Test: este blogul tau usor de folosit?

„Usability” este un termen pe cât de frumos pe atât de prost înţeles.

Chiar dacă am citit 2 cărţi despre web usability, am realizat o gamă variată de site-uri şi am citit bloguri despre usability, încă mă consider un amator în acest domeniu.

Cartea care mi-a deschis ochii şi care m-a făcut să înţeleg mai bine rolul „usability”-ul în design-ul unui blog este cartea lui Steve Krug – Don’t Make me think.

O carte foarte simpatică şi utilă, scrisă prin 2006, la a doua ediţie şi care a fost vândută în peste 100.000 de exemplare.

Din dorinţa de a face orice blog mai uşor de folosit (şi mai plăcut dpdv al experienţei), m-am băgat cu nasul în orice material legat de usability pe care l-am prins şi de care am avut timp.

Ca să pot să dezvolt nişte proiecte fără probleme majore de usability, încă din stadiul de concept, am realizat o listă pe care o folosesc în scop propriu şi personal.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

28-29 octombrie, București: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Test de usability pentru bloguri:

  1. Ai pagină de “Despre”? (în care explici experienţa ta/entuziasmul pentru domeniul despre care vorbeşti)
  2. Ai pagină de “Contact”? (în care explici cum dăm de tine sau unde te putem găsi)
  3. Ai titluri bune? (bun = care descriu ceea ce o să găsească cititorul în articol şi care te determină să dai click pe ele)
  4. Este site-ul plăcut dpdv vizual? (organizat ca şi layout, paletă de culori ok, zone clare ca şi utilitate)
  5. Este textul articolului uşor de citit? (este bine formatat, organizat pe heading-uri dacă este cazul şi stilizat)
  6. Este uşor să îţi dai seama ce este click-uibil şi ce nu este click-uibil? (link-uri, butoane, bannere)
  7. Ai butoane/zone de fidelizare la vedere? (subscribe box, social icons, RSS link)
  8. Ai zone cu resurse suplimentare pentru cei care vor să se documenteze în plus?
  9. Este clar despre ce este site-ul?
  10. Are la îndemână cititorul metode prin care poate să interacţioneze cu tine?
  11. Widget-urile din sidebar îşi au rostul/contribuie la obiectivele blogului tău?
  12. Elementele suplimentare incluse in blog sunt înţelese şi utilizate corect de către audienţa ta? (diverse widget-uri, bannere, animaţii, stats-uri, etc)
  13. Poţi găsi uşor articolele de care eşti direct interesat? (arhivă, formular de căutare)

Ar mai trebui să includ ceva în această listă? Dacă da, sugerează-mi o întrebare printr-un comentariu.

Eu consider că este o listă de bun simţ, nu e ceva foarte complicat. Recomand să îți răspunzi la fiecare întrebare de mai sus, iar dacă majoritatea răspunsurilor sunt „nu”, atunci ar trebui să te gândești la o schimbare pentru blogul tău.

Blogul tău ar trebui să devină mai uşor şi mai plăcut de utilizat în timp, pe măsură ce începi şi tu să-ţi înţelegi audienţa mai bine.

Bloguri bune despre usability şi user experience:

Altă resursă interesantă despre blog usability este şi acest studiu a lui Jakob Nielsen.

Gabriel Nechita

Am scris primul articol în 2009 și de atunci am contribuit la dezvoltarea mai multor bloguri populare. Întotdeauna am fost de părere că esența marketingului constă în calitatea produsului pe care îl vinzi. Scriu pentru că îmi place și din dorința de a-i ajuta pe alții să scrie mai bine.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!