În ultimii ani, content marketing-ul a crescut foarte mult în popularitate și din ce în ce mai multe companii își redirecționează bugetul de publicitate tradițională în promovare online și, în special în activități de inbound marketing. În România, acest lucru se întâmplă datorită creșterii semnificative a numărului de utilizatori de internet și, nu în mod surprinzător, fără ca aceste companii să cunoască semnificația inbound marketing-ului.
Conform mediaIQ, românii se află pe locul al doilea în Europa la timpul mediu petrecut online, cu aproximativ 18 ore de navigat săptămânal pe internet. Totuși, în mod surprinzător, România încă se află pe ultimele locuri din Europa la numărul de utilizatori de internet raportat la populația țării: aproximativ 40% dintre români nu au utilizat niciodată internetul, potrivit Eurostat.
Cu toate acestea, putem spune că utilizatorii de internet din România sunt esențiali, dat fiind timpul mediu petrecut online și faptul că numărul acestora a depășit jumătate din populația țării. De aceea, în 2014, content marketing-ul este unul din cele mai importante instrumente de marketing în care poate investi un brand. În plus, Google ne oferă un motiv important pentru care trebuie să punem accent pe conținut, datorită schimbării algoritmului de la Panda, Penguin și în final la Hummingbird. Algoritmul din urmă descurajează linkbuilding-ul și încurajează conținutul, în special cel de calitate.
Cuprins articol
Activitățile de content marketing preferate de români
#1 Blogul propriu
Am discutat într-un articol anterior despre idei de content marketing pentru afaceri, în care am menționat 40 de idei de conținut pe care orice afacere le poate implementa pe un blog. Așadar, crearea și gestionarea unui blog este una din cele mai eficiente metode de content marketing. Un blog este instrumentul prin care un brand își poate comunica adevărata identitate și poate deveni mai familiar și mai transparent pentru clienții săi și potențialii clienți.
Pe un blog conținutul poate fi diversificat, de la articole, studii de caz, liste, testimoniale, ebook-uri sau ghiduri gratuite, știri și noutăți, galerii de imagini, videoclipuri, ș.a.
Scopul fiecărui articol poate fi:
- să educe consumatorii privind folosirea produselor sau serviciilor companiei;
- să educe consumatorii privind importanța produselor sau serviciilor companiei;
- să atragă trafic din motoarele de căutare;
- să convingă consumatorii să recurgă la o acțiune dorită (să cumpere, să se înscrie, să descarce un ebook, ș.a.
#2 Website-uri sau bloguri externe
Crearea de conținut nu trebuie să fie făcută doar pentru mijloacele de comunicare proprii; aceasta trebuie făcută și pentru mijloace de comunicare externe, cu scopul de a atrage trafic din partea publicului acestora.
Prin parteneriate sau colaborări obținute cu website-uri sau bloguri externe care se adresează aceleiași nișe, se poate crea conținut pentru acestea, în scop educativ sau promoțional.
#3 Social media organică
În România, când vorbim de social media vorbim în general de Facebook. Există 7 milioane de utilizatori Facebook în România, ceea ce face ca această rețea de socializare să fie unul din cele mai accesate site-uri de către români.
Tipurile de conținut care pot fi distribuite pe o pagină de Facebook sunt:
- postări text;
- postări text cu link (cu sau fără previzualizare);
- postări text (cu sau fără link) cu imagine;
- postări imagine cu text scris pe ea;
- postări text și video;
- postări tip Milestone (eveniment cu o semnificație aparte);
- postări tip ofertă – recomandate pentru magazinele online, însă aproape deloc folosite în România.
Dacă doriți să aflați mai multe despre importanța fiecărui tip de postare din cele enumerate mai sus, vă recomandăm articolul: 8 sfaturi pentru a folosi Facebook în 2014 scris de colegii noștri de la The Pharmacy.
În România sunt folosite, în special de către persoanele tinere (cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani) și rețele de socializare precum: Instagram, Pinterest, LinkedIn și Twitter. Însă, numărul de utilizatori care folosesc aceste rețele nu a fost până în prezent atractiv pentru marketeri, pentru a folosi aceste rețele în scop comercial.
#4 Reclamele plătite pe Facebook
Unul din cele mai des folosite mijloace de promovare online din România în ultimele luni este reclama plătită pe Facebook. Aceasta constă în:
- Facebook Ads – cu scopul de obține o acțiune dorită din partea utilizatorilor, precum: accesarea unei pagini din website, instalarea unei aplicații, înscrierea la un eveniment, cererea unei oferte sau chiar achiziționarea unui produs de pe site;
- Promote page – reclama realizată cu scopul de a crește numărul de fani ai paginii;
- Boost post – reclamă care constă în accelerarea promovării unui anumit status al paginii, cu scopul de a crește interacțiunea dintre utilizatori și statustul respectiv.
Avantajul principal pentru aceste tipuri de reclamă este că Facebook permite, prin instrumentul său de profilare, să micșorăm cât mai mult publicul nostru țintă în funcție de o serie de parametri demografici dar și psihografici.
#5 Reclamele plătite pe Google
Google.ro rămâne în continuare cel mai accesat website din România și cel mai important motor de căutare, folosit în proporție de 99% din utilizatorii de internet din România. De aceea, serviciul de publicitate plătită de la Google Adwords a crescut foarte mult în popularitate în ultimul an.
Pe Google există două tipuri de reclame care se pot crea:
- AdWords pe anunțuri text;
- AdWords pe display – care constă în bannere afișate pe site-urile care folosesc Google AdSense.
Pentru fiecare din aceste tipuri de reclame, se poate realiza, în mod similar ca la Facebook, o profilare a publicului căruia dorim să i se afișeze reclamele noastre, folosind o serie de factori demografici și psihografici. Scopul Google AdWords este acela de a crește traficul pe website și, implicit, de a crește numărul de comenzi sau de cereri de ofertă.
Acestea sunt mijloacele de content marketing care au cea mai mare cotă de piață în România. Folosind o profilare cât mai exactă și detaliată a publicului țintă și adresându-ne unei nișe cât mai specifice de consumatori, cresc șansele noastre de a avea rezultate. Recomandarea noastră este să concepeți campanii de marketing online folosind aceste mijloace, să vă stabiliți o serie de obiective și să transmiteți un mesaj unitar folosind toate aceste mijloace.
Dacă doriți să vă maximizați rezultatele, recomandăm să folosiți cât mai multe din aceste mijloace în aceeași perioadă, adaptate în funcție de publicul țintă. Dacă aveți nevoie de suport în conceperea unei strategii de content marketing și implementarea acesteia, contactați-ne cu încredere la adresa contact@romaniancopywriter.ro.