Nu ştiu alţii cum sunt, dar pentru majoritatea dintre noi, Social Media a devenit parte din viaţa noastră.
Dacă luăm în calcul faptul că Facebook este accesat zilnic de către 66% din populaţia globală (în acest moment există peste un miliard de utilizatori, iar în fiecare secundă sunt create cinci noi profile), trebuie să recunoaştem: Social Media a evoluat foarte repede în ultimii ani, de la portaluri care au ajutat oamenii să fie conectaţi permanent cu familia şi prietenii până la dezvoltarea acestora în cele mai profitabile şi puternice oportunităţi pentru brand awareness şi vânzări.
Pentru că ne aflăm pe fascinantul drum al evoluţiei platformelor de Social Media, cu siguranţă şi tu te întrebi: Ce trenduri vor schimba jocul în 2017?
Unii specialişti [socialmediaexplorer.com] au prevăzut transformările pe care le vom întâlni anul viitor. Aşadar iată la ce ne putem aştepta:
Cuprins articol
#1 Numărul utilizatorilor site-urilor de social networking va creşte cu până la 8%
Această extindere poate ajuta la consolidarea imaginii brand-urilor şi la creşterea vânzărilor. Specialiştii în Marketing pot folosi unelte ca Social Toaster, care ajută clienţii să identifice, recruteze, să creeze engagement şi să genereze câştiguri.
Mai mult decât atât, pentru cei care sunt „ambasadori” ai unui brand va fi mult mai uşor să clădească o echipă de „Social Advocates”. Aşadar, prin expunerea pe care membrii echipei o generează pentru brand folosind propriile canale online, aceştia devin „avocaţi ai brandului”.
Cred că datorită acestui lucru se spune că echipa de Marketing reprezintă cel mai de preţ bun pe care îl are o companie. Desigur, ca să câştigi titlul de „avocat al brandului”, trebuie să ai în mânecă ași precum: încredere, libertate, viziune coerentă, setare de KPI-uri, unelte necesare (de exemplu: HootSuite, Buffer etc).
![[Image: Brandwatch; www.brandwatch.com]](https://romaniancopywriter.ro/wp-content/uploads/2016/12/Brandwatch-1.png)
Forbes ne aminteşte că, deşi conceptul de VR (Realitate Virtuală) a fost destul de mediatizat, pe canalele de Social Media am putut observa doar video-uri şi imagini 360.
Însă…
#2 VR şi AI (cu siguranţă) reprezintă viitorul
Inteligenţa artificială este folosită pentru tag-urile de pe Facebook, tehnologia din spatele sugestiilor de pe Facebook, al algoritmilor din News Feed şi pentru „Trending Topics”.
În acelaşi mod, LinkedIn foloseşte Inteligența Artificială pentru a oferi cele mai bune job-uri, potrivind candidatul cu business-ul respectiv.
IoT (Internet of Things) va schimba din ce în ce mai mult nu numai stilul în care lucrăm, ci şi viaţa de zi cu zi. Aşa-numiţii Chatbots vor deveni cei mai buni prieteni ai noştri (dacă nu sunt încă) şi asta pentru că vor ajuta la îmbunătăţirea interacţiunii dintre public şi brand în timp real.
#3 Video, live video şi iar video
Vorbim despre sentimente, povestim ce se petrece în cadrul unui eveniment sau cum se derulează un anumit proiect, scriem postări interesante şi adăugăm emoticoane, dar cu siguranţă publicul cu care interacţionăm vrea să fie părtaş la tot ce se întâmplă în jur. Cea mai bună armă pentru satisfacerea acestei dorinţe este… LIVE-ul.
Ştiai că Snapchat are zilnic peste 10 miliarde de vizualizări video? Da, se pare că Youtube trece pe locul al doilea şi că evoluţia Snap-ului continuă să aducă oportunităţi interesante în Marketing. Prin urmare, utilizarea video-urilor în conţinutul creat este cea mai de succes unealtă.
70% dintre branduri au confirmat acest lucru:
![[Image: Tubularinsights; www.tubularinsights.com]](https://romaniancopywriter.ro/wp-content/uploads/2016/12/Tubularinsights.png)
Dacă vrei să nu rămâi în urmă, trebuie să concepi o strategie pentru Facebook Live sau să o îmbunătăţeşti pe cea existentă cu una de-a dreptul ieşită din comun.
#4 Vom lua din ce în ce mai multe decizii pe baza statisticilor
Fie că foloseşti Buffer, Followerwonk, Iconosquare, Google Analytics sau alte înstrumente de analiză, este necesar să îţi urmăreşti permanent acţiunile, pentru a putea construi şi ulterior implementa cele mai potrivite strategii pentru brandul tău.
Ţine cont de faptul că platformele de Social Media permit utilizatorilor să fie la curent cu cele mai noi trenduri, aceştia învăţând astfel mai mult despre produsele şi serviciile companiei. Mai mult decât atât, clienţii se pot alătura unei comunităţi, pot oferi feedback şi pot profita de promoţii. Însă cel mai important lucru pe care îl pot oferi analizele şi ulterior strategia creată este ajutorul oferit acestora în luarea unei decizii informate de cumpărare.
![[Image Invesp; www.Invespcro.com]](https://romaniancopywriter.ro/wp-content/uploads/2016/12/Invesp.jpg)
#5 O să renunţăm la Twitter. Sau poate nu.
Putem spune că, în ultimii ani, acest canal nu merge în direcţia cea mai bună. De asemenea, s-a tot prezis că nu o să mai supravieţuiască în online. Din punctul meu de vedere, Twitter-ul este într-o continuă evoluţie. Până la urmă, o creştere a veniturilor de 48% de la an la an sună destul de bine.
Ce se va întâmpla totuşi cu Twitter-ul? Asta nu putem prezice. Rămâne doar să vedem în 2017.
#6 Comunicarea dintre ambasadorii brandului şi public va deveni din ce în ce mai interactivă şi… calitativă
Inspiratia şi imaginaţia îşi vor face loc din ce în ce mai mult în calendarul de Social Media, astfel încât publicul va primi informaţii utile, originale şi cu adevărat valoroase. Ca mesajul transmis să conteze, trebuie să existe o comunicare transparentă, care să ghideze oamenii spre un scop comun.
De exemplu, Uber a reuşit să se deosebească de celelalte companii de taxi, creionând un impact puternic. Cum? Construind o strategie de promovare a conţinutului care să se adreseze atât publicului lor, cât şi oamenilor care se împotriveau brandului.
Dacă publicăm un conţinut care să abordeze orice problemă din mai multe unghiuri şi menţinem o legătură strânsă cu publicul, valorile oamenilor vor fi direct proporţionale cu cele pe care brandul le susţine.
#7 Expect the unexpected!
Facebook a lansat Marketplace, Reactions, Instant Articles, Facebook Live şi a cumpărat Whatsapp, Instagram, Oculus Rift, Masquerade, Two Big Ears Ltd, Eyegroove.
Instagram a venit cu Stories şi Business Tools. Twitter a lansat Moments şi Customer Support Features şi a plătit pentru Peer şi Magic Pony Technology, iar noua achiziţie Microsoft este LinkedIn. Da, Social Media va continua să ne surprindă.
Ca marketeri / antreprenori trebuie să fim la curent cu orice trend lansat care ar putea schimba jocul din online. Ne dorim să stăpânim strategii eficace şi astfel să atingem rezultatele dorite într-un mod sigur şi eficient.
Aşadar, trebuie să ştim ce să (nu) folosim în planul de lucru şi la ce tactici să renunţăm.
Tu ce alte trend-uri în Social Media pentru 2017 cunoști?