40 de idei de content marketing pentru afaceri

Content marketing-ul poate deveni o parte integrantă a afacerii tale, mai ales dacă alegi să o foloseşti cu cap. Ai nevoie de idei de content marketing ca să progresezi.

Știu că totuşi este destul de greu să planifici ceva fără a avea măcar câteva idei de la care să pleci.

Sper că următoarea listă, cu cei 40 de itemi, o să îţi ofere inspiraţia necesară să faci din content marketing o prioritate, mai ales dacă piaţa o cere. Evident, lista te poate ajuta să întocmești și o strategie care îți poate aduce noi clienţi.

40 de idei de content marketing pentru afaceri

1. Fă-ţi un blog de companie şi vorbeşte despre bunele practici din domeniul tău.

2. Scrie rapoarte sau ghiduri care rezolvă o problemă importantă pentru piaţa ta. De ex.: Cum să faci marketing eficient cu doar un singur om de marketing.

3. Întâlneşte-te cu clienţii tăi şi oferă-le 30 de minute de consultanţă gratuită în schimbul unor referinţe, testimoniale sau posibile lead-uri.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

4. Scrie ghiduri care să înveţe clientul cum să folosească la capacitate maximă serviciul/produsul tău, care să fie disponibile în mod gratuit doar dacă persoana respectivă își completează datele de contact.

5. Realizează un curs care poate fi urmat online prin intermediul email-ului.

6. Creează un forum privat pentru toţi clienţii tăi unde le oferi consultanţă periodică sau unde ei se pot ajuta între ei.

7. Creează o pagină de Facebook şi/sau un cont de Twitter pe care să primeşti feedback, să discuţi cu publicul tău ţintă, să promovezi noutăţi sau ştiri despre produsele/serviciile tale.

8. Editează o pagină de Wikipedia dedicată companiei tale, în care prezinţi ceea ce face compania ta, un scurt istoric și alte informații pe care le consideri relevante, dar care să fie reale.

9. Creează pe site-ul tău o secţiune numită “Resurse” în care recomanzi cărţi şi link-uri către lucruri care ţi-au fost utile.

10. Scrie o serie de articole bazate pe cuvintele cheie pe care tu le targetezi.

11. Realizează o emisiune săptămânală pregătită şi moderată de către angajaţii tăi, care să fie difuzată constant pe blogul companiei.

12. Pune-ţi angajaţii să scrie săptămânal câte un tutorial sau articole pe blog.

13. Comentează pe blogurile cititorilor tăi în semn de apreciere pentru activitatea pe care o desfăşoară pe blogul tău.

14. Realizează lunar un tur al companiei tale pentru persoanele care ar fi interesate să lucreze pentru tine şi prezintă ceea ce faci tu.

15. Acceptă stagiari în compania ta care să scrie o dată la 2 zile despre ce au învăţat nou în organizaţia ta.

16. Citeşte articole referitoare la industria ta şi dă o replică sau o opinie oficială din partea companiei tale.

17. Creează un ghid al cumpărătorului, în care precizezi la ce anume ar trebui să fie atent, când vrea să cumpere un produs din segmentul de piaţă pe care tu activezi.

18. Scrie un articol în ziarul local despre problemele comunităţii din care faci parte şi cum pot fi ele rezolvate.

19. Ia un interviu unor oameni interesanţi sau deosebiţi şi oferă materialulul în mod gratuit clienţilor tăi.

20. Organizează seminarii gratuite pentru a vedea care sunt nevoie prospecţilor.

21. Oferă resurse gratuite de tipul template-urilor, tool-urilor, programelor, video-uri educative, etc.

22. Oferă trial-uri/demo-uri ale produsului tău de top.

23. Creează o revistă pe care să o publici lunar, iar autorii articolelor să fie angajaţii tăi.

24. Realizează un studiu şi eliberează-l gratuit pe net. Poate fi eliberat chiar sub formă de comunicate de presă pentru publicațiile naționale.

25. Scrie un manifest despre lucrurile pentru care militezi tu sau compania ta.

26. Invită un partener să vorbească despre colaborarea pe care o are cu tine.

27. Creează un infografic cu cele mai interesante statistici din industria ta.

28. Scrie recenzii la cărţile pe care le recomanzi angajaţilor tăi să le citească.

29. Fă o listă cu site-uri/bloguri pe care le citeşti/le foloseşti şi ar trebui să le folosească şi clienţii/angajaţii tăi.

30. Participă la conferinţe unde evanghelizezi utilitatea produsului tău şi participă la paneluri dedicate industriei tale.

31. Realizează un ebook din cele mai populare articole ale tale.

32. Fă nişte video-uri cu clienţii tăi cei mai buni, în care le promovezi afacerea.

33. Realizează un chestionar prin care urmăreşti să afli ce conţinut ar avea nevoie cititorii tăi de la tine.

34. Realizează un webinar şi oferă-le participanților un demo gratuit al serviciului sau produsului tău.

35. Redactează un newsletter doar pentru cei mai importanţi clienţi ai tăi în care să le dai constant informaţii valoroase.

36. Creează o serie de articole în care prezinţi evoluţia ta sau a companiei tale sub formă de lecții învăţate de-a lungul timpului.

37. Realiză la început de an o listă cu obiective sau rezoluţii pe care vrei să le îndeplineşti în anul ce urmează.

38. Preşedintele companiei ar putea să scrie care au fost cele mai mari provocări de business pe care le-a avut şi cum le-a depăşit.

39. Creează o pagină unde vizitatorii site-ului tău pot pune orice fel de întrebare managementului sau persoanelor cele mai importante din cadrul companiei în care lucrezi.

40. Publică lunar testimoniale de la clienţi, parteneri sau angajaţi.

content marketing idei

sursa imagine

Dacă mai ai sugestii sau vrei să discutăm detaliat despre ideile pe care le-am înşirat, zona de comentarii îţi stă la dispoziţie pentru orice fel de întrebare sau nelămurire.

Multe dintre recomandările incluse în această listă sunt idei pe care le ofer clienţilor sau celor care sunt dependenţi de content marketing ca şi metodă de a genera lead-uri sau vânzări.

Pe lângă vânzări, care reprezintă consecinţa favorabilă pe care o urmăreşti, îţi poţi îmbunătăţi şi reputaţia în piaţă şi chiar relaţia cu clienţii, deci beneficiile pe care le oferă conţinutul pe termen lung sunt mult mai numeroase.

Sper că ți-au fost de folos aceste idei de content marketing.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Gabriel Nechita

Am scris primul articol în 2009 și de atunci am contribuit la dezvoltarea mai multor bloguri populare. Întotdeauna am fost de părere că esența marketingului constă în calitatea produsului pe care îl vinzi. Scriu pentru că îmi place și din dorința de a-i ajuta pe alții să scrie mai bine.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!