5 sfaturi pentru a crea un clip viral

O idee, un vizual sau un clip ce devine viral reprezintă pentru branduri o modalitate importantă de promovare, în special dacă are potențial de știre, iar sumele investite nu sunt substanțiale. Dar oare există o rețetă clasică pentru a realiza un clip viral? În practică, nu există rețeta succesului, iar calea pe care o urmează un videclip în online ține de numeroase ingrediente dar și de puțin noroc. Analizând o serie de clipuri virale, am realizat un top 5 al celor mai importante ingrediente pe care trebuie să le conțină un clip viral:

1. Clipul trebuie să aibă la bază o poveste

Oricât de trăsnită sau dimpotrivă, oricât de serioasă ar fi ideea centrală a clipului tău, acesta trebuie să spună o poveste. Pentru că vorbim despre clipuri virale realizate de branduri, povestea trebuie să fie creată în jurul produsului/serviciului pe care vrei să îl promovezi. 

2. Construiește un clip scurt, nu un scurt metraj

Majoritatea clipurilor virale sunt de dimensiuni reduse: 2 minute, maximum 3, în cazul campaniilor ce vizează o cauză nobilă. Experimentele de marketing realizate în offline au potențial de viralizare și în online, asta după ce materialele au fost prelucrate cu atenție. De ce? Pentru că aceste experimente surprind reacții naturale ale oamenilor, care însă, pot depinde de la persoană la persoană. 

3. Utilizează umorul ca armă secretă pentru viralizare

Dacă ar fi să facem o comparație între tipologii de clipuri virale, am putea spune că majoritatea sunt amuzante, iar oamenii sunt mai predispuși să împartă cu prietenii clipuri și vești pozitive, decât cele negative. În Germania, a avut loc un experiment interesant al asociației Lachen Verbindent, care promovează modalități intereante de relaxare și destresare a corpului și minții umane. Ei au demonstrat că nu doar căscatul „se ia”, ci și râsul:-)

4. Surprinde-ți consumatorii cât poți de mult

Una dintre calitățile clipurilor virale este că au capacitatea de a te lăsa fără cuvinte, pentru că de cele mai multe ori noi ne așteptăm la un anumit deznodământ, în special când vine vorba despre un brand mai… serios. 

5. Redactează un titlu cu potențial de viralizare

Titlul unui videoclip este la fel de important ca și clipul în sine, pentru că el trebuie să mă provoace să dau click și să îl urmăresc. Trebuie să fie intrigant, astfel încât oamenii să aibă o reacție precum „Hmmm… ce este asta? Ia să văd!”. 

Care este videoclipul tău viral preferat?

Mădălina Balaban

Lucrez în marketing și în online din 2011 și sunt posesoarea unei meserii care îmi place foarte mult. Scriu despre gânduri mari în cuvinte simple și asta mă reprezintă. Aflați mai multe despre mine pe blogul madalinabalaban.ro

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock