Cand trebuie sa angajezi un content marketer?

An de an, Google a adus noi modificări în algoritmul de indexare al paginilor web. De fiecare dată, site-urile și-au adaptat tehnicile SEO pentru aceste modificări și au continuat să se bucure de traficul generat.

Începând cu data de 22 mai 2013, lucrurile s-au schimbat total. Bucuria celor care practicau până atunci diferite tehnici de SEO a pierit rapid, după ce au observat o scădere bruscă a poziției lor în Google.

Data de 22 mai a marcat o nouă epocă pentru lumea SEO: Google lansează oficial noul algoritm de indexare a website-urilor, Penguin 2.0.

Ce își propune noul Penguin?

Scopul noului algoritm este unul foarte clar: filtrarea în funcție de calitatea informației a rezultatelor în Google.

Nu-i așa că era deranjant acel moment în care, la o căutare pe Google, găseai numai rezultate irelevante pe prima pagină? Ți s-a întâmplat vreodată să găsești site-uri aproape lipsite de conținut, cu un design neschimbat de ani de zile, care mai mult să te facă să îți pierzi timpul că ai intrat pe ele? Internetul este plin de acestea; ceea ce Google încearcă să facă este să scoată înainte doar ceea ce este bun și util pentru tine.

Așadar, bine clasate în Google vor fi de acum site-urile cu un conținut relevant, variat dar și apreciat de cititorii săi. Cum sunt cuantificate aceste calități? Răspunsul stă în branding-ul pe care ți-l construiești.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

penguin 2.0

sursa imagine

Branding online: noua strategie de succes în SEO

Un brand bun în online se cunoaște după conținutul variat și consistent pe care îl publică atât pe propriul site cât și pe alte site-uri, dar și după modul cum își gestionează prezența în rețelele sociale.

Așadar, cu cât comunici mai mult online, prin diferite canale și sub diferite forme, cu atât site-ul tău este mai bine găsit și mai bine indexat.

Un brand apreciat în online se cunoaște după interacțiunea pe care o generează în rețelele de socializare, după reacții și după comentariile primite. A devenit acum mult mai esențială rețeaua de socializare Google Plus: un link distribuit pe această rețea care a și primit aprecieri (plusuri) este la fel de valoros precum un link provenit dintr-un agregator.

Gata cu link building-ul agresiv!

Înaintea apariției Penguin 2.0, una din metodele de SEO cele mai folosite era link building-ul, în special goana după link-uri din partea site-urilor cu un Page Rank mai mare sau egal cu 4.

În general, link-urile se obțin din introducerea site-ului în directoare, a articolelor în agregatoarele de știri, schimbul de link-uri cu alte site-uri sau bloguri, introducerea site-ului pe diverse forumuri, dar și alte metode care presupun cantitatea și nu calitatea link-urilor.

Acum, cantitatea a devenit o chestiune de domeniul trecutului. Esențial este să obții link-uri relevante și calitative. Cum le obții cel mai ușor? Producând conținut care să fie distribuit:

  • Pe propriul blog, sub formă de articole, studii de caz, ebook-uri;
  • Pe alte site-uri sau bloguri de nișă, sub formă de articole tip guest post;
  • Pe rețele precum Facebook, Google Plus, Twitter sau LinkedIn;
  • Pe rețele precum Instagram sau Pinterest, sub formă de conținut foto;
  • Pe rețele precum YouTube sau Vimeo, sub formă de conținut video;
  • Pe SlideShare, sub formă de conținut de tip prezentare.

Lista de sugestii poate continua. Concluzia? Angajează pe cineva care să scrie pentru tine!

Cum ne adaptăm noilor schimbări

Nu trebuie acum să ne transformăm cu toții în content writeri și nici în brand manageri. Există persoane specializate care au aceste atribuții. Dacă nu avem disponibilitatea sau abilitățile necesare, trebuie să apelăm la aceste persoane ca să ne ajute să punem la punct un plan de acțiune pentru mediul online.

Personal, mă bucură noile reglementări Google, pentru că acestea încurajează ca de acum înainte să nu mai facem doar SEO, ci să facem marketing online. Astfel, ne vom bucura de o mai mare distribuire a canalelor de vânzare.

Angajezi un content marketer?

Așadar, când este cel mai bun moment să angajezi un content marketer? Acum, cât timp există șansa să fie disponibil pentru tine! Altfel, s-ar putea să îl angajeze altcineva!

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Cătălin Ionașcu

Cătălin Ionașcu este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondator al blogului și agenției Romanian Copywriter, în cadrul căreia este Content Writer. În mod frecvent, susține cursuri de Content & Copywriting. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!