Discutăm astăzi despre reach-ul organic pentru că, de la schimbarea algoritmului Facebook din luna decembrie 2013, reach-ul organic al paginilor de branduri a avut de suferit. Pe scurt, ce s-a întâmplat atunci a fost că noul algortim Facebook favorizează postările prietenilor tăi din listă și nu postările brandurilor. Astfel, brandurile trebuie să rezerve un buget lunar pentru promovarea postărilor (a tuturor sau doar a celor relevante pentru obiectivele lor).
Cele mai importante tactici de a genera un reach mai mare pe pagina de brand este crearea de conținut relevant pe care fanii să îl aprecieze. Iată care sunt principalele acțiuni pe care le pot întreprinde brandurile pentru a crește reach-ul organic al postărilor:
1. Crearea de conținut relevant – așa cum am spus și puțin mai sus, contentul rămâne important, dar nu esențial. Spun asta pentru că trendurile la nivel mondial merg spre a considera contextul mult mai important. Dar până la proba contrarie să nu discredităm complet conținutul. Evitați postările lungi și greu de înțeles și nu creați conținut conversațional (2-3 întrebări pe săptămână sunt suficiente).
2. Crearea de contexte în care fanii să se simtă confortabil alături de brand. Cadrele de prezentare alese oferă idei despre utilizarea produsului/serviciului respectiv, îl plasează în situații interesante care pot fi apreciate de public și le face mai ușor de apreciat de către fani.
Sursă foto
3. Apelează la divertisment și creează postări cu grad mare de viralizare. Postările de tipul FunFacts sunt un exemplu bun în acest sens, cu mențiunea să fie create în corespondență cu domeniul de activitate al brandului respectiv.
4. Creează content video cu potențial de viralizare. De obicei brandurile postează în paginile de Facebook videoclipuri cu spoturile lor publicitare sau ocazional un link de pe Youtube cu o melodie pentru fani. Trendurile la nivel internațional în materie de content video dau ca și câștigătoare Vine-urile (filmulețele haioase de doar 6 secunde).
De ce Vine? Pentru că sunt amuzante și surprind într-un timp scurt o caractistică importantă a produsului. Vine-urile pot fi încărcate pe blogul companiei (dacă există) sau pe Youtube și de acolo pot ajunge direct pe pagina de Facebook a brandului. Deși la prima vedere pare imposibil să surprinzi ceva interesant despre brandul tău în doar 6 secunde, lucrurile nu stau chiar așa. Un mod ingenios de utilizare al produsului tău sau accentuarea unei caracteristici a acestuia se poate face în doar 6 secunde cu o idee bine structurată și cu un editor video isteț. 🙂
Iată câteva Vine-uri de la branduri celebre:
5. Postează la anumite intervale orare. Studiile arată că intervalele 10:00-12:00 și 18:00-21:00 sunt cele mai bune pentru a obține un reach organic mai mare, deoarece atunci oamenii stau la calculator și își accesează contul de Facebook. Inițial fac asta când ajung la serviciu și își iau un mic răgaz înainte de a se apuca de treabă și își mai verifică Facebook-ul seara, când ajung acasă.