Targetarea postarilor pe Facebook – cum si de ce

Chiar dacă nu este o opțiune nouă, pentru că ea nu apare automat ci trebuie activată, mulți marketeri nu au descoperit încă opțiunea de a targeta mesajele publicate pe o pagină, în funcție de mai multe criterii.

Cum activez opțiunea?

Începem cu o parte tehnică și anume activarea opțiunii. În primul rând, rețineți că trebuie să aveți rolul de manager al paginii pentru a putea controla această opțiune. Din meniul Edit Page accesați Edit Settings și marcați opțiunea Allow me to control the privacy of new posts I make on my page, după cum se poate vedea în imaginea de mai jos.

activare

Cum și de ce să folosesc targetarea postarilor?

Odată activată această opțiune, la postarea unui nou mesaj vei vedea că, pe lângă icoana pentru timp și locație, ai o nouă icoană, sub forma unei ținte cu o cruce. Atunci când dai click pe această icoană, vei observa că poți alege din mai multe opțiuni de targetare.

În momentul în care alegi una dintre ele, Facebook îți va arăta automat câți membri ai publicului tău se subscriu criteriului ales. În prima imagine, mesajul se adresează întregului public, pe când în a doua a fost adăugat criteriul de targetare: sex masculin. Poți vedea că publicul a scăzut la o treime.

target

Te așteptăm la următorul nostru curs!

25-26 mai, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

8-9 iunie, București: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

target men

Da, ai observat bine, publicul potențial este cu mult mai mic decât cel total și întrebarea firească este de ce să limitezi reach-ul?… mai ales acum când toți advertiserii caută metode ingenioase în încercarea de a ajunge la un segment cât mai larg al publicului. Ei bine, targetarea, deși înseamnă limitare, mai înseamnă și faptul că mesajul tău va ajunge la publicul relevant, crescând astfel șansele de interacțiune și reacție.

De asemenea, targetarea te ajută și la scăderea numărului de unlike-uri. Logic, atunci când postezi cu regularitate conținut irelevant pentru anumiți membri ai publicului tău, poți deveni agasant și aceștia se vor dezabona de la conținutul paginii tale.

Un alt avantaj al targetării constă în adresarea directă către publicul țintă. Limitarea la un singur segment de public permite adresări directe de genul „fetelor”, „băieților” etc.

Deși  mesajul va apărea doar în newsfeed-ul celor care se subscriu criteriului impus de tine, atunci când accesează direct pagina ta, atât cei targetați cât și ceilalți vor vedea mesajul tău.

Recomandări pentru targetarea postarilor

De exemplu, dacă administrezi pagina de Facebook a unui magazin de bijuterii, vei dori să folosești targetarea postărilor în anumite cazuri. În perioada Crăciunului ai putea să adresezi mesaje care prezintă bijuterii, către bărbații de o anumită vârstă. E de la sine înțeles că vei dori să te limitezi către reprezentanți ai sexului masculin, peste 20 de ani, aceștia fiind cei mai vizați să achiziționeze bijuterii. Același lucru se poate aplica și primăvara, atunci când bărbații cumpără mărțișoare și bijuterii femeilor.

În afară de targetarea în funcție de sex sau vârstă, vei observa că ai mai multe opțiuni din care poți alege. Totuși, nu se recomandă targetarea după interese, educație sau altele deoarece acestea sunt detalii pe care majoritatea utilizatorilor de Facebook omit să le completeze în profilul lor sau să le completeze eronat și astfel vei putea pierde un segment important de public.

Nu se recomandă targetarea postărilor atunci când pagina are un număr prea mic de fani sau când nu ai bine definitite, în minte, caracteristicile publicului căruia te adresezi. Trebuie neapărat să îți cunoști foarte bine atât publicul cât și produsul sau serviciul pe care îl promovezi.

Dacă ai nelămuriri sau întrebări, nu ezita să lași un comentariu!

Jasmina Ostoin

Jasmina este absolventă a secției de Publicitate din cadrul Universității de Vest din Timișoara și freelance copywriter. Activează ca membru al comunității Romanian Copywriter din anul 2012.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!