Design-ul reponsive este o tehnică practicată de către oamenii specializați în web design și dezvoltare web, prin care design-ul unei aplicații sau al unui website este adaptabil în funcție de device-ul pe care îl folosește utilizatorul. Tot prin această tehnică, experiența de navigare a utilizatorului este și ea adaptată și optimizată.
Design-ul responsive devine tot mai important în condițiile în care există utilizatori care preferă să utilizeze mai mult tableta și nu telefonul inteligent sau invers. Astfel, website-ul sau aplicația pe care o creează un brand trebuie să fie adaptabilă din acest punct de vedere, iar un design responsive îi oferă această posibilitate.
Pentru a răspunde concret, am atașat mai jos câteva întrebări de bază în ceea ce privește design-ul responsive:
Cuprins articol
1. Aplicații pe mobil sau website pe mobil?
Cursul normal al promovării unui business începe cu website-ul și cu informațiile care se găsesc acolo. În acest context, generarea website-ului în variantă de mobil ar fi primul pas pentru creșterea vizibilității afacerii tale.
2. Pentru ce tip de design să optez?
Pentru că anul 2015 presupune trecerea la un nivel profesionist în ceea ce privește marketingului pe mobil, design-ul trebuie să fie responsive, iar informația să fie distribuită cât mai bine, astfel încât detaliile necesare vânzării să fie ușor de găsit. Aici trebuie să țineți cont de faptul că nu orice dispozitiv mobil suportă un design responsive. În acest context trebuie creat un layout hibrid care să poată fi utilizat de pe toate telefoanele și tabletele.
3. Se face optimizarea aplicației și pe mobil?
Da! La fel ca orice website sau aplicație de pe desktop, aplicațiile de pe mobil trebuie optimizate pe baza unor cuvinte cheie. În plus, 2015 aduce cu el necesitatea optimizării în rețelele sociale, incluzând Google+, ca rețea proprie Google.
Care sunt avantajele unui design responsive?
În domeniu publicității tehnica se numește „eye spy” și presupune oferirea unui plus de vizibilitate aspectelor importante din cadrul aplicației sau al website-ului. Mai jos am bifat unele dintre cele mai importante avantaje ale designului responsive:
- Vizibilitatea – designul responsive crește vizibilitatea și lizibilitatea informației dar și indexarea website-ului sau a aplicației în motoarele de căutare. Monitorizarea se poate face ușor. Google favorizează platformele create cu design responsive.
- Procesul de navigare – navigarea se face mai ușor, iar spațiul de navigare este mai mare.
- Push pe conținut – bara din partea laterală a ecranului se retrage, pentru a pune mai mult accent pe conținut. În plus, bara de meniu este mai mare, ceea ce presupune un text cu o dimensiune mai mare și focus pe mesajele call-to-action de pe secțiunile din meniu.
- Mentenanță – este mai ușor de întreținut, atunci când dorești să faci un update. Deși în primă faza costurile sunt mai mari, un simplu update pe site se face cu ușurință pentru toate device-urile: desktop, tabletă și smartphone.
Design-ul responsive poate crește rata de conversie cu până la 30% în comparație cu design-ul standard și cel puțin din acest motiv implementarea sa ar trebui să fie o prioritate.
În momentul de față, în România, din numărul total de utilizatori de internet, majoritatea navighează online folosind și un dispozitiv mobil. De aceea, este recomandat să apelăm la o agenție pentru realizarea unei variante responsive a site-ului nostru, în cazul în care nu o avem deja.