Cele 7 elemente ale promovarii pe Facebook

Facebook este o piață foarte mare și atrăgătoare din multe puncte de vedere. În același timp, e delicat să intri în viața oamenilor care se relaxează pe Facebook ca să îți faci cunoscută afacerea sau să vinzi ceva. Și totuși, companii de succes spun că reclama pe Facebook e foarte puternică și eficientă.

Boom Social, de exemplu, au folosit Facebook Ads și au adăugat 80.000 de nume pe lista lor de email pe parcursul a 10 luni. Mai mult, afacerea lor a crescut la 7 cifre de pe urma acestui tip de reclamă.

Așadar, de ce nu ai ales încă reclama pe Facebook?

  • Poate că nu ai un buget pentru reclame. Dar cum ar fi să îți faci un buget din vânzarea generată de Facebook Ads?
  • Mai este posibil să nu fii sigur că Facebook Ads funcționează și că poți pierde bani. Nu e vorba de noroc! Poți solicita ajutorul unui specialist să te convingi că acest tip de reclamă funcționează și pentru tine.
  • Nu ai cunoștințe de grafică sau copywriting. Vei vedea în continuare că nu ai nevoie de astfel cunoștințe, ci să respecți o serie de reguli.
  • Crezi că se învață greu. Facebook schimbă algoritmii tot timpul, așa că nu merită efortul. În social media și în online, în general, singura constantă este schimbarea! Trebuie doar să ții pasul.

Terry Williamson, co-fondator Boom Social, dezvăluia săptămâna trecută într-un webinar despre Facebook Ads: „Efectul reclamei pe Facebook nu e doar pe Facebook. Am încercat Google Adwords, YouTube, Pinterest, LinkedIn, dar nimic nu se compară cu rezultatele pe care le au reclamele pe Facebook

  • Poate crezi că pentru tine nu e cazul: clienții tăi nu sunt pe Facebook. Terry spune că încă nu a găsit industrie sau domeniu de activitate care să nu fie pe Facebook.

Promovarea pe Facebook în câteva cifre: (sursa)

  • Sunt 40 milioane de afaceri care au prezență pe Facebook
  • Costurile pentru reclamă au crescut cu 247% în ultimii ani (de la sfârșitul anului 2014)
  • 2 milioane de firme fac reclamă pe Facebook

Așadar, reclama pe Facebook funcționează și piața nu e saturată.

Previziuni Facebook Ads

  • Costurile de reclama pe Facebook continuă să crească. Totuși, rămâne cea mai economică unealtă pentru a aduce trafic pe site
  • Numărul de reclame realizate este în continuă creștere
  • Platforma Facebook Ads e îmbunătățită continuu

Dacă te-ai hotărât să alegi Facebook Ads pentru afacerea ta, iată care sunt cele 7 elemente esențiale de care să ții cont atunci când creezi reclama:

  1. Loc (Place)
  2. Audiența (Audience)
  3. Buget (Budget)
  4. Link-uri (Links)
  5. Aspect (Graphics)
  6. Text (Copy)
  7. Rezultate (Rezults)

Sigur, e mult mai ușor să investești într-un sistem din care să înveți repede și corect, precum cel creat de Boom Social –Facebook Ads Success Blueprint

Ideile pentru fiecare din cele 7 ingrediente, folosite în ordinea dată, precum într-o rețetă culinară, te ajută să creezi reclama eficientă pe care ți-o doresti pe Facebook.

Element 1 – Locul (Place)

Poți crea reclama pe Facebook din 3 locuri: de pe pagina oficială a companiei (on page), în Ads Manager sau în Power Editor

  1. On page – recomandat pentru începători
  2. Ads Manager – recomandat pentru intermediari
  3. Power Editor – recomandat avansaților

#1 On-Page

Sunt 4 lucruri pe care le poți face cu reclama din panoul de control al paginii, butonul Promote din dreapta sus a paginii:

1

  • Promote your call to action
  • Promote your website
  • Promote your page
  • Invite your friends

Recomandare: folosește doar funcția Invite your friends. Această funcție este gratuită și îți permite să alegi toți prietenii, sau doar prietenii din anumite zone, doar anumite grupuri sau doar prietenii apropiați

În general, cu cât este mai ușor să construiești și să lansezi reclama, cu atât ai mai puțin control asupra ei și cu atât e mai puțin eficientă. De aceea se recomandă să faci Boost Ad sau Boost Post doar din Ads Manager.

#2 Ads Manager

2

Ads Manager îți permite să faci tot ceea ce poți face și din pagină. Rezultatele însă sunt semnificative. Ads Manager este o combinație excelentă între modul ușor de folosire și controlul, atât de necesar, pe care îl ai asupra reclamei tale.

Din Ads Manager poți ajunge și în Power Editor.

#3 Power Editor

3

Power Editor e, de fapt, un plugin. Se recomandă să folosești această unealtă doar dacă:

  • Vrei să publici postări “negre”, adică reclame care nu apar pe Timeline-ul paginii pentru că nu sunt încă publicate.
  • Ai nevoie de un text mai lung în reclamă. Facebook recomandă maxim 20% text. Din Power Editor nu ești limitat la un număr de caractere, așa că amintește-ți că, cu cât textul e mai scurt, cu atât reclama e mai eficientă.
  • Vrei să încarci sau să editezi mai multe reclame deodată – bulk uploading sau editing
  • Vrei să folosești targetare online și offline foarte specifică
  • Vrei să salvezi audiențe multiple și complexe
  • Ai optimizare doar pe Chrome

Din fericire, Facebook a început să includă tot mai multe funcții din Power Editor în Ads Manager. Scopul lor este să aducă, treptat, toate funcțiile din Power Editor în Ads Manager, care este mai ușor de folosit.

Concluzie:

  • Nu folosi On Page decât pentru a invita prietenii să dea Like.
  • Petrece timp să înveți și să stăpânești Ads Manager

Element 2 –Audiența (Audience)

Cel mai important lucru în crearea unei reclame este să o aduci în fața publicului care are nevoie de ea. Știm din Google Adwords cum se spune: mesajul potrivit, la timpul potrivit, pentru oamenii potriviți. Nu e nevoie să vinzi gheață eschimoșilor!

Alegerea publicului țintă este cea mai puternică unealtă din crearea unei reclame pe Facebook.

Fiecare reclamă pe care o faci se adaugă în Ad Set, unde găsești butonul Audience, iar apoi se adaugă unei campanii.

4

Campania are un singur obiectiv – se poate alege din cele 11 din lista predefinită. Câteva exemple de obiective: Boost Posts, Promote Page, Increase Conversions.

5

Astfel, reclama ta poate ajunge la o audiență specifică. De exemplu, faci cursuri yoga in Sibiu și vrei ca reclama ta să fie văzută de femei cu vârsta cuprinsă între 18 și 45 ani, din Sibiu.

Tipuri de audiență:

  1. Audiență rece – nu te cunosc nici pe tine nici serviciile sau produsele pe care le oferi
  2. Audiență caldă – îți citesc blogul, te urmăresc pe siteurile de socializare, au idee despre cine ești și ce faci
  3. Audiență fierbinte – clienții existenți, cei care au cumpărat serviciul sau produsul tău, cei care te recomandă, lista ta de nume, baza ta de adrese de e-mail

Dacă dorești să creezi o audiență rece de valoare, cei de la Boom Social recomandă ingredientul secret pentru reușită – acronimul TOPP.

6

Iată cum să folosești TOPP:

  • În Ads Manager, apasă butonul Tools din bara de meniu și alege Audience Insights. Toată informația pe care noi o dăm pe Facebook despre noi este stocată aici.

7

  • Selectează Custom Audience

8

Personalizarea publicului țintă – link-uri utile:

Folosește pașii din acronimul TOPP. Terry Williamson- Boom Social e de părere că publicul reacționează de 2-3 ori mai bine la ceea ce ai de oferit dacă folosești acești pași.

9

La punctul Interests alege subiecte de interes, organizații, lideri din domeniu, publicații de interes. Aceste date se introduc manual și apar sub Additional entries (1 ) – vezi imaginea de mai sus.

În funcție de datele pe care le furnizezi, Facebook face face sugestii căutând în baza lui de date: Page Likes (2), Top Categories (3). Mai mult, îți dă un scor de afinitate, adică îți spune cât de probabil este ca publicul pe care l-ai ales să dea like paginii tale.

10

Crearea unei audiențe specifice este foarte importantă și îți poate lua mult timp, chiar și 1-2 ore. Din fericire, există butonul Save Audience.

Facebook permite și aducerea listei de e-mail atunci când creezi publicul țintă.

O altă funcție importantă in Ads Manager este Pixels.

Când cineva viziteză un site și apoi ajunge pe Facebook, dacă opțiunea Pixels este activată, se crează un fel de retargetare. De exemplu, ești pe Amazon, vezi un produs și ieși de pe site fără să îl cumperi, apoi, parcă întâmplător, îl vezi pe Facebook.

De asemenea, din Audiences poți crea Lookalike Audience, adică un public asemănător cu cel pe care l-ai creat deja.

11

O dată create, toate aceste audiențe sunt păstrate și actualizate de Facebook.

Element 3 –Bugetul (Budget)

Un buget bun recomandat de Boom Social pentru a începe o reclamă eficientă pe Facebook este 5-10$/zi.

O dată ce dai drumul unui anunț, Facebook îl trece printr-un proces de optimizare care durează între 24 și 48 ore.

Se recomandă să alegi un buget fix și să ții cont de următoarele sfaturi:

  • Licitează un buget zilnic- Bid Using a Daily Budget
  • Lansează reclama cu 25% din suma totală alocată – ziua 1 și 2
  • În a 3-a zi, mărește suma licitată cu 50%
  • În a 5-a zi, mărește suma cheltuită cu 100%

Exemplu:

Alegi un buget de 20$/zi. În primele 2 zile aloci 5$, astfel încât Facebook să îți poată optimiza reclama. Apoi mărești suma cu 50%, adică 10$/zi în a 3-a și a 4-a zi. Din a 5-a zi poți mări suma cu 100%, adică la 20$, suma maximă pe care ai fixat-o per zi.

12

Dacă alegi să faci modificări reclamei înainte de aceste 5 zile, sunt șanse să pierzi bani și Facebook nici măcar nu a avut ocazia să îți optimizeze reclama și să îți dovedească că funcționează.

După aceste etape, din ziua 7, poți face modificări finale și poți testa și monitoriza corect reclama.

Element 4 –Link-urile (Links)

Cel mai important aspect de reținut aici este că pagina de aterizare (landing page) și pagina de mulțumire (thank you page), pentru a converti, au nevoie de funcția Pixels care se activează din Custom Audience.

Element 5 –Aspectul (Graphics)

Facebook îți permite să creezi 6 modele de reclamă în care imaginea este vedeta în proporție de 80% și textul să nu depășească 20% din anunț.

13

Poți modifica culori, layout, font, imagine etc.

14

În baza informațiilor pe care le alegi, Facebook îți spune care dintre modele are șanse mai mari de conversie.

15

Element 6 –Textul (Copy)

Formula cheie pentru ca textul să atragă și să crească rata de click:

16

Dacă motivezi 1 NEVOIE (dorință, durere), oferi 1 SOLUȚIE și ai pregătit 1 ÎNDEMN la acțiune (call to action), atunci vizitatorul către care ai ținti anunțul e foarte probabil să dea click.

Componentele textului din anunț:

  1. Titlu – recomandat 25 caractere

Titlul trebuie să fie scurt și la obiect: informează publicul țintă că anunțul e pentru ei și arată despre ce anume e vorba.

Exemplu: GRATUIT Ghid Facebook Ads

  1. Text scurt – recomandat 90 caractere

Textul scurt de lângă titlu spune exact, scurt și clar, ce obțin dacă dau click.

Exemplu: Grăbește-te să descarci gratuit “Ghidul actualizat pentru lansarea reclamei pe Facebook”!

  1. Text lung – obligatoriu maximum 200 caractere

Acest text însoțește anunțul și apare în newsfeed/ pe timeline.

Exemplu: Vrei să folosești Facebook Ads să îți crești afacerea dar nu știi cum să începi? Descarcă “Ghidul actualizat pentru lansarea reclamei pe Facebook” și lasă-mă să te ajut să începi chiar azi!

Tot ceea ce contează este ce face serviciul sau produsul pe care tu îl oferi pentru ei!

Element 7 –Rezultatele (Results)

Din Ads Manager, în drepta sus, din butonul Performance. Selectează Performance and clicks.

17

După designul anunțului, cel mai important este titlul. Schimbând doar aspectul anunțului, Boom Social au obținut o creștere cu 55% a conversiei. Modificarea titlului le-a adus o creștere suplimentară cu 23%.

În Ads Manager, butonul “+” îți permite să duplici reclama rapid și ușor.18

Acesta este un element foarte eficient mai ales atunci când testezi anunțul creat. Tot ce mai ai de făcut este să schimbi titlul și să vezi care funcționează mai bine.

Cum duplici o reclamă din Ads Manager? Doar click 1-click 2- click 3.

Click 1:

19

Click 2:

20

Click 3:

21

Schimbi, de exemplu, titlul, și gata! Ai deja încă un anunț.

22

Pentru rezultate eficiente, atunci când vrei să aduci modificări anunțului și să monitorizezi rezultatele, ține cont de recomandările celor de la Social Boom:

  • Lasă reclama să ruleze cel puțin 7 zile
  • Fă prima ajustare – cea grafică, doar după a 3-a zi
  • Fă a doua ajustare – titlul, doar după a 5-a zi
  • Fă a treia ajustare – conținutul anunțului și locul în care apare în anunț, doar după a 7-a zi

23

Facebook Ads așadar este o unealtă pe care o putem folosi în creșterea afacerii. Reclama pe Facebook este eficientă și mai economică decât alte forme de reclamă. Trebuie totuși să ținem cont de ceea ce ne dorim să obținem și să știm foarte bine cui ne adresăm și care sunt cei care au nevoie de ceea ce oferim.

Informațiile din acest articol despre reclama pe Facebook le-am luat participând la un webinar gratuit organizat de Social Boom.

Am folosit de asemenea pdf-uri primite de la AdEspresso și Hubspot recomandate de Social Media Examiner.

Andreeea Oprica

Totul pornește din noi! Am renunțat de curând la statutul de angajat în vânzări și management și am pornit ca freelancer în vânzări online. Creez site-uri care să vândă, scriu newsletter-e care să angajeze, articole pe blogul personal care să informeze și să educe. Și învăț, învăț, învăț :) Viața o avem pentru a trăi și pentru a aduce valoare în jur, nu doar pentru a supraviețui.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock