Google+ in Romania: retea sociala sau instrument de SEO?

Google+ este reţeaua socială proprie Google şi rămâne una dintre cele mai uşor de utilizat reţele sociale pentru începătorii în social media. Cu toate noile îmbunătăţiri, Facebook-ul devine o reţea socială dificil de folosit pentru cei aflaţi la început de drum în ceea ce privește realizarea campaniilor de promovare, dar Google+ este curățel încă, din acest punct de vedere.  

Atât în România cât și pe plan internațional, Google+ nu este o reţea socială foarte populară, dar poate fi folosită ca un instrument SEO de excepţie pentru branduri, așa cum povesteam într-un articol anterior.

Din punct de vedere al funcționalităților pentru companii, Google+ este o rețea mai simplu de folosit decât Facebook. Însă, datorită numărului încă redus de utilizatori, rămâne doar o rețea care doar este recomandată a fi folosită. 

Google+ in Romania: retea sociala sau instrument de SEO?

Majoritatea utilizatorilor de Google+ îl folosesc pentru promovarea articolelor de pe bloguri şi website-uri, pentru că această reţea ajută la indexare. Cum Google este cel mai puternic motor de căutare, reţeaua Google+ influenţeză semnificativ mecanismul de SEO.

Într-unul din interviurile saleMatt Cutts, Webspam şi Teamleader la Google, spunea că nu există o legătură directă între un +1  (corespondentul butonului de Like în Google+) şi o indexare mai bună a unui website în motorul de căutare Google. Totuşi, pentru o companie care postează periodic în această reţea linkuri de pe blog sau website, plusurile pot acţiona ca un vector de link building. 

Un mare avantaj pe care îl prezintă Google+ la acest capitol este integrarea cu YouTube, cu motorul de căutare Google, cu Gmail, Google Analytics, Google Images, Google Maps, Google Calendar, Google Drive și Google Wallet.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

10-11 iunie, București: Curs de inițiere în Copywriting și Content Writing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

24-25 iunie, București: Workshop intensive de Copywriting și Content Writing (nivel: intermediar)
Înscrie-te aici

Hai să analizăm câteva statistici ale rețelei Google+

 – sunt în total 540 de milioane de utilizatori activi;

 – timpul petrecut pe Google+ este de 7 minute pe lunămotiv pentru care spuneam că nu este o rețea socială foarte activă și este utilizată în special ca instrument de SEO;

 – cele mai active în Google+ sunt femeile cu vârsta cuprinsă între 25-34 de ani, reprezentând un procent total de 34% dintre utilizatorii activi ai acestei rețele.

Totuși, consider că această rețea poate avea potențial de creștere în special datorită asocierii cu motorul de căutare Google. Brandurile care sunt active în Google+ și rulează și ad-uri în Google beneficiază de un avantaj important, ce poartă numele de adword innovation. Aceasta este o opțiune ce se activează automat după ce pagina de Google+ înregistrează 100 de followers.

Link-ul de social extension din Google crează o conexiune directă între contul de Google+ și campaniile brandului pe Adwords care ajută la creșterea numărului de recomandări și a numărului de utilizatori care intră în contact cu brandul. 

Pentru lectură suplimentară pe acest subiect, recomandăm un articol care încearcă să „spargă” cele mai cunoscute mituri despre Google+.

Voi folosiți Google+?

Mădălina Balaban

Lucrez în marketing și în online din 2011 și sunt posesoarea unei meserii care îmi place foarte mult. Scriu despre gânduri mari în cuvinte simple și asta mă reprezintă. Aflați mai multe despre mine pe blogul madalinabalaban.ro

  • Google + nu este un factor care sa influenteze indexarea sau posizitionare unui site, insa este un canal bun de comunicare…orice canal care poate aduce potential clienti merita folosit!

  • Asa este Ramona, merita folosit mai ales pentru brandurile care ruleaza si campanii Adwords. Eu cred ca optimizarea retelelor de social media are si ea factorul ei de influenta in strategia generala de SEO. Google+ iti permite sa promovezi un anumit tip de continut unui public specific (Google+Circles). In plus, pentru brandurile care ruleaza si ad-uri in Google, pot primi asa numita ad extension in momentul in care contul ajunge la 100 de followers. In plus, partea de “social extention” are si alte avantaje: http://adwords.blogspot.ro/2011/11/connect-your-google-page-to-your.html

  • Ramona are dreptate! Sunt totusi destul de putini utilizatori care folosesc Google+ in Romania. Am si eu o nelamurire. Continutul din Google+ apare in cautarile organice si persoanelor care nu au un cont la unul dintre serviciile oferite de Google? Fiindca daca eu accesez motorul de cautare si tastez anumite cuvinte cheie apar in rezultate cu anumite pagini, in schimb daca deschid un alt browser, si nu sunt logat, apar alte rezultate in cautari. Cat de utila este pentru SEO aceasta unealta?

    • Așa este, sunt puțini utilizatori români de Google Plus care să îl folosească constant. Majoritatea îl folosesc din motive de SEO. Dacă deschizi un browser și ești logat pe contul Google (aici vorbesc în special de Chrome, dar și de acele browsere unde ai setat Google ca motor de căutare principal), îți apar în Google rezultate preferențiale, în funcție de site-urile pe care intri mai des. Dacă deschizi un browser fără să fii logat, este normal să apară alte rezultate în căutări. Când verifici poziția site-ului tău în Google, folosește doar un browser fără să fii logat (sau Chrome cu Incognito).
      Este foarte util Google Plus în SEO, dar nu suficient, trebuie să folosești mai multe instrumente pentru a apărea în primele poziții și să ai conținutul de pe site bine pus la punct.

  • @George

    Daca esti abonat la un anumit cont de Google + si acest cont posteaza ceva legat de Transilvania iar tu cauti “Transilvania” pe Google Search, sunt sanse mari ca sa iti apara acel post in rezultatele cautarii pe prima pagina. De aici si interesul de a avea cat mai multi abonati.

    Daca faci acea cautari in “private”, nu iti va mai aparea acel post.

    Sper ca raspunsul meu a fost de ajutor. si vei gasi contul meu de Google Plus interesant 🙂

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!