Directiile strategice ale content marketingului

Tot ceea ce (am nevoie să) înţeleg eu prin direcţii strategice ale content marketingului pleacă de la următoarea imagine:

content marketing

În funcţie de cum vezi rolul content marketingului, poţi integra ori una, ori 2, ori toate aceste direcţii în strategia ta de content marketing.

Important este ca îndată ce ai ales care sunt direcţiile pe care mergi, să pui persoana potrivită pe treaba asta şi să te ţii ceva timp sau până ţi se duce bugetul.

Conţinutul pe termen lung poate acţiona ca un om de marketing/vânzări disponibil 24 din 24 să vorbească de bine firma ta, ceea ce face ea şi cum face ea ceea ce face.

Problema cea mai mare a businessurilor din România, este că ele cred că timpul de lucru este de doar 8-12 pe zi.

Nu înţeleg că există metode de a promova şi poziţiona un business 24 din 24. Acordă mult prea puţină încredere şi atenţie conţinutului pe care îl produc sau îl lasă pe mâna unor oameni cărora nu le pasă de ceea ce produc.

Este adevărat, nevoia de content marketing din România nu este atât de mare, încât să existe oameni dedicaţi pe partea aceasta de producer a conţinutului.

Nu cred însă că ar strica să existe în Job Description-ului omului de marketing, execturarea unor tactici care să include măcar direcţia strategică de “ascquisition”. Nu am auzit sincer niciodată de un business care să spună, avem prea mulţi clienţi, va trebui să nu îi mai acceptăm.

Pe România din zona de acquisition am văzut că funcţionează foarte bine următoarele:

  • Bloguri de companii pe care se postează conţinut relevant
  • Conținut în social media
  • Concursuri online
  • Prezenţă în blogosferă şi forumuri

Pe partea de conversie, recunosc că nu am lucrat prea mult pe proiecte româneşti, încă.

Pe partea de retenţie, am văzut câteva exemple şi am fost implicat şi feedback-ul a fost în general pozitiv, observând o combinaţie fericită de newsletter + actualizări în social media + conținut pe blog.

Îmi dau seama că ceea ce eu propun necesită buget, planificare bună şi implementare excelentă, dar cred că merită adusă în discuţie treaba asta de direcţie a lucrurilor pe care le facem la nivel de content marketing şi dacă într-adevăr îl vedem cum ar trebui – adică strategic.

Gabriel Nechita

Am scris primul articol în 2009 și de atunci am contribuit la dezvoltarea mai multor bloguri populare. Întotdeauna am fost de părere că esența marketingului constă în calitatea produsului pe care îl vinzi. Scriu pentru că îmi place și din dorința de a-i ajuta pe alții să scrie mai bine.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock