centrul ei, legaţi în mod intim de această lume în continuă recreare, în continuă republicare. 

Copywriter-ul face public, prin stilul dintr-o reclamă, comportamentele oamenilor:

  • intenţiile lor cele mai ascunse;
  • revoluţiile de moment;
  • amintirile cele mai teribile;
  • patimile;
  • obscurităţile;
  • virtuţile.

Copywriter-ul face reclamă omului și dorinţelor sale.

El reuşeşte să exprime ceea ce vede printr-o analiză continuă a fiecărui act şi gest înfăptuit de om, ajungând la o alchimie a cuvintelor.

Cuvintele sunt desprinse din om, din dorinţele şi nevoile acestuia, iar copywriter-ul le scoate în evidenţă, le recompune, le expune în povești.

Cuvintele sunt oamenii.

Copywriter-ul, povestind aceste dorinţe şi nevoi, deconspiră.

El îşi asumă prin curaj şi intuiţie vina de a face cunoscute oamenilor dorinţele şi nevoile tulburătoare ale lumii.

Copywriting-ul e o aventură în a cunoaşte lumea cu tot cu oameni şi cu ce-i consumă pe aceştia: oameni – consumatori.

Aşadar, dacă doreşti să faci copywriting:

  • mergi în mijlocul oamenilor;
  • comunică cu ei;
  • observă-le comportamentele;
  • analizează-le dorinţele;
  • ghiceşte-le intenţiile;
  • fă-le cunoscute nevoile.

Astfel, un copywriter poate descoperi alchimia cuvintelor – descoperind omul și definindu-și stilul.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock