Acest articol este un guest post scris în anul 2011 de Ana Matei, consultant independent SEO şi Social Media.
Cuprins articol
Ce este un «Audit SEO»?
O definitie concisa: Evaluarea unui website din punct de vedere al optimizarii lui pentru motoarele de cautare.
La ce ne foloseste un Audit SEO?
Identificarea problemelor de natura tehnica sau de continut ce pot impiedica indexarea paginilor site-ului in motoarele de cautare si o buna pozitionare a domeniului web pe cuvinte cheie aferente domeniului de activitate.
In primul rand, vreau sa mentionez ca «Auditul SEO» nu este o tema usor de abordat intr-un articol datorita numarului mare de elemente ce ar trebui explicate si luate in calcul. Prin urmare, voi incerca sa evidentiez doar anumite aspecte care mi se par mai importante.
Acest articol nu este o analiza exhaustiva a elementelor ce intra in evaluarea unui site, ci un punct de reper pentru a invata SEO.
Elemente de baza evaluate in cadrul unui Audit SEO:
1. Analiza generala a site-ului:
- Analiza domeniului si server-ului pe care este gazduit site-ul;
- Validitatea codului HTML;
- Analiza numarului de pagini indexate versus numar total de pagini ale site-ului;
- Tipuri de redirectionari la nivel de domeniu si pagini web;
- Valoarea indicelui de popularitate: Page Rank;
- Identificare continut duplicat la nivelul paginilor din site;
- Prezenta elementelor care nu sunt usor reperate de Google: Flash/Frames /Pop-up;
O analiza primara a elementelor ce tin de Usability:
- usurinta in navigatie;
- prezenta unui motor de cautare intern;
- personalizarea paginii de eroare;
- culori alese in design;
- usurinta in citirea textului (vizual – culori text/ nivel de educatie necesar intelegerii textului);
- disfunctionalitati ale site-ului;
- viteza de incarcare a site-ului.
2. Arhitectura Site-ului:
- Navigatia: Meniu, Breadcrumbs si Retur «Acasa» pe Logo ;
- Prioritatea Paginilor Site-ului in Sitemap;
- Structura interna de link-uri a site-ului si Anchor Textele;
- Nivelul de acces Google la paginile site-ului: comunicarea site-ului catre motoarele de cautare : Sitemap.xml, Robots.txt, Setari Google WMT.
3. Analiza paginii Acasa / Analiza Paginilor Site-ului, din punct de vedere al optimizarii pentru motoarele de cautare:
- Meta data: Title, Description, Geo Meta Tags, DublinCore;
- Forma URL-uri;
- Heading-uri: Titluri si Subtitluri in pagina;
- Nivelul de optimizare al continutului textual;
- Verificarea optimizarii elementelor media (imagini, video,etc);
4. Analiza Offsite SEO:
- Analiza autoritatii domeniului web > numarul de link-uri provenite din domenii autoritare ;
- Analiza link-urilor primite de site (IBL-uri);
- Analiza Anchor Textelor de pe care sunt trimise link-urile catre site.
5. Analiza pozitionare si trafic curent pe site:
- Raport de pozitionare initiala a site-ului pe cuvintele cheie aferente domeniului de activitate al site-ului.
- Raport de trafic curent al site-ului cu ajutorul instrumentelor Google: Analytics si WMT.
Realizarea unui Audit SEO presupune intelegerea mecanismului de functionare al motoarelor de cautare, o analiza complexa a elementelor luate in calcul la pozitionarea unui site pe cuvinte cheie in paginile de rezultate ale motoarelor de cautare, o evaluare amanuntita a codului sursa, s.a.m.d.
Acest articol nu reprezinta o lista completa a elementelor luate in calcul intr-un Audit SEO, ci un punct de reper pentru studiu aprofundat.
Prin urmare, iata 2 resurse utile pentru a invata SEO: www.seomoz.org, www.seobook.com.
Despre autor:
Ana Matei – Consultant Independent SEO & Social Media