Cuprins articol
1. Clipul trebuie să aibă la bază o poveste
Oricât de trăsnită sau dimpotrivă, oricât de serioasă ar fi ideea centrală a clipului tău, acesta trebuie să spună o poveste. Pentru că vorbim despre clipuri virale realizate de branduri, povestea trebuie să fie creată în jurul produsului/serviciului pe care vrei să îl promovezi.
2. Construiește un clip scurt, nu un scurt metraj
Majoritatea clipurilor virale sunt de dimensiuni reduse: 2 minute, maximum 3, în cazul campaniilor ce vizează o cauză nobilă. Experimentele de marketing realizate în offline au potențial de viralizare și în online, asta după ce materialele au fost prelucrate cu atenție. De ce? Pentru că aceste experimente surprind reacții naturale ale oamenilor, care însă, pot depinde de la persoană la persoană.
3. Utilizează umorul ca armă secretă pentru viralizare
Dacă ar fi să facem o comparație între tipologii de clipuri virale, am putea spune că majoritatea sunt amuzante, iar oamenii sunt mai predispuși să împartă cu prietenii clipuri și vești pozitive, decât cele negative. În Germania, a avut loc un experiment interesant al asociației Lachen Verbindent, care promovează modalități intereante de relaxare și destresare a corpului și minții umane. Ei au demonstrat că nu doar căscatul „se ia”, ci și râsul:-)
4. Surprinde-ți consumatorii cât poți de mult
Una dintre calitățile clipurilor virale este că au capacitatea de a te lăsa fără cuvinte, pentru că de cele mai multe ori noi ne așteptăm la un anumit deznodământ, în special când vine vorba despre un brand mai… serios.
5. Redactează un titlu cu potențial de viralizare
Titlul unui videoclip este la fel de important ca și clipul în sine, pentru că el trebuie să mă provoace să dau click și să îl urmăresc. Trebuie să fie intrigant, astfel încât oamenii să aibă o reacție precum „Hmmm… ce este asta? Ia să văd!”.
Care este videoclipul tău viral preferat?