Ca să înțeleg mai bine marketingul, dar și consumatorii, îmi place să fac tot felul de exerciții de imaginație prin care îmi aplic cunoștințele în situații întâmplătoare din viață. Mă ajută foarte mult pentru că mă face să gândesc „outside the box” și să fac mai multe conexiuni. Așadar, când a venit vorba de inbound marketing mi-am imaginat felul în care se creează o prietenie.
După cum știm cu toții, începutul unei prietenii este reprezentat de un punct comun pe care tu și, să zicem, M., îl aveți. De exemplu, vă plac aceleași filme. Apoi descoperi că tu și M. semănați destul de mult și din alte puncte de vedere. Vă plac aceleași lucruri, ieșiți în aceleași locuri ș.a.m.d.
Ei bine, cam așa stau lucrurile și cu inbound marketing-ul. Te ajută să legi o prietenie cu consumatorii tăi prin content-ul pe care îl scrii și pe care îl împărtășești cu ei. Un content cu care clienții tăi se identifică. Astfel, ajungeți să vă cunoașteți din ce în ce mai bine.

Ce e inbound marketing-ul mai exact?
Definiția ar spune că este o tehnică de a-ți atrage consumatorii prin intermediul content marketing-ului și al activităților care au legătură cu acesta. Fie postezi pe canalele social media (Facebook, Instagram, LinkedIn etc.), ori pe blogul companiei, site-ul web sau comunici prin newslettere și e-mail-uri. Însă, conținutul pe care îl distribui trebuie să fie atât de bun încât să te ajute să spargi gheața și să stârnești cu adevărat interes. Iar asta nu e deloc ușor.
Gândește-te la faptul că și tu ești asaltat zilnic cu numeroase informații în online care vor să îți atragă atenția. Sau, dacă revenim la exercițiul meu de imaginație de mai devreme, la faptul că M. nu va ține cont doar de părerea ta când te va întreba dacă ar fi bine sau nu să își schimbe job-ul. Se va consulta cu toți apropiații, însă va respecta doar părerea oamenilor în care are încredere. La fel se întâmplă și când vine vorba despre inbound marketing. Trebuie să câștige încrederea consumatorilor, să îi educe și să îi inspire. Nu poți să le zici orice și să fii mulțumit după aceea.
Ca să oferi informații de calitate, care să stârnească interes, trebuie să te concentrezi pe câțiva pași pe care o să ți-i prezint mai jos. Însă este la fel de important și să îți înțelegi publicul țintă foarte bine, să fii creativ și să ții cont de statisticile de care dispui ca să-ți creezi o strategie de inbound marketing eficientă.

Cuprins articol
Despre inbound marketing: componente esențiale ale strategiei
#1 Content marketing
Content marketing-ul joacă cel mai important rol în inbound marketing pentru că el este vocea brandului tău. Ceea ce comunici trebuie să fie atât de interesant, încât conținutul pe care îl publici să nu poată fi ignorat. Ca să reușești îți trebuie o strategie de content marketing foarte bine pusă la punct, o analiză constantă a mesajelor care au funcționat și a celor care nu și urmărirea continuă a consumatorilor pentru a afla care sunt preferințele și interesele lor. Să nu te descurajezi dacă nu observi rezultatele din prima. Un conținut de calitate are nevoie de timp ca să fie creat.
Ce poți face? Postările pe blog, articole în diverse publicații, e-book-uri, clipuri video și webinarii sau orice alte materiale non-promoționale prin care poți oferi informații folositoare consumatorilor tăi.
#2 SEO
Ca să ajungi mai repede la publicul tău și ca să crești în motoarele de căutare trebuie să te concentrezi pe SEO. Caută cuvintele cheie relevante pentru compania ta, care sunt totodată căutate și de consumatorii tăi și asigură-te ca website-ul tău e bine realizat din punct de vedere SEO. Până la urmă întreg procesul de cumpărare începe mai întâi online, unde oamenii încep să caute informații despre produse. De ce să nu le ușurezi munca și să afle mai ușor de tine?
#3 Social Media
Canalele de Social Media te ajută să comunici direct cu persoanele care se află în target-ul tău, să promovezi conținutul pe care îl creezi și să adaugi valoare brand-ului tău. În plus, e un mediu excelent în care poți iniția discuții și prin care poți să arăți și latura umană a brand-ului tău. Până la urmă suntem în 2017, iar clienții tăi petrec o bună parte a timpului pe rețelele de socializare.
#4 Optimizarea
După ce ai reușit să atragi atenția consumatorilor și să comunici cu ei, următorul pas este să îi transformi în lead-uri, iar apoi să generezi mai multe vânzări. Ca să faci asta trebuie să te ocupi de optimizarea landing page-urilor și nu numai. Cum?
- Spune-le vizitatorilor site-ului tău de ce ar trebui să cumpere de la tine și alege call-to-action-uri puternice.
- Asigură-te ca design-ul website-ului și al landing page-urilor e favorabil pentru crearea conversiilor, pentru că acolo îți vor lăsa consumatorii toate datele de care ai nevoie ca să ajungi la ei.
- Optimizează canalele pe care le folosești pentru a-ți genera trafic pe site.
Așadar, ce urmărește orice marketer? Să se împrietenească cu persoanele potrivite pe care să le transforme ulterior în clienți. Mai exact, cu acei „buyer personas” în jurul cărora se învârte întregul său business și care se identifică cu produsele sau serviciile din toate punctele de vedere. Inbound marketing-ul ajută foarte mult acest proces, iar atragerea consumatorilor potriviți necesită la fel de multă energie ca și menținerea unei prietenii de lungă durată.
sursa foto: Pixabay.com