Trenduri în e-mail marketing începând cu anul 2018

Dacă vrei să-ți menții și să-ți fidelizezi clienții, probabil știi deja că ai nevoie de o strategie de marketing completă, actualizată mereu în funcție de o audiență schimbătoare dar și de ultimele tendințe din domeniu. Probabil e-mail marketing-ul face parte deja din strategia ta, de aceea este important să fii la curent cu ultimele noutăți pentru a-ți actualiza permanent tacticile și a preîntâmpina schimbările preconizate deja de specialiști.

Pentru că ne apropiem deja de finalul anului 2017, am decis să facem o trecere în revistă a celor mai importante trenduri în e-mail marketing ale prezentului dar și viitorului apropiat.

Trenduri în e-mail marketing din prezent și viitor

Anul 2017 ne-a demonstrat până acum și încă ne demonstrează importanța email marketing-ului în mixul de vânzare. Dintre tacticile de digital marketing folosite de companii, e-mailul ocupă în continuare un loc central iar tendințele promit o creștere și mai mare a acestui vector de comunicare dintre companii și clienți.

trend-uri in e-mail marketing
sursa: Litmus.com

Cele mai importante trenduri în e-mail marketing preconizate pentru anul 2017 se vor menține și în anul 2018, dar apar și câteva aspecte noi pe care ar trebui să le iei în considerare. Iată care sunt principalele cuvinte cheie care definesc viitorul e-mail marketing-ului:

  • Creativitate
  • Targetare
  • Multichanneling
  • Integrare de date

Viitorul e-mail marketing-ului promite de asemenea mai mult accent pe date, micro-momente și redactarea de conținut inteligent.

Predicții pentru e-mail marketing începând cu 2018

#1 Campaniile de e-mail marketing se vor concentra mai mult pe date

E-mail marketing-ul axat pe date se referă la interpretarea informațiilor pentru a înțelege mai bine clienții și nevoile lor. Brand-urile se îndreaptă spre luarea unor decizii informate după obținerea unor date de profunzime despre clienți.

Trend-ul presupune implementarea unui plan de e-mail marketing folosind informații și insight-uri pentru a livra e-mailuri de campanii care targetează nevoile, preferințele și interesele fiecărui consumator.

Cunoașterea unor date demografice și comportamentale ale clienților va juca un rol important în personalizarea campaniilor și luarea unor decizii mult mai bine informate în ceea ce privește marketing-ul prin e-mail.

#2 E-mail marketerii vor continua să capteze atenția consumatorilor în timpul micro-momentelor

trenduri in e-mail marketing micro-momente

Micro-momentele apar atunci când consumatorii folosesc un device din reflex (mai ales un smartphone, în ultimii ani) pentru a acționa spre satisfacerea unei nevoi – de a învăța, a descoperi, a viziona sau a achiziționa ceva.

În aceste momente, așteptările clienților sunt mari – ei vor ceva și vor acum. Pentru că trendul este ca un client să acționeze, cel mai frecvent spre achiziționarea unui produs, în câteva secunde de la primirea unei informații, e-mail marketerii trebuie să preîntâmpine nevoile lor și să fie mereu cu un pas în față.

#3 Cunoașterea micro-momentelor are implicații critice pentru e-mail marketeri

Brandurile care încep să apeleze la micro-moment marketing trebuie să înțeleagă un lucru esențial – produsul tău nu este centrul lumii consumatorului, iar cheia în micro-moment marketing este să înțelegi că ai doar câteva secunde să captezi atenția consumatorului vizat.

Prin folosirea conținutului inteligent și adaptat contextului, e-mail marketerii vor putea să se folosească de puterea acestor micro-momente pentru a atrage clienții și a crește conversiile.

#4 Conținutul va deveni din ce în ce mai „smart”

Redactarea de conținut inteligent sau axat pe consumator face parte din trend-urile importante preconizate în e-mail marketing.

Content-ul inteligent are o capacitate enormă de a atrage atenția consumatorilor și a crea conversii și le dă specialiștilor în e-mail marketing abilitatea să se folosească de micro-momentele discutate anterior.

Conform Content Marketing Institute, content-ul inteligent va presupune un proces avansat care include date și metadate, care coordonează eforturi de creare de conținut pe mai multe departamente și care include ultimele tehnologii, inclusiv inteligența artificială.

Ce rol ar putea avea inteligența artificială în e-mail marketing? Poate ți-ai pus deja această întrebare citind rândurile de mai sus.

Succint, inteligența artificială va putea fi folosită pentru a analiza modul cum citește fiecare consumator un e-mail, care sunt interesele sale și a trimite e-mail-uri fiecărui consumator în parte cu conținut relevant și personalizat.

Ce urmează?

Specialiștii prevăd schimbări importante în ceea ce privește e-mail marketing-ul în următoarea perioadă, cu implementarea unor modalități noi de înțelegere și atragere a consumatorilor folosind conținut relevant pentru ei.

Dacă vrei să implementezi o campanie de e-mail marketing, ar trebui să iei în considerare câteva dintre trend-urile pe care ți le-am prezentat mai sus pentru a-ți maximiza rezultatele și a fi mereu cu un pas înainte.

Pentru a beneficia de suport în campaniile de newsletter pe care le desfășori dar și de o serie de funcții care îți permit să comunici mai bine cu abonații tăi, îți recomandăm să folosești o platformă de email marketing dedicată.

Resurse utile, pe baza cărora a fost realizat acest articol:

Cristina Tudose

În calitate de content writer în cadrul Romanian Copywriter, sunt încântată să iau parte la proiectele agenției, să-mi exersez abilitățile în scris și să le ofer clienților noștri mai multă vizibilitate în online. Pasiunile mele includ scrisul, ciclismul, cântatul la chitară și filmele horror.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock