Google+ este reţeaua socială proprie Google şi rămâne una dintre cele mai uşor de utilizat reţele sociale pentru începătorii în social media. Cu toate noile îmbunătăţiri, Facebook-ul devine o reţea socială dificil de folosit pentru cei aflaţi la început de drum în ceea ce privește realizarea campaniilor de promovare, dar Google+ este curățel încă, din acest punct de vedere.
Atât în România cât și pe plan internațional, Google+ nu este o reţea socială foarte populară, dar poate fi folosită ca un instrument SEO de excepţie pentru branduri, așa cum povesteam într-un articol anterior.
Din punct de vedere al funcționalităților pentru companii, Google+ este o rețea mai simplu de folosit decât Facebook. Însă, datorită numărului încă redus de utilizatori, rămâne doar o rețea care doar este recomandată a fi folosită.
Google+ in Romania: retea sociala sau instrument de SEO?
Majoritatea utilizatorilor de Google+ îl folosesc pentru promovarea articolelor de pe bloguri şi website-uri, pentru că această reţea ajută la indexare. Cum Google este cel mai puternic motor de căutare, reţeaua Google+ influenţeză semnificativ mecanismul de SEO.
Într-unul din interviurile sale, Matt Cutts, Webspam şi Teamleader la Google, spunea că nu există o legătură directă între un +1 (corespondentul butonului de Like în Google+) şi o indexare mai bună a unui website în motorul de căutare Google. Totuşi, pentru o companie care postează periodic în această reţea linkuri de pe blog sau website, plusurile pot acţiona ca un vector de link building.
Un mare avantaj pe care îl prezintă Google+ la acest capitol este integrarea cu YouTube, cu motorul de căutare Google, cu Gmail, Google Analytics, Google Images, Google Maps, Google Calendar, Google Drive și Google Wallet.
Hai să analizăm câteva statistici ale rețelei Google+
– sunt în total 540 de milioane de utilizatori activi;
– timpul petrecut pe Google+ este de 7 minute pe lună, motiv pentru care spuneam că nu este o rețea socială foarte activă și este utilizată în special ca instrument de SEO;
– cele mai active în Google+ sunt femeile cu vârsta cuprinsă între 25-34 de ani, reprezentând un procent total de 34% dintre utilizatorii activi ai acestei rețele.
Totuși, consider că această rețea poate avea potențial de creștere în special datorită asocierii cu motorul de căutare Google. Brandurile care sunt active în Google+ și rulează și ad-uri în Google beneficiază de un avantaj important, ce poartă numele de adword innovation. Aceasta este o opțiune ce se activează automat după ce pagina de Google+ înregistrează 100 de followers.
Link-ul de social extension din Google crează o conexiune directă între contul de Google+ și campaniile brandului pe Adwords care ajută la creșterea numărului de recomandări și a numărului de utilizatori care intră în contact cu brandul.
Pentru lectură suplimentară pe acest subiect, recomandăm un articol care încearcă să „spargă” cele mai cunoscute mituri despre Google+.
Voi folosiți Google+?