Cum indemni cititorul la o actiune

Când scrii un text care trebuie făcut public, fie el o reclamă sau un articol, trebuie să indemni cititorul la o actiune.

Titlul articolului este printre cele mai importante elemente, care îl face curios pe un potenţial cititor, iar acesta odată ce a ajuns să citească articolul poate fi convins să cumpere un produs sau serviciu, doar prin conţinutul articolului. Aici puteți citi sfaturi despre cum se scrie un titlu de succes.

De exemplu, acţiunea principală este: Cumpără produsul X.

Potenţialul client poate să cumpere produsul, să îl refuze sau să amâne luarea deciziei; depinde de puterea de convingere a textului şi nevoile potenţialului. Însă, la sfârşit, îi putem atrage atenţia din nou cu ceva diferit, care are legătură cu produsul într-un mod indirect, cum ar fi o întrebare, o rugăminte sau un îndemn.

De exemplu:

#1 Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook: cum avem pe Romanian Copywriter, la finalul fiecărui articol. (Prima acţiune a cititorului a fost să citească articolul, iar a doua se folosește de argumentul că i-a plăcut, ca să dea un Like. Aşadar, acest exemplu poate fi folosit prin multe alte metode, depinde de caz, de produs, etc.)

#2 Dacă ţi-a plăcut articolul, dă un share să vadă şi prietenii tăi ce o să îţi cumperi. (Îi cer persoanei să distribuie articolul cu produsul şi mă pot alege cu alţi potenţiali cititori-clienţi şi îi reamintesc să cumpere)

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

#3 Arată-le prietenilor tăi de pe Facebook despre ce produs ai citit, printr-un share! (în cazul în care cititorul nu este convins că merită să cumpere, îi cer să arate prietenilor un produs, și probabil vor fi interesaţi ei)

#4 Ai folosit acest produs şi ţi-a fost de folos? Atunci merită un Like sau Share. (în cazul în care cititorul are deja produsul şi e mulţumit, îl îndemn să arate asta şi altora care încă nu l-au folosit)

#5 Eşti mulţumit de produsele noastre? Spuneţi părerea în secţiunea de comentarii. (îi cer clientului un argument pentru a încuraja şi alţi potenţiali clienţi să cumpere).

#6 Îţi mulţumim că vrei să foloseşti produsul, te rugăm să distribui pe reţelele de socializare. (deşi el probabil încă nu a cumpărat, îi reamintesc să cumpere şi îl rog să promoveze produsul)

#7 Dacă îţi place produsul, cumpără unul şi pentru cineva din familia ta şi fă-i o surpiză! (îi reamintesc să cumpere, dar încerc să îi dau o idee de a face un cadou cuiva din familie. În funcţie de produs, chiar dacă persoana nu cumpără, ideea se poate folosi ca un argument. Poate n-are nevoie de produs, dar are nevoie cineva apropiat potenţialului client şi vrea să-i facă o surpriză.)

#8 Cine a cumpărat X a mai cumpărat şi Y / Te-ar putea interesa şi Y. (îndemn să cumpere încă un produs similar).

sursa imagine

Acestea sunt doar câteva exemple prin care am putea îndemna cititorul la o acţiune sau mai multe (chiar dacă nu acţionează pentru toate, cel puţin ne alegem cu ceva).

Aș vrea să dezbatem puțin subiectul: Tu prin ce metode îndemni cititorul să ia o acţiune?

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Roberto Beto

Roberto lucrează în prezent ca şi freelancer.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!