Am ajuns să consider web design-ul ca o altă formă de artă, care posedă experți din industria creativă indiferent de era în care se află. Cu alte cuvinte, tendințele, tehnicile, stilurile și sintaxa sunt toate produse de influența din cadrul industriei. Din păcate, se și imită anumite moduri prin care comunicăm vizual. Sincer să fiu, 2014 a fost un an în care a cam lipsit inovația la acest capitol.
Anumite idei au fost consolidate și perfecționate dar au și dus la o uniformizare pe scară largă a acestui domeniu. Diversitatea a rămas pe un plan secundar după cum vom observa în următoarele 4 exemple.
Cuprins articol
1.Site-uri cu box slidere
Folosite de publicații online, agenții de turism sau site-uri de prezentare a unui produs, le întâlnim la tot click-ul. La început a reușit să salveze spațiu și să integreze mai multă informație într-un “box” bine plasat.
Dar, după aproape 5 ani, aceste “box sliders” au devenit folosite de toată lumea și încet dar sigur au devenit un aspect prea comun al site-urilor cu mii de vizitatori. Problema este că, toate aceste trenduri se demodează și asta pare să fie și soarta acestor “box slidere”.
Sursă foto: www.tntrailsandbyways.com
2. Site-uri ce au o fotografie pe tot ecranul
Trebuie să recunosc că au un efect maximal. Îți atrag atenția, își ating retinele stimulate, sunt foarte frumos cosmetizate, iar dacă diagonala monitorului ne permite, putem savura esența artei fotografice.
Le întâlnim în site-uri de prezentare a unui studio de fotografie, ca teme de prezentare a unor noi reviste sau la prezentarea unor mari branduri ce domiă prin imaginea arborată. Au fost de efect, dar din păcate folosirea rețetei la scară largă duce la saturație.
Sursă foto: www.levehytter.no
3. Site-uri ce folosesc poze stock
Da, chiar sunt absolut peste tot și nu sunt deloc revigorante pentru imaginea a milioane de site-uri. Le putem admira în site-uri electorale, în imaginea tuturor firmelor de resurse umane și pe multe alte site-uri, indiferent de specificul lor. Sterile dar aparent pline de entuziasm, aceste imagini încă zugrăvesc aspectul a peste jumătate din paginile de internet în 2014. Ușor cam depășite, nu credeți?
Am discutat despre aceste tipuri de imagini și într-un articol de anul trecut.
Sursă foto: www.manpower.com
4. Site-uri de tip parallax scrolling
Poate vă surprinde prezența lui aici, pentru că încă sunt populare, dar și această găselniță minunată a developerilor a devenit atât de uzitată încât, cu greu mai putem discerne mostre de “good parallax” în pădurea de scroll-uri.
Foarte puține sunt bine implementate și doar câteva sunt relevante în mesajul pe care vor să îl transmită. Utilitatea este de multe ori uitată de dragul aspectului, așa cum ne arată și cei de la thebestdesigns.com
Sursă foto: www.muffi.pl/en
Din punctul de vedere obiectiv al unui copywriter, consider că design-ul ar trebui să susțină mesajul, menirea și doza de curiozitate a noastră, a vizitatorilor.
De multe ori nu sunt pe o pagină pentru animații frumoase, inteligente sau diverse infografice. Sunt acolo pentru conținut, iar dacă eu nu-l găsesc repede, mă duc în altă parte. Rețineți că acest lucru nu se datorează faptului că site-ul este prost conceput, ci pentru că facem parte dintr-o întreagă generație ce are un “attention span” foarte mic și de aceea trebuie să ne adaptăm.