Cum obtii valoare SEO folosind Google Plus

Cu toții am auzit de Google Plus, rețeaua de socializare care aparține de Google. Însă, puțini dintre noi au conștientizat inițial importanța ei. Cu timpul, totuși, oamenii de marketing au aflat cât de mare este impactul pe care Google Plus îl poate avea pentru a crește valoarea SEO a unui site.

Acum, putem susține cu tărie că Google Plus este mai mult decât o rețea de socializare – este un instrument real care ne poate ajuta să creștem poziția în Google a site-ului nostru.

Studiile au arătat cât de puternică este legătura între aparițiile site-urilor în căutările Google și numărul de +1-uri pe care le primește un link. Practic, aici nu discutăm neapărat de cât de apreciat este conținutul prin plusuri, precum am discuta la Facebook; aici ne referim la numărul de apariții ale acelui link către site-ul nostru, pe Google Plus.

Twitter nu permite indexarea Google a majorității link-urilor care sunt postate pe această rețea de socializare, iar Facebook dispune de setări de confidențialitate care împiedică o bună parte din postări să fie indexate. Pe de altă parte, Google Plus permite indexarea și monitorizarea de Google a tuturor postărilor. În plus, nu doar conținutul pe care îl postezi tu pe Google Plus este indexat, ci și conținutul pe care îl postează conexiunile tale despre tine.

Cum să folosești Google Plus pentru SEO

Având în vedere toate schimbările majore în algoritmul de indexare Google din ultima perioadă, putem spune cu certitudine că în procesul de SEO nu mai au valoare link-urile din directoare, agregatoare, site-uri cu PR mai mic, comentarii sau forumuri. Astfel, Google a simplificat (sau complicat) procesul de SEO, punând accent foarte mare pe aceste aspecte: conținutul și prezența în rețelele de socializare (în special Google Plus).

A început goana după +1-uri!

Cu cât un link obține mai multe +1-uri, cu atât este indexat mai bine. Oținerea unui număr semnificativ de +1-uri a devenit un real proces de linkbuilding organic.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Pentru a optimiza cât mai bine acest proces de linkbuilding prin +1-uri, Google Plus permite folosirea de hashtag-uri, similar cu Facebook. De aceea, folosește cât de des posibil, la fiecare link postat pe Google Plus, un text cu hashtag pe cuvântul cheie pe care l-ai introdus și în titlul paginii respective (acel anchor text asociat link-ului).

Cum obții mai multe +1-uri?

  • Facilitează procesul. Inserează pe paginile site-ului tău care dorești să fie indexate (în special pe articolele de blog) butoane de social share – în special Facebook Like, Tweet și Plus. Astfel, poți măsura numărul de +1-uri pe care îl obține acel URL și facilitezi procesul de +1 și din partea vizitatorilor tăi.
  • Crește-ți numărul de conexiuni pe Google Plus. Cu cât ești mai conectat, cu atât link-ul pe care îl postezi este vizibil pentru mai mulți utilizatori și crește șansa ca acesta să fie apreciat.
  • Postează în comunități. Google Plus, la fel ca și Facebook, cuprinde grupuri de conexiuni clasificate în funcție de interese. Caută aceste grupuri și postează-ți conținutul acolo unde pot fi oameni interesați.
  • Folosește hashtag-uri pe cuvinte cheie. Acestea ajută atât procesul de linkbuilding și facilitează găsirea link-ului tău de către persoanele care caută cu ajutorul hashtag-urilor.

Folosește Google Authorship

Google menționează faptul că Google Authorship nu contribuie la îmbunătățirea poziției site-ului tău în motoarele de căutare și nici nu crește valoarea SEO a acestuia. Totuși, Google Authorship permite ca link-ul tău să iasă în evidență atunci când este găsit, datorită imaginii aferente profilului tău de Google Plus care apare în dreptul link-ului tău.

Acest lucru atrage atenția și îți sporește numărul de click-uri. De asemenea, apariția imaginii crește încrederea, credibilitatea și comunică relevanța link-ului aferent site-ului tău. Acest lucru atrage utilizatorii motoarelor de căutare. În acest articol puteți găsi 3 metode foarte rapide care vă ajută să vă configurați Google Authorship.

Motoarele de căutare devin din ce în ce mai inteligente pe zi ce trece, iar cei care fac spamming și black hat SEO sunt penalizați. Conținutul de calitate devine din ce în ce mai important, iar Google Plus crește în valoare SEO orice website cu care este conectat.

Cătălin Ionașcu

Cătălin Ionașcu este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondator al blogului și agenției Romanian Copywriter, în cadrul căreia este Content Writer. În mod frecvent, susține cursuri de Content & Copywriting. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.

  • Multumesc de informatii, asadar sa ii dam un +1 😀

  • sportmagazine

    Inca un articol excelent, merci. Ca o intrebare extra… exista vreun tool cu ajutorul caruia poti afla pe ce pagina din google esti dupa anumite cautari?

    • Mulțumesc de apreciere! Există diferite tool-uri de SEO contra cost, dar tool fix pe a vedea pe ce pagină din Google ești nu există. Varianta pe care o recomand, care este cea mai uzuală, este să îți cauți site-ul folosind un browser pe modul incognito (de exemplu, la Chrome, deschizi modulul prin Ctrl-Shift-N). Astfel, cauți site-ul tău pe anumite cuvinte cheie și afli în ce pagină te poziționezi.

  • Util articolul! A venit ca o confirmare in plus la ceea ce deja constatasem personal. Ai un +1 si de la mine!
    Succes pe mai departe!

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!