Vreau să-mi promovez site-ul, afacerea sau brand-ul prin articole. Unde le public, fără să risc o penalizare sau să investesc timp și bani în advertoriale care pur și simplu nu aduc un plus de popularitate site-ului sau brand-ului?
Știm cu toții deja că advertorialele, cumpărarea si publicarea de articole și comunicate de presă sunt metode eficiente de promovare în mediul online, dar care vin la pachet și cu riscul penalizărilor, dacă nu sunt facute „ca la carte”, adică după regulile motoarelor de căutare.
Penalizările manuale sau automate ale magazinului online pe care îl deţinem sau îl administrăm pot fi cauzate şi de calitatea site-urilor şi a blogurilor pe care sunt publicate articolele de promovare.
Care sunt site-urile sau blogurile pe care NU trebuie să mă promovez?
În primul rând, este obligatoriu să evităm site-urile, portalurile de comunicate de presă sau de noutăți și blogurile care:
- au conţinut interzis minorilor sau cu tentă rasistă,
- sunt supra-optimizate (keywords stuffing),
- practică spamming-ul, un volum mare de link-uri (ferme de link-uri),
- au conţinutul textual de slabă calitate,
- au conţinutul duplicat (ce se regăseste în formă identică sau aproape identică şi pe alte pagini web).
Selecţia site-urilor pe care ne promovăm trebuie să fie facută cu mare atenţie! Este de preferat să verificăm fiecare astfel de site, chiar dacă ne-a fost recomandat sau l-am preluat dintr-o sursă pe care o considerăm de mare încredere.
Aşadar, o nouă etapă de verificări are scopul să elimine din listă:
- site-urile sau blogurile care au link-uri interne sau externe ce pot cauza penalizarea acestora şi a site-ului nostru implicit; putem să folosim instrumente de analiză precum: Majestic SEO, Bad Neighborhood, Backlink Watch, Ahrefs
- portalurile web în care rubricile de articole sunt restricţionate la indexarea de către roboţi prin comenzi integrate în fişierul Robots.txt sau în codul sursă, în header (<head> ….. </head>); practic, articolele respective nu vor fi niciodată indexate în Google (am întâlnit astfel de portaluri de articole „înșelătoare” apreciate chiar)
- au un design sufocat de reclame: dacă paginile de articole sunt supra-încărcate de reclame, bannere, imagini cu link-uri externe ce ocupă mai mult spațiu decât conținutul articolului, este posibil ca articolul meu să devină « invizibil » printre ele
- paginile web care au link-uri ascunse sau text ascuns (de aceeași culoare ca și fondul, ascunse în spatele imaginilor sau prin scripturi CSS)
De asemenea, trebuie să verificăm calitatea articolelor publicate deja în aceste portaluri sau bloguri, şi anume dacă acestea « sunt pe măsura » şi pe gustul publicului pe care îl vizăm. Un articol bun pune în valoare produsele pe care le prezintă sau brand-ul, dacă este plasat la locul potrivit și la momentul potrivit.
sursa foto: madtownagency.com
Ce trebuie să ştim înainte să achizitionăm comunicate de presă sau articole pe bloguri
După ce am făcut toate verificările de mai sus şi am definitivat lista de portaluri web şi bloguri pe care urmează să publicăm articole, următorul pas este să verificăm cu atenţie regulamentul, condiţiile de publicare specifice fiecăruia.
Cele mai multe dintre acestea pun la dispoziţia utilizatorilor un regulament ce prezintă modalitatea de publicare (gratuită sau platită) şi condiţiile de publicare.
Ca să fim siguri că am ales corect aceste site-uri, vom citi cu atenţie regulamentul de publicare sau cerem detalii tehnice şi de conţinut cât mai precise:
- dacă articolul este realizat de noi sau de către deţinătorul site-ului, respectiv al blogului,
- care este numărul minim sau maxim de cuvinte/caractere,
- care este numărul maxim de linkuri către site-ul promovat şi dacă acestea sunt « follow » sau « nofollow »,
- durata aproximativă a indexării paginii create pentru articolul publicat,
- durata păstrării acestuia în site (sunt site-uri care după o anumită perioadă şterg articolele considerate « vechi »),
- dacă o condiţie a publicării articolului este să integrăm pe site-ul promovat un link către site-ul/blogul pe care am publicat articolul (acestea sunt de evitat!),
- dacă în articolul meu vor fi integrate link-uri către alte site-uri, de către editorii sau deținătorii portalului/blogului pe care îmi public articolul,
- dacă permit personalizări la nivel de URL şi Meta Tag-uri, integrarea de imagini sau video.
Dacă site-ul sau blogul pe care ne publicăm articolul este responsive (se adaptează automat la rezoluția ecranului pe care este vizualizat) ne oferă un avantaj în plus, acela al vizitatorilor care navighează pe internet folosind smartphone, iPhone, tabletă etc.
sursa foto: theguardian.com
Spor la treabă și nu uitaţi că noii algoritmi Google de indexare şi ranking sunt pregătiţi să penalizeze abuzurile – cumpărarea masivă de backlink-uri, schimbul artificial de link-uri sau spamming-ul şi conţinutul copiat sau de slabă calitate, irelevant sau fără legătură cu domeniul de activitate al site-ului!