Vedetele si reclamele – partea a II-a

V-am promis în articolul trecut că voi vorbi despre apariția vedetelor autohtone în reclame. Așadar, în continuare voi prezenta cateva exemple ce au circulat/ circulă în media românească.

1. Mihaela Rădulescu și Elit

Vă amintiți de Răduleasca pe motor prin padure mâncând un sandvici și, mai apoi, înconjurată de ”adevărații ei fani” de 5-6 ani? Aceasta este una dintre cele mai neinspirate asocieri, de la idee până la execuție. Nu există o poziționare clară a brandului, darămite o idee creativă de calitate. Așa cum se vede în reclama de mai sus, asta înseamnă utilizarea unei vedete ca „ambasador de brand” doar de dragul de a avea unul.

2. Andreea Marin și ”leușteanul lui Cosmin”:

În acest caz sunt în dubiu dacă asocierea în sine e aiurea sau doar execuția. Cred că în cazul vedetei de televiziune se pune problema credibilității mai ales după ce apari în reclame pentru mai multe branduri.

3. Undeva la mijloc: Maia Morgenstein: DonCaffe și Roșia Montană

Maia Morgenstein este de departe o actriță desăvârșită, iar apariția ei în reclame aduce un plus de valoare brandului. În cea pentru Don Caffe, pare puțin dubioasă asocierea, însă în spotul pentru Roșia Montană, consider că a fost o alegere foarte bună. Totuși, un minus ar fi că a ridicat ștacheta atât de sus, încât a eclipsat următorul spot din seria respectivă (cel cu Dragoș Bucur).

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Dragos Bucur in spotul de la Rosia Montana.
Dragos Bucur in spotul de la Rosia Montana.

4. CRBL și Vodafone

Haideți, totuși, să aplaudăm și pe cei care au reușit cu succes să aplice această tehnică brandului pe care îl promovează. Deși se pare că cei de la McCann (căci despre ei vorbesc) au pornit momentan în altă direcție, spoturile cu CRBL sunt un foarte bun exemplu a ceea ce înseamnă o strategie de acest gen foarte bine pusă la punct: de la alegerea unui endorser compatibil cu brandul, până la execuții creative care să crească awareness-ul în rândul publicului țintă.

5. Smiley și Cosmote

La fel ca și în cazul Vodafone, Cosmote vine cu un brand endorser foarte potrivit pentru segmentul demografic vizat de compania de telefonie. Rețeta e cam aceeași: se ia una bucată vedetă apreciată de public țintă, se amestecă într-o strategie bine-gândită și se propagă mai departe prin social-media, mai ales. În final, ne bucurăm cu toții de niște campanii cu ecou și de impact.

6. Mirabela Dauer si Dry Coker

Am fost tentat să includ această asociere în exemplele proaste, însă am ajuns la concluzia că este, totuși, o alegere inspirată. Cine cumpară Dry Cooker? Gospodinele ce stau în fața televizorului… Cine ascultă Mirabela Dauer? Același segment demografic. Așadar, cu siguranță, cântăreața și tigaia magică sunt compatibile. Chiar și așa, execuția poate intra în manuale la categoria ”așa nu!”.

În final, vă invit și pe voi să împărtășiți cu noi exemplele de asocieri între branduri și vedete românești care vă vin în minte.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Răzvan Boca

Răzvan face parte din echipa de redacție Romanian Copywriter și este copywriter la Brain Art.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!