Elemente de baza intr-un audit SEO

Acest articol este un guest post scris în anul 2011 de Ana Matei, consultant independent SEO şi Social Media.

Ce este un «Audit SEO»?

O definitie concisa: Evaluarea unui website din punct de vedere al optimizarii lui pentru motoarele de cautare.

La ce ne foloseste un Audit SEO?

Identificarea problemelor de natura tehnica sau de continut ce pot impiedica indexarea paginilor site-ului in motoarele de cautare si o buna pozitionare a domeniului web pe cuvinte cheie aferente domeniului de activitate.

In primul rand, vreau sa mentionez ca «Auditul SEO» nu este o tema usor de abordat intr-un articol datorita numarului mare de elemente ce ar trebui explicate si luate in calcul. Prin urmare, voi incerca sa evidentiez doar anumite aspecte care mi se par mai importante.

Acest articol nu este o analiza exhaustiva a elementelor ce intra in evaluarea unui site, ci un punct de reper pentru a invata SEO.

Elemente de baza evaluate in cadrul unui Audit SEO:

1. Analiza generala a site-ului:

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

  • Analiza domeniului si server-ului pe care este gazduit site-ul;
  • Validitatea codului HTML;
  • Analiza numarului de pagini indexate versus numar total de pagini ale site-ului;
  • Tipuri de redirectionari la nivel de domeniu si pagini web;
  • Valoarea indicelui de popularitate: Page Rank;
  • Identificare continut duplicat la nivelul paginilor din site;
  • Prezenta elementelor care nu sunt usor reperate de Google: Flash/Frames /Pop-up;

O analiza primara a elementelor ce tin de Usability:

  •  usurinta in navigatie;
  • prezenta unui motor de cautare intern;
  • personalizarea paginii de eroare;
  • culori alese in design;
  • usurinta in citirea textului (vizual – culori text/ nivel de educatie necesar intelegerii textului);
  • disfunctionalitati ale site-ului;
  • viteza de incarcare a site-ului.

2. Arhitectura Site-ului:

  • Navigatia: Meniu, Breadcrumbs si Retur «Acasa» pe Logo ;
  • Prioritatea Paginilor Site-ului in Sitemap;
  • Structura interna de link-uri a site-ului si Anchor Textele;
  • Nivelul de acces Google la paginile site-ului: comunicarea site-ului catre motoarele de cautare : Sitemap.xml, Robots.txt, Setari Google WMT.

3. Analiza paginii Acasa / Analiza Paginilor Site-ului, din punct de vedere al optimizarii pentru motoarele de cautare:

  • Meta data: Title, Description, Geo Meta Tags, DublinCore;
  • Forma URL-uri;
  • Heading-uri: Titluri si Subtitluri in pagina;
  • Nivelul de optimizare al continutului textual;
  • Verificarea optimizarii elementelor media (imagini, video,etc);

4. Analiza Offsite SEO:

  • Analiza autoritatii domeniului web > numarul de link-uri provenite din domenii autoritare ;
  • Analiza link-urilor primite de site (IBL-uri);
  • Analiza Anchor Textelor de pe care sunt trimise link-urile catre site.

5. Analiza pozitionare si trafic curent pe site:

  • Raport de pozitionare initiala a site-ului pe cuvintele cheie aferente domeniului de activitate al site-ului.
  • Raport de trafic curent al site-ului cu ajutorul instrumentelor Google: Analytics si WMT.

Realizarea unui Audit SEO presupune intelegerea mecanismului de functionare al motoarelor de cautare, o analiza complexa a elementelor luate in calcul la pozitionarea unui site pe cuvinte cheie in paginile de rezultate ale motoarelor de cautare, o evaluare amanuntita a codului sursa, s.a.m.d.

Acest articol nu reprezinta o lista completa a elementelor luate in calcul intr-un Audit SEO, ci un punct de reper pentru studiu aprofundat.

Prin urmare, iata 2 resurse utile pentru a invata SEOwww.seomoz.orgwww.seobook.com.

Despre autor: 

Ana Matei – Consultant Independent SEO & Social Media

Gabriel Nechita

Am scris primul articol în 2009 și de atunci am contribuit la dezvoltarea mai multor bloguri populare. Întotdeauna am fost de părere că esența marketingului constă în calitatea produsului pe care îl vinzi. Scriu pentru că îmi place și din dorința de a-i ajuta pe alții să scrie mai bine.

  • Ana

    Ce frumos am scris :))
    Doar ca ar fi bine sa mentionez ca acestea sunt numai cateva puncte de reper si ca lucrurile s-au schimbat destul de mult din 2011, cand am pus acele ganduri pe foaie.
    Pentru un Audit OffSite actual, respectiv pentru evaluarea portofoliului de link-uri, va recomand sa folositi Cognitive SEO.
    La Auditul SEO s-ar mai adauga multe elemente noi, insa analiza in profunzime a continutului imi pare a fi cea mai importanta.
    Multumesc frumos

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!