Pasi pentru a iesi in evidenta pe LinkedIn

Ce este LinkedIn? Pe scurt: o rețea socială creată pentru domeniul profesional. La ce-ți folosește? E cartea ta de vizită, CV-ul și vocea ta de specialist pe domeniu într-o rețea plină de oameni dornici să te cunoască. Mediul e unul potrivit pentru construirea unei cariere, găsirea unui job, auto-promovare și networking. Dacă nu ești sigur de necesitatea sa, poate acest articol îți va face puțină lumină.

Dacă ești genul care vrea mereu să crească pe domeniul său sau doar ești în căutare de noi metode pentru a crește marketing-ul și vânzările propriei companiei, LinkedIn merită o șansă.

Ba mai mult, după părerea umilă a acestui editor, LinkedIn este în top 3 pe România la popularitate pe băncile școlii rețelelor sociale.

Dacă încă nu ai aflat, tot mai mulți recrutori caută talente pe această rețea (IT-iștii știu deja).

Prezența pe LinkedIn poate fi făcută din perspectiva unei persoane sau a unei companii. Chiar și așa, cea din urmă este mai bine resimțită când angajații săi o reprezintă într-un mod profesionist, în discuții cu păreri argumentate și updatarea constantă a profilului.

Ce diferențiază prezențele puternice pe LinkedIn de cele medii este modul în care utilizatorul îi folosește funcționalitățile.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Recomand următoarele:

1. Un profil complet, un candidat perfect

În primul rând, este important ca profilul să fie complet cu toate informațiile profesionale. Dacă într-un CV depus la o companie o practică bună este formatul compact, profilul de pe LinkedIn este indicat să conțină toate abilitățile, meritele și diplomele obținute în industria respectivă.

2. Updatează-ți poza de profil

Un lucru evident, aș zice. Însă, importanța pozei este mare. S-a demonstrat că persoanele care au poză pe LinkedIn au de 7 ori mai multe șanse de a le fi vizitate profilele.

Este o întreagă discuție pe baza acestui subiect între recrutori: cum ar trebui să fie poza, cum ar trebui să fii îmbrăcat, cât de des trebuie updatată. O practică sigură este să ai postată o poză recentă cu tine, de tip buletin, în care să zâmbești.

profil complet linkedin

3. Conectează-te cu profesioniști, recrutori, CEO și nu numai

LinkedIn-ul este o rețea de profesioniști, unde invitația de a te conecta semnifică mai mult o relație de business. Asta înseamnă că nu e necesar să fi cunoscut deja persoana respectivă, înainte de a te conecta. Însă, trebuie să specifici motivul pentru care dorești să te conectezi, în momentul în care trimiți o cerere de conectare. 

4. Urmărește companiile tale preferate

Fă o listă cu 10 companii de vis, la care ți-ai dori să lucrezi, și dă-le follow. Ele vor apărea pe profilul tău și vor susține mai mult interesele și ambițiile tale de viitor.

5. Solicită recomandări

Fie de la prieteni, de la foști colegi, de la persoane cu care ai avut ocazia să lucrezi, e important să le ceri recomandări – de preferat în engleză – pentru a putea câștiga încredere în fața viitoarelor conexiuni – și a potențialilor angajatori.

După ce ai primit recomandarea, întoarce favoarea!

6. Postează frecvent

Userii care postează măcar o dată pe săptămână sunt mult mai vizibili recrutorilor și astfel șansele lor cresc în a fi remarcați. Newsfeed-ul funcționează asemănător celui de pe Facebook, însă numărul standard de conexiuni este mai mic și postarea de statusuri mai puțin frecventă. Așadar, statusurile tale vor sta mai mult timp în newsfeed-ul lor.

7. Înscrie-te în grupuri de nișă și intră în discuții

Cel mai important aspect aș zice. Oricare ar fi domeniul tău, sigur găsești grupuri de discuții pe LinkedIn. Intră în cât mai multe. Limita este de 50.

Postează articole interesante. Invită oamenii la discuții.

Citește topicurile, află despre ce se vorbește și spune-ți părerea acolo unde te simți sigur pe tine.

8. Creează-ți un obicei

Mulți profesioniști trecuți de stadiul de junior nu consideră că ar putea avea timp pentru a fi activi pe LinkedIn. Această practică însă construiește în mod activ reputația și cariera sa. Deoarece LinkedIn vine cu o varietate de app-uri pentru mobil și tabletă, totul se simplifică.

Creează-ți un obicei din a posta și ține-te de el. Se spune că trebuie să repeți o acțiune de 100 de ori înainte de a deveni obicei. Postează dimineața, înainte de a-ți începe ziua, în pauza de masă, când te delectezi cu o știre interesantă de pe domeniu.

LinkedIn are mai mult de 175 de milioane de membri. Conectează-te cu membrii care au aceleași interese, urmărește companiile pe care le admiri, evidențiază-te prin statusuri interesante, exprimă-ți părerea pe grupuri, updatează-ți constant profilul și în special, creează-ți un obicei din toate acestea. Este ușor să ieși în față dacă profiți de tot ce are de oferit LinkedIn-ul.

Ai sfaturi pe care ai dori să le adaugi? Te rugăm să le scrii în comentariile de mai jos.

Lăcră Timofciuc

Lăcrămioara este membru în comunitatea Romanian Copywriter și marketing manager la Careers in White.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!