Statistici de marketing pe mobil pentru 2015

Mobil și iar mobil… sper că nu v-ați săturat de el pentru că nebunia abia acum începe, sau cel puţin aşa ar trebui să se întâmple şi la noi în România. Citeam zilele trecute un articol despre trendurile social media din 2015 la nivel internaţional şi, bineînţeles, am ajuns şi la componenta de mobil. Pornind de la ce se va întâmpla în străinătate, putem să conturăm câteva direcţii importante şi pentru România.

Ei bine, în 2015, promovarea pe mobil va trebui să fie stăpânită foarte bine de branduri, pentru că nu va mai fi loc de „mici greșeli” sau de neconcordanțe în comunicare. Dacă ne referim la piaţa din România ar trebui să observăm şi aici o creştere semnificativă. Motivul? Brandul tău trebuie să fie acolo unde sunt şi consumatorii tăi… adică pe mobil.

Potrivit unui studiu realizat în 2013, 87% dintre consumatorii români folosesc reţelele sociale de pe mobil, iar 63% sunt activi online pe telefoanele mobile. Acestea reprezintă procente importante, mai ales dacă ne gândim că populaţia activă în reţelele sociale şi pe mobil reprezintă cea mai mare masă de consum şi este populaţia cu cea mai mare putere de cumpărare. 

Marketingul pe mobil ar trebui să devină „terenul de joacă” al brandurilor româneşti în 2015, pentru că potenţialul lor de a crea o conexiune între brand şi consumatori este mai mare decât în cazul aplicaţiilor de Facebook. De ce? Majoritatea beneficiilor le putem extrage din acrtivităţile noastre online pe care le întreprindem zi de zi:

  • Eşti mereu online => telefoanele inteligente sunt întotdeuna la îndemâna noastră
  • Pachetele de telefonie mobile de la principalele companii de telecom oferă promoţii avantajoase şi internet la preţuri acceptabile => conexiunea nu mai reprezintă o problemă majoră
  • Ne place să fim conectaţi la tot ce este nou => dacă aruncăm o privire în jurul nostru, oriunde ne-am afla pe stradă vom vedea că oamenii sunt online de pe mobil. 

La nivel mondial 75% dintre business-uri se vor orienta în 2015 către promovarea pe mobil. O aplicație pe mobil poate genera mai mult engagement în rândul audienței și se poate dovedi a fi o unealtă utilă pentru membrii audienței căreia te adresezi, atât timp cât activările au la bază o strategie coerentă și bine pusă la punct.

Cum trebuie sa arate strategie de marketing pe mobil in 2015?

Strategia pentru mobile în 2015 ar trebui să fie mult mai bine integrată cu campaniile pe care le are un brand în desfăşurare, pentru a genera mai mult trafic şi a crea buzz în online. Aplicaţiile de mobil, dar şi cele de Facebook sunt realizate în general în preajma unei sărbători importante pentru români, atunci când brandurile vor să fie mai vizibile ca oricând. Sunt şi branduri care lansează aplicaţii aleator, dar există şi branduri care comunică integrat şi au o planificare foarte bine pusă la punct. 

În 2015, planificarea îşi va spune cuvântul, iar aplicaţiile de mobil vor deveni o componentă importantă pentru generarea de engagement şi notorietate pentru branduri. Chiar dacă acţionează ca un instrument de business sau ca un joc, marketerii trebuie să aleagă cea mai bună variantă pentru brandul lor şi să includă promovarea pe mobil în strategia generală pe care o realizează pentru fiecare campanie integrată.

Tu cum îți vei adapta strategia de marketing pentru mobil în 2015?

Mădălina Balaban

Lucrez în marketing și în online din 2011 și sunt posesoarea unei meserii care îmi place foarte mult. Scriu despre gânduri mari în cuvinte simple și asta mă reprezintă. Aflați mai multe despre mine pe blogul madalinabalaban.ro

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock