11 tehnici de Copywriting in SEO

Copywriting-ul şi SEO sunt două subiecte des dezbătute de specialiştii în marketing online. Cei care deţin un site sau scriu un articol online care să atragă atenţia cititorilor şi să fie clasat bine în Google trebuie să înţeleagă că optimizarea site-ului şi utilizarea anumitor tehnici de copywriting sunt necesare.

Până la urmă nu contează dacă ai un site bine clasat în rezultatele de căutare Google dacă oamenii nu dau click pe site-ul tău, nu-i aşa?

Astfel, treaba ta că şi om de copywriting este să dezvolţi texte care să îndemne oamenii să facă o acţiune anume. Astfel pentru a avea succes în ziua de azi în online trebuie să stăpâneşti atât conceptele de optimizare SEO cât şi cele ce copywriting.

În acest articol vei afla cum să introduci copywritingul în strategia ta de SEO.

Ce este SEO Copywriting şi cum te ajută?

Copywriting-ul în strategia SEO este procesul prin care dezvolţi texte în titlurile şi descrierile paginilor dar şi în conţinutul de pe pagină pentru a îndemna userii să facă o acţiune pe care tu o doreşti. Astfel, SEO copywriting se focusează pe crearea de conţinut informativ, calitativ şi atractiv care să includă cuvintele cheie după care să fie găsit în Google.

Pe scurt trebuie ca strategia ta de copywriting şi SEO să fie ţintită pe găsirea paginii tale în rezultatele de căutare Google şi pe îndemnarea cititorilor să facă o acţiune anume.

Acum pentru a înţelege cum să dezvolţi o strategie de SEO Copywriting trebuie să înţelegi principiile de bază.

1. Research al audienţei şi cuvintelor cheie

Primul pas atunci când dezvolţi conţinutul pentru un articol / site este să defineşti audienţa ţintă şi cuvintele cheie pe care le folosesc oamenii pentru a găsi pagină ta. Dacă ştii pentru cine dezvolţi conţinut şi după ce cuvinte cheie poate fi descoperit conţinutul atunci poţi dezvolta o structura bună.

Poţi dezvolta buyer-personas pentru versiuni ficţionale ale audienţei ţintă. Profită de puterea Google Analytics să vezi unde se află audienţa ta. Dezvoltă un research de cuvinte cheie pentru a afla cele mai potrivite cuvinte cheie pentru conţinutul tău.

2. Pregătire conţinut

După ce ai aflat cine este audienţa ta ţintă şi după ce cuvinte cheie poate fi găsit articolul tău este momentul să treci la următorul pas – pregătirea conţinutului. Acest pas este important pentru că aici îţi stabileşti subiectul despre care vei scrie şi elementele care trebuie incluse în conţinut pentru a-l face mai atractiv şi mai uşor de găsit.

Sunt 4 întrebări la care trebuie să răspunzi pentru acest pas:

  • Care este scopul conţinutului? Ce vreau să obţin de la conţinut?
  • Care este mesajul principal al conţinutului?
  • Care sunt informaţiile importante despre care scrii?
  • Cum prezint informaţiile?

O structură bună a textului va face ca cititorul să fie captivat şi să „digere” mai bine conţinutul.

Astfel, primul pas pentru a atrage atenţia cititorului trebuie să ai un titlu atractiv. Titlul articolului este important din punct de vedere al copywriting-ului şi al optimizării SEO.

De ce este important titlul articolului?

Pentru că peste 90% din oameni citesc doar titlul articolului, iar dacă le-a stârnit interesul, vor citi mai departe restul articolului. WOW!

De aceea, dacă doreşti să faci oamenii să dea click pe site-ul tău în rezultatele de căutare trebuie să dezvolţi titluri captivante.

Titlul meta trebuie să aibă maxim 60 caractere şi să conţină cuvântul cheie. De preferat este să ai şi numele afacerii tale în titlu pentru a dezvoltă brandul.

3. Dezvoltare efectivă a conţinutului

Conţinutul este principalul motiv pentru care oamenii vin pe site-ul tău. Dacă vrei să ai un site bine clasat în Google trebuie să dezvolţi un conţinut de calitate şi complet care să ajute oamenii.

Fiecare conţinut pe care îl dezvolţi trebuie să aibă o introducere atractivă care să îl îndemne pe cititor să continue să citească mai departe. Introducerea este acea parte care vine imediat după titlu sau subtitlu. Introducerea unui articol trebuie să fie atât captivantă dar şi să conţină cuvântul cheie principal după care optimizezi articolul.

4. Meta descrieri

meta descriere copywriting in seo

Înainte de a publica articolul / conţinutul online trebuie să optimizezi meta descrierea. Acestea, chiar dacă nu mai sunt un factor de clasare în rezultatele de căutare, ajută oamenii să se decidă dacă vor da click pe site-ul tău.

Trebuie să ai cuvântul cheie principal în meta descriere. Pe lângă acesta, trebuie să ai o meta descriere persuasivă care să îndemne la acţiune.

Astfel meta descrierea este un element care îi ajută pe cei care caută subiectul despre care scrii să dea sau nu click pe site-ul tău.

Pentru a dezvolta o meta descriere persuasivă trebuie să înţelegi intenţia de căutare a oamenilor. Ce caută ei? Ce vor ei să găsească? Ce probleme au? Ce soluţii caută?

5. „Secretul” de Copywriting in SEO

Când o persoană ajunge pe site-ul tău se pot întâmpla doar 2 lucruri – fie rămân pe site fie dau pe butonul de „Back”. ATÂT. Iar dacă oamenii care au dat click pe site-ul / articolul tău şi au rămas acolo, Google va aprecia acest lucru şi te va răsplăti cu o poziţie mai bună în rezultatele de căutare.

Concluzia este că, dacă vrei o poziţie mai bună a site-ului tău în rezultatele de căutare Google, trebuie să îndemni oamenii să dea click pe site-ul tău şi să stea pe site.

Astfel, experţii SEO şi marii copywriteri folosesc „cuvinte de contectare” pentru a îndemna cititorii să citească în continuare conţinutul.

Iată o lista cu câteva exemple de astfel de cuvinte:

– ” iată un exemplu: ”
– ” citeşte în continuare să afli cum să…”
– ” concluzia este că ”
– ” probabil că te întrebi ”
– ” incredibil cum poţi să…”
– ” dar asta nu e tot! Poţi să…”
– ” dar iată cum stau lucrurile”
– ” şi partea cea mai bună este că”

6. Foloseşte attention grabbers în titlu, meta descrieri

Vrei să afli cum să atragi mai multe click-uri către site fără eforturi titanice? Citeşte în continuare să afli care este „arma perfectă” folosită de experţi în SEO şi copywriting pentru a atrage mii de useri pe site.

Foloseşte numere în titlu. Spre exemplu: 10 metode prin care să…, 21 de strategii…, 5 reţete pentru…. Numerele fac oamenii să perceapă conţinutul că fiind profesionist.

„Arma secretă numărul 2 ” – Foloseşte cuvinte precum „Cum să”. Spre exemplu: „cum să îţi repari maşina” , „cum să scrii texte care vând”.

Îţi aminteşti că mai sus am vorbit despre intenţia de căutare? Oamenii caută foarte mult răspunsuri în online la întrebările lor. Astfel, dacă în titlul paginii/articolului apare expresia „Cum să…”, oamenii vor da click pentru că vor şti că aici vor găsi răspunsul la întrebările lor.

Iată și alte cuvinte care atrag atenţia: uşor, anul curent, uşor, simplu, rapid, cele mai bune, cel mai bun, ghid, strategii, sfaturi, tehnici, instant, gratuit.

7. Metoda APP

Dacă vrei să îndemni oamenii să stea mai mult pe site trebuie să le oferi un motiv viabil. De aceea, metoda APP este perfectă. Iată în ce constă:

A – Acord – în primul rând oamenii care au ajuns pe site trebuie să fie de acord să rămână acolo şi să citească în continuare conţinutul. Astfel, trebuie să prezinţi ideea ta într-un mod care să stârnească interesul. Spre exemplu „Cine este de acord cu mine când spun că este foarte greu să ai un conţinut de calitate pe site?”. Cei care vor citi fraza vor fi de acord cu ţine pentru că în subconştient răspunsul este afirmativ.

P – Previzualizare – după ce ai captat atenţia cititorului trebuie să îi oferi o „momeală”. Acest pas este important pentru că îi va da o mică parte din ceea ce îi vei prezenta în body-ul conţinutului. Să luăm exemplul de mai sus: „Ei bine, se pare că poţi dezvolta conţinut de calitate pe site fără buget mare şi ajutor de la experţi”.

P – Promisiune – în acest pas îi vei spune cititorului ce va primi/afla dacă va citi mai departe articolul. Exemplu: „Citeşte mai departe să afli cum poţi dezvolta un conţinut de nota 10 care să îţi aducă noi vizitatori pe site fără bani cheltuiţi pe promovoare”.

8. Structura textului

După ce ai aplicat principiile de mai sus a mai rămas un pas esenţial. Trebuie să faci conţinutul uşor de citit.

Cum faci acest lucru?

Simplu.

Împarte textul în mai multe capitole / paragrafe. Oamenilor nu le place să vadă o bucată mare de text neordonată.

„Sparge” textul tău în mai multe paragrafe cu aliniate.

Adaugă imagini între capitole pentru a demonstra o idee. Nu te feri să utilizezi spaţiul alb dintre paragrafe. Recomandăm să utilizezi bullet-uri sau numere când vrei să prezinţi diverse idei.

9. Include beneficii în subtitluri

Subtitlurile ajută nu doar să „spargi” conţinutul în mai multe bucăţi uşor de „digerat” ci şi să prezinţi beneficii ale produsului / serviciului tău. Include în subtitlurile de pe pagină / site / articol un beneficiu major.

10. Foloseşte un limbaj potrivit

Nu trebuie să intri în detalii tehnice şi jargoane care sunt înţelese de doar 10% din cititori.

Trebuie să te adresezi audienţei tale în limbajul lor. Captează atenţia lor folosind întrebări, cuvântul „TU” care să facă audienţa să simtă că vorbeşti direct cu ei.

Adoptă un stil conversaţional cu care să rezoneze audienţa ţintă. Citeşte articolul de cel puţin două ori înainte de publicare. Gândeşte-te cum ai vorbi cu cititorii tăi dacă ai fi faţă în faţă cu ei.

11. Include Call To Action

În calitate de copywriter, trebuie să ai un scop mare atunci când dezvolţi texte. Scopul trebuie să fie acela de a îndemna cititorul să facă o acţiune anume precum – să cumpere, să se înscrie la lista de newsletter, să dea click pe un link, ş.a.m.d. Îndeamnă cititorii să facă acţiunea pe care tu doreşti să o facă. Nu îţi fie teamă de asta. Încurajează-i să facă acea acţiune în mod logic, emoţional. 

Plasează Call To Action-ul după ce ai prezentat beneficiile şi avantajele produsului / serviciului tău.

Flavius Noja

Flavius este Marketing Manager la agentia Star Marketing si este pasionat de tot ceea ce inseamna marketing online si web design. Cu o experienta vasta in online, Flavius ajuta afacerile mici sa isi dezvolte un brand in online si sa atraga noi clienti.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock