Orice angajat al unei agenţii sau companii prezente în mediul online ştie cât de greu poate fi uneori să administrezi o pagină de fani pe Facebook.
Pentru că am văzut de ce să îți creezi o pagină de fani pe Facebook, acum e momentul să vedem modalitatea prin poţi creşte interacţiunea cu fanii de pe Facebook.
În primul rând trebuie să ne referim la tipul de conţinut care va fi postat pe pagină.
Desigur, tipul de conţinut depinde de nişa companiei, însă există câteva sfaturi pe care le poţi urma indiferent de domeniul de activitate.
Conform unor statistici, este mai probabil ca imaginile sau videoclipurile să stârnească reacţii de tipul like & share, în vreme ce textele vor genera comentarii.
Ne oprim astfel asupra imaginilor pentru că este mai uşor să găseşti o imagine care să devină virală decât un clip, mai ales că acestea ar trebui să se muleze pe profilul companiei. Imaginile sunt cele care au caracter viral şi au mai mari șanse să ajungă în news feed crescând notorietatea companiei.
Ai grijă însă, nu orice imagine va deveni virală. Găseşte imagini de calitate, expresive, pentru a obţine reacţiile aşteptate.
Cuprins articol
Cum comunici cu mai mulți fani pe Facebook?
Când să postezi pe Facebook?
După cum era şi logic, oamenii vor petrece mai mult timp pe Facebook în timpul liber, adică la prânz şi seara, dar şi în weekend. Indicat ar fi să postezi mesaje şi imagini în aceste perioade de timp şi vei avea mai mari şanse de reuşită.
De asemenea, s-a constatat că cele mai ocupate ore pe Facebook sunt între 8:00 – 10:00 (dimineața fiecărei zile, de luni până vineri), și între 20:00 – 22:00 (seara fiecărei zile).
În ceea ce priveşte lungimea mesajelor, este simplu de înţeles: mesaje scurte vor genera mai multe like-uri, în timp ce mesajele de lungime medie (cca 500 de caractere) au mai mari şanse de a genera share-uri.
Cât despre conţinut, ar trebui ca nu mai mult de 40% din ceea ce postezi pe pagină să aibă legătură directă cu compania. Câteodată este bine să postezi şi idei generice prin care să încurajezi comunitatea să îşi exprime opinia, nu doar să umpli pagina cu reclame şi recenzii ale unor produse sau servicii.
Ar mai trebui să ţii cont şi de modul de adresare către fanii tăi. Pentru că eşti în mediul online, limitele de adresare scad un pic, astfel că nu este indicat să te adresezi cu dumneavoastră sau cu alte forme reverenţioase. La urma urmei, scopul paginii de Facebook este de a fi mai aproape de clienţi, de a fi prieten cu aceştia.
Totuşi, chiar dacă renunţi la formulele de politeţe, ai grijă să păstrezi un ton adecvat şi respectuos.
Nu există o „reţetă” pentru creşterea interacţiunii cu fanii, însă există sfaturi care pot fi urmate. În funcţie de companie, mesajele vor fi diferite însă cu siguranţă că există conţinut viral pentru orice tip de companie, indiferent de nişă.