4 lectii de copywriting de la un interviu de angajare

Există o serie de reguli nescrise cu privire la modul în care trebuie să te îmbraci, să vorbești, să apari la un interviu de angajare. La fel există și reguli nescrise în copywriting pe care majoritatea le ignoră.

Să-i spunem Copywriting 101, sau bunul simț al copywriting-ului (?). Sau, „Cum să-ți mărești șansele de angajare”. Alege ce ți se potrivește din aceste lectii de copywriting.

1. Îmbracă totul în cuvintele potrivite!

Primul lucru pe care îl observă angajatorul este modul în care te-ai îmbrăcat și expresia de pe fața ta. Nu poți să mergi la un interviu îmbrăcat oricum și un zâmbet te poate duce departe. Fie că esți de acord sau nu, prima impresie contează și are impact.

Textul tău nu poate fi construit oricum. Nu orice cuvinte sunt bune, chiar dacă sunt asemănătoare. Primul contact cu textul tău trebuie să fie de impact. Să stârnească interes de la primul cuvânt, de la prima silabă dacă este posibil. De exemplu, este o diferență atât de atitudine, cât și de target și de percepție între „acum” și „în clipa asta” sau pitorescul „amu’”.

Alege-ți cu atenție cuvintele! Un singur cuvânt poate face diferența între un copy de succes și eșec total.

Și nu uita când mergi la interviu: îmbracă-te pentru job-ul pe care vrei să-l ai.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

2. Dacă nu spui nimic nu vei fi auzit. Dar nu spune orice doar să te faci auzit.

Poți să ai experiența necesară și talentul pentru job-ul pe care îl vrei, însă, dacă nu demonstrezi asta la interviu, șansele sunt să nu câștigi postul. Iar un interviu are un singur scop: să te vinzi în cel mai bun mod posibil. Să-ți demonstrezi calitățile, aptitudinile, atuurile și avantajele pe care le ai în fața celorlalți concurenți.

Textul tău intră zilnic în concurență cu zeci de alte reclame. Este important să fii prezent în discuție, în compețiție. De fapt, ca în orice competiție, ca să câștigi, primul pas este să participi. Dar nu cu orice preț; nu cu prețul imaginii produsului sau brandului pe care îl promovezi.

„E mai bine să taci și să creadă lumea că ești prost, decât să deschizi gura și să alungi orice urmă de îndoială.” Mark Twain.

Nu este doar important să comunici, ci și ce comunici, și bineînțeles, cum comunici.

lectii de copywriting

sursa imagine

3. Impresionează sau pleacă acasă.

Când ești față în față cu angajatorul ai 10 sau 20 de minute (în ideea că CV-ul tău a ieșit deja în evidență din cele câteva zeci de hârtii monotone) să-l convingi că tu ești alesul. Competiția este acerbă, piața nemiloasă. Dacă nu stârnești sentimente, nu atragi atenția, nu îți argumentezi alegerile, nu știi să te poziționezi față de concurență, atunci irosești atât timpul tău cât și pe cel al angajatorului.

Fii creativ! De asta ești copywriter. Ideile sunt materialul cu care lucrezi, pe care îl modelezi. Cuvintele sunt ambalajul în care învelești genialitatea și succesul. Impresionează prin cuvinte, prin neconvențional, prin contrast, prin amuzament, prin emoție. Prin orice! Dar nu te confunda cu ceilalți. Dacă nu ai nimic cu ce să impresionezi, atunci mai bine rămâi acasă.

4. Research. Research. Research.

Probabil că ar fi trebuit să încep cu asta.

Nu poți să mergi la un interviu fără ca măcar să citești ceva despre compania pentru care urmează să lucrezi. Să-ți faci o idee despre ce presupune postul pentru care aplici, despre cum este mediul de lucru. E destul de ușor să-ți faci o idee despre toate acestea și să te pregătești. Să ne trăiești, Google și Facebook și Twitter și LinkedIn!

La fel și cu orice copy pe care îl creezi. Trebuie să știi despre ce vorbești. Să cunoști domeniul, targetul, visele și năzuințele consumatorului. Cineva spunea că trebuie să știi la ce oră se trezește dimineață consumatorul, unde se trezește, ce a servit la micul-dejun, ce are în plasă când iese de la supermarket, și ce număr are la pantof, dacă și-a scos amigdalele sau nu. Sper că ai înțeles ideea. Research. Research. Research.

Copywriting-ul bun cere efort. Mult. Continuu.

Succes!

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Mircea Țara

Mircea este copywriter la agenția Jazz Communication, iar uneori mai scrie și pe blogul personal.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!