3 campanii despre emotia Craciunului in 2014

Suntem abia la începutul lunii decembrie şi deja ne gândim la sărbători. De ce? Pentru că suntem invadaţi de campaniile de Crăciun… De la cele bine cunoscute, cum sunt cele realizate an de an de Coca-Cola, până la cele mai moderne şi inovative, campaniile de Crăciun au întotdeauna darul de a ne introduce aşa cum se cuvine în spiritul sărbătorilor.

Spiritul Crăciunului se învârte în jurul familiei, al momentelor frumoase petrecute alături de cei dragi. Aşa că nu este de mirare că marile branduri ştiu exact unde să ţintească atunci când îşi construiesc spoturile de Crăciun. Emoţiile sunt puse la loc de cinste în spoturile din acest an, pentru că sărbătoarea aceasta este una magică și frumoasă!

Am ales să vă prezint astăzi trei dintre cele mai emoţionante campanii de Crăciun din 2014. Desigur, nu sunt singurele care au apărut, însă numărul mare de vizualizări pe YouTube sau impactul media pe care l-au avut până acum este deja bine cunoscut.

Marks and Spencer: Follow the Fairies

https://www.youtube.com/watch?v=v_SOBjTsWAI

Marks and Spencer a creat mai multe spoturi pentru acest an, concentrate în jurul magiei Crăciunului. Iar această magie minunată este adusă de două zâne. 🙂

Campania urmăreşte să aducă un strop de bucurie în spiritul Crăciunului şi pentru cei care nu îşi pot permite cele mai frumoase cadouri… Aşadar Marks and Spencer a pornit o campanie intensă în social media cu cele două zâne, dar şi o colecţie impresionantă de „random acts of kindness”, ce susţin emoţia Crăciunului. Un exemplu ar fi aducerea unor tunuri de zăpadă în apropierea unei şcoli din Cornwall, pentru ca cei mici să se bucure de iarnă cu adevărat.

Campania a câştigat rapid în popularitate, aducând peste 37 000 de followeri pe Twitter pentru @TheTwoFairies, iar pe #FollowTheFairies apar constant noi tweet-uri în care oamenii primesc sau dăruiesc la rândul lor mici cadouri pentru cei care au nevoie, deoarece: „We can all be fairies, if only we try.”

Agenție: Rainey Kelly Campbell Roalfe / Y&R, Londra

John Lewis Christmas

https://www.youtube.com/watch?v=iccscUFY860

John Lewis ne-a obişnuit ca în fiecare an să vină cu un spot cât se poate de emoţionant. Dacă veţi căuta campaniile anterioare, veţi observa uşor că sentimentele pur umane, dragostea şi nevoia de apropiere sunt cele care leagă produsele John Lewis de sărbătoarea Crăciunului.

În acest an, Monty the Penguin este personajul principal al spotului John Lewis şi cel în jurul căreia se conturează uşor şi sloganul: „Give someone the Christmas they’ve been dreaming of.”

În plus, este de remarcat faptul că din data de 6 noiembrie 2014, când a fost postat spotul pe YouTube, video-ul a adunat peste 19 milioane de vizualizări.

Agenție: Adam & Eve DDB, Londra

Sainsbury’s Christmas

Sainsbury’s Christmas este un alt spot reuşit al acestui an. Cu o poveste impresionantă în spate, acesta a fost realizat pentru a veni în sprijinul Royal British Legion. Personajele principale ale spotului sunt soldaţii germani şi britanici din Primul Război Mondial. Relatările de la acea vreme, documentele şi scrisorile atestă faptul că, în Ajunul Crăciunului, focurile de armă şi toate atacurile au încetat. În schimb, soldaţii au ieşit din tranşee pentru a încheia un armistiţiu de 48 ore, în care cele două tabere au sărbătorit Crăciunul împreună.

Spotul ne întoarce în trecut, într-un moment enigmatic, recunoscut ca un simbol al umanităţii, ce apare până şi în cele mai dificile situaţii. Din 12 noiembrie 2014, de când a fost postat pe canalul oficial de YouTube, videoclipul a adunat deja peste 14 milioane de vizualizări.

Agenție: AMV BBDO, Londra

Emoţionante fiecare în felul lor, aceste campanii ne aduc aminte de fiecare dată de cele mai frumoase momente ale Crăciunului, de semnificaţia magică a acestei sărbători şi de momentele frumoase pe care putem să le petrecem acum în linişte.

Ce alte campanii de Crăciun ţi-au atras atenţia în acest an?

Roxana Peti

Roxana Peti este copywriter și blogger cu peste 10 ani de experiență și o gamă largă de proiecte de copywriting în portofoliu.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock