, de John Caples, este o carte stufoasă, dar foarte uşor de citit, o experienţă în lumea reclamelor de succes. Recomand cu încredere acest ghid tuturor care vor să se apuce de copywriting, sau chiar și de scris.
Dintre toate capitolele acestui manual, am ales să îl împărtăşesc pe cel ce se referă la acele titluri minune pe care orice copywriter doreşte să le creeze. Cu toţii vrem să ştim reţeta de succes, nu e o ruşine să ne inspirăm din munca altora, însă de fiecare dată trebuie să adăugăm şi un plus, acea originalitate, acea personalitate care ne face speciali.
Bun, aşadar, în cele ce urmează, John Caples ne oferă câteva indicii care ne vor ajuta să păşim pe urmele succesului, în ceea ce priveşte titlul reclamelor:
Titluri inedite, după John Caples
- Începem titlul cu sintagma Vă prezentăm… şi apoi menţionăm numele produsului.
- Începem titlul cu Anunţăm… o noutate, o schimbare.
- Folosim cuvinte care au caracter de enunţ: Proaspăt editată, noua enciclopedie…
- Începem titlul folosind cuvântul Noul… și apoi prezentăm produsul.
- Începem titlul folosind cuvântul Acum… (şi pe casetă/ acum şi în Cluj/ şi în magazinele noastre)
- Începem titlul folosind sintagma În sfîrşit (un fier de călcat care calcă singur)
- Punem o dată calendaristică în titlu: O singură zi. Duminică, 6 august, de la 10 am
- Formulăm titlulurile în stilul ştirilor: Descoperire – o nouă metodă extraordinară de creştere a părului.
- Menţionăm preţul în titlu: Dormitor la doar 800 lei
- Menţionăm reducerea de preţ: Maşina e cu până la 2000 de $ mai ieftină
- Menţionăm o ofertă specială: Când mori de sete, 1.5 l la doar 2.5 lei.
- Menţionăm o metodă simplă de plată: Comandaţi acum, plătiţi peste 2 săptămâni.
- Menţionăm o ofertă gratuită: Tratament / consultaţie gratuită, 100 de tunsori gratuite, dacă eşti liber te aşteptam sâmbătă.
- Oferim informaţii cu privire la valoare: Tu faci aceste greşeli gramaticale?
- Spunem o poveste: De multe ori domnişoară de onoare, dar niciodată mireasă?
- Începem titlul folosind cuvintele cheie Cum să (scapi de probleme)
- Începem titlul folosind cuvântul Cum (am început o nouă viaţă cu 7 cenţi)
- Începem titlul cu sintagma De ce (aceste vitamine îţi oferă mai multă vitalitate)
- Începem titlul folosind cuvântul Care (este cea mai valoroasă baterie pentru maşina ta?)
- Începem titlul folosind cuvântul Cine altcineva (mai are păr care nu se lasă pieptănat?)
- Începem titlul cu sintagma Se caută (câţiva bărbaţi buni, recrutare marina americană)
- Începem titlul folosind cuvântul Acest (semn prietenos… pretutindeni)
- Începem titlul folosind cuvântul Deoarece (puricii reapar)
- Începem titlul folosind cuvântul Dacă (oamenii par să muncească mai repede, nu e din cauza cafelei – echipament birou)
- Începem titlul folosind cuvântul Sfat (pentru mirese/ viitoarele mămici)
- Folosim titlul de tip declaraţie: Să vă povestesc cum am slăbit pentru totdeauna
- Oferim cititorului un test: Bucătăria ta poate trece testul oaspeţilor?
- Folosim un titlu format dintr-un cuvânt: Nervi, Vitamine, Tratament
- Titlu format din două cuvinte: FREE MONEY
- Sau din 3 cuvinte care exprimă un beneficiu major: Arde rapid grăsimile
- Avertizăm cititorul să amîne cumpărarea: Nu cumpăra hărţi, până nu vezi standul…
- Lăsăm compania care îşi face reclamă să se adreseze direct cititorilor: Ai obţinut-o. Acum bucură-te de ea (auto)
- Adresăm titlul unui anumit grup sau anumitor persoane: Pentru bărbaţii şi femeile care vor să ajungă în frunte
- Adresăm o întrebare în titlu: Oare vom rămâne vreodată fără copaci (companie de produse forestiere)
- Oferim beneficii prin intermediul datelor şi cifrelor: John Timmons a testat (…..) de 350 $ şi l-a declarat perfect pentru tine