Cum optimizezi rata de conversie (fara landing page)

Trăim în vremuri dictate de viteză și timpul nostru pentru A/B testing, crearea de landing page-uri, împărțirea audiențelor sau segmentarea bazelor de date este din ce în ce mai mic. Clienții (sau șefii) ne spun că trebuie să generăm vânzări de pe o zi pe alta și se așteaptă să fim un fel de magicieni ai internetului ca să le aducem conversii doar bătând din palme.

Cu toate acestea, norocul ne surâde. Astăzi vreau să împărtășesc cu tine câteva metode prin care poți genera mai multe conversii fără nici măcar să te gândești la crearea sau optimizarea unui landing page. Sună prea frumos să fie adevărat? Citește metodele pe care ți le prezint în continuare.

#1 Folosește ad-uri cu apel telefonic

Ai auzit de call-only ads? Astfel de reclame cu siguranță vor schimba modul cum îți abordezi campaniile de PPC! Se justifică să se folosești, având în vedere că în medie, aproape 50% dintre românii utilizatori de internet intră zilnic online de pe un smartphone (dovada aici). 

Cum funcționează, mai exact, reclamele „call-only”? După ce utilizatorul care a văzut anunțul tău și a făcut click pe el, i se deschide o fereastră de apel care conține numărul de telefon trecut de tine. În acest punct, utilizatorul te poate suna, apăsând pe tasta de apel a telefonului său. Se spune că rata de conversie în urma unui apel telefonic este de 3 ori mai mare decât în cazul unei vizite pe site-ul tău sau pe landing page.

call-only ads

Pentru a eficientiza și mai bine rata de conversie a acestor reclame, le poți derula doar pentru telefoanele mobile. Pentru utilizatorii care folosesc desktop-uri, poți afișa ad-urile normal, cu trimitere către site sau landing page. Dacă folosești și pentru aceștia reclame call-only, șansele ca aceștia să te sune sunt de 9 ori mai mic decât în cazul celor care îți văd reclamele pe telefon. Se înțelege de ce!

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Chiar și pe Facebook vor fi disponibile astfel de ad-uri. Îți vei putea optimiza bugetele pentru apelurile primite și nu pentru click-uri sau impresii. Cu toate că momentan nu sunt încă disponibile în România, e bine să fii informat și să le anticipezi, folosindu-le când apar, încă dinaintea concurenței tale.

facebook call-only ads

#2 Folosește reclame dinamice

Atât Google, cât și Facebook îți permit să folosești reclame tip „galerie de produse”, așa că, de ce să nu profiți de ocazie?

Pe Facebook, ele se numesc multi-product ads și le poți crea foarte ușor din Ads Manager:

multi-product ads

Poți insera câte o imagine, un titlu, o scurtă descriere și un link diferit pentru fiecare produs:

multi-product ads 2

Ele vor arăta așa:

exemplu multi-product

Cu siguranță le-ai mai văzut în newsfeed-ul tău.

Echivalentul acestor reclame, pe Google, sunt dynamic display ads și, la fel ca la Facebook, reprezintă o serie de produse, introduse de tine:

google dynamic ads

Folosește acest tip de ad-uri, însoțite de texte care creează sentimentul de urgență, precum „Mai sunt doar 3 zile de reduceri!” sau „Promoția se încheie curând!” și cu siguranță vei vedea o creștere a conversiilor.

PONT:

Pentru o mai bună rată de conversie, folosește opțiunea de creare a unei audiențe similare pe Facebook. Poți crea fie o audiență similară celei în fața căreia ad-urile tale performează cel mai bine, fie o audiență similară celei formate din adresele de email din baza ta de date.

În caz că nu știai, Facebook îți permite să îți creezi propria audiență, pe baza unei liste de adrese de email introduse de tine. Dacă ai o listă de adrese cărora le trimiți email-uri în mod regulat, nu doar că poți să te adresezi lor și pe Facebook, dar poți și să îți creezi o audiență similară, pentru a atrage noi potențiali clienți.

#3 Folosește-te la maxim de remarketing

Este o opțiune practicată deja de multă vreme de marketeri și întotdeauna a dat rezultate. Este posibil să ai mulți vizitatori pe site și o parte dintre ei chiar să adauge produse în coș, fără să cumpere.

Atât pe Google, cât și pe Facebook poți crea campanii de remarketing adresate celor care abandonează produse în coșul de cumpărături. Folosind un mesaj targetat, poate chiar oferindu-le un mic discount dacă finalizează comanda, vei reuși să atragi mai multe conversii decât dacă ai face doar reclame „în stil clasic”.

Dacă deja folosești remarketing, ține cont de două lucruri esențiale:

  • audiența căreia te adresezi (este mai relevant să faci remarketing către persoanele care au ajuns într-un anumit punct pe site-ul tău, decât către persoanele care pur și simplu au intrat și au ieșit). De exemplu: fă remarketing către persoanele care au produse în coș dar nu au cumpărat, către persoanele care au completat un formular de cerere ofertă dar nu au finalizat cererea, către abonații la newsletter, către cititorii blogului cu direcționare către site etc.
  • mesajul folosit: uneori nu este suficient un mesaj mai direct, de vânzare, pentru că poți agasa audiența și îi poți face să se gândească „Of, nu din nou!”. Gândește-te cum să transformi această afirmație în „Ah, ce bine că mi-ai amintit!”.

#4 Schimbă-ți pașii de înscriere

Am intrat pe multe site-uri unde trebuia să îmi fac cont sau care îmi promiteau ceva frumos dacă le ofeream eu, mai întâi, datele mele de contact. Cu siguranță știi despre ce vorbesc.

pasii de inscriere
sursa: pixabay.com

Creatorii acelor site-uri nu s-au gândit la un lucru esențial despre mine: dacă eu încă nu sunt pregătit să îmi dau datele de contact ca să primesc acel „trial gratuit” de care mi-ai vorbit așa frumos?

Pentru oameni ca mine, care nu își dau datele de contact așa ușor și care nu au nevoie de încă un magazin online sau blog care să le invadeze inbox-ul, există o soluție: aplică aceeași pași, dar invers.

De exemplu: în loc să îți pui utilizatorii să se înscrie pe site-ul tău ca să poată să îți descarce un free trial al software-ului tău, oferă-le acel free trial înainte să își creeze un cont. În timp ce ei se joacă în acel free trial, atunci cere-le să-și creeze cont ca să poată beneficia în continuare de el. În acest fel, le faci o demonstrație de valoare, nu doar o afirmație.

Poți folosi această tehnică și în alte cazuri: de exemplu, dacă deții o platformă de job-uri, atrage-ți utilizatorii printr-o serie de teste gratuite de orientare în carieră. Lasă-i să facă testele, iar abia la final, ca să își poată vedea rezultatele, cere-le să își creeze cont.

Gândește-te dacă această metodă s-ar potrivi și în cazul tău și, dacă da, aplică-o. Crede-mă, rezultatele vor fi uimitoare.

Ce reținem?

Cred că cel mai important lucru pe care vreau să îl reții în urma acestui articol este faptul că tu ai puterea să schimbi pașii care duc către conversie.

Fie că e vorba de un apel telefonic, completarea unui formular sau crearea unui cont, tu poți simplifica (sau complica, după caz) pașii utilizatorilor. Facilitează-le acest drum, oferă-le cât mai puțini pași către conversie și, implicit, îți simplifici și ție viața.

Cătălin Ionașcu

Cătălin Ionașcu este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondator al blogului și agenției Romanian Copywriter, în cadrul căreia este Content Writer. În mod frecvent, susține cursuri de Content & Copywriting. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!