Penalizarile Google si backlink-urile la kilogram

Știm cu toții că backlink-urile sunt importante pentru că volumul și calitatea lor contează în ranking-ul și creșterea autorității site-ului.

Ce se întâmplă însă când uităm de obiectivele cu adevărat importante ale campaniei de optimizare și promovare online și ne concentrăm pe câștigarea de backlink-uri – cât mai multe, obținute nu contează de unde și cum?

Riscăm să ne facem mai mult rău decât bine, să ne alegem cu probleme de penalizare pentru care vom munci mai mult să scăpăm, decât dacă am fi mers pe o strategie onestă și simplă.

Ce tipuri de backlink-uri vin la pachet cu riscul penalizărilor?

Sunt destul de puține backlink-urile considerate de calitate și naturale, care nu au intenția să manipuleze ranking-ul Google. Cele care nu respectă regulile, nu sunt luate în considerare, iar aceasta este o situație „fericită”, pentru că nu pierdem decâ timpul și eventual banii investiți.

Sunt însă și strategii de linkbuilding care au drept consecință penalizarea website-ului, iar în aceste situații soluțiile sunt foarte puține și fără garanția redresării site-ului.

backlinks-sfaturi-seo

sursa foto: sem-group.net

Principalele tipuri de backlink-uri care vin la pachet cu riscul penalizărilor sunt:

– link-urile care vin din pagini cu foarte multe tag-uri (etichete), care la rândul lor vor genera automat pagini duplicate;

– site-urile sau blogurile care au integrat plugin-uri de traducere automată în câteva zeci de limbi străine: acestea vor multiplica automat numărul de pagini și link-uri ce trimit către site-ul meu, și implicit numărul paginilor generate de tag-uri;

– link-urile plasate în meniul de la subsolul paginilor (în footer) sau în coloanele laterale; nu uitați că aceste link-uri se repetă în fiecare pagină și dacă este vorba de un link ce duce la homepage-ul site-ului meu, plasat pe un banner într-un portal cu câteva zeci de mii de pagini, voi primi tot atâtea backlink-uri către pagina mea; acest fenomen va fi intrerpretat de algoritmii de indexare și ranking ca SPAM;

– bloguri / pagini web false: bloguri sau site-uri construite pe domenii web ce conțin cuvinte cheie importante și în care paginile nu conțin decât un link ce duce la magazinul online sau site-ul promovat;

– backlink-uri venite din portaluri cu zeci de mii de pagini generate automat prin „Search” / „Data calendaristică” / „Listă de firme” / „Oferte” / „Categorii de produse” / „Clase de prețuri” etc. și care reiau la infinit același conținut al paginilor (deci și articolul cu linkurile către site-ul meu); dacă webmasterii acestora nu controlează toate aceste pagini generate automat prin comenzi de restricționare la indexare, ne vor face un rău ireparabil;

– backlink-uri venite din comentarii masive (un număr foarte mare de până la câteva sute sau mii realizate în doar câteva zile) și artificiale pe bloguri sau forumuri a căror tematică nu are legătura cu domeniul de activitate abordat de site-ul meu (pare greu de crezut, dar am văzut astfel de cazuri și am urmărit și consecințele  🙂 );

Ce riscăm cu astfel de metode de linkbuilding?

Este posibil ca în perioada imediat următoare, de 1 sau 2 luni, să avem rezultate spectaculoase de ranking, însă satisfacția nu va ține mult, pentru că odată ce site-ul este penalizat, este foarte greu sau chiar imposibil să-l redresăm.

Penalizările aplicate de Google sunt automate și manuale, parțiale sau totale.

În cazul penalizărilor automate, ne dăm seama că site-ul a fost penalizat prin scăderea bruscă a traficului și a poziționărilor pe cuvinte cheie în paginile de rezultate Google.

Penalizările manuale sunt semnalate în Webmaster Tools, în secțiunea „Search traffic” ca „Manual Actions”. Acolo vom găsi un mesaj de tipul:

actiuni manuale

De ce tocmai site-ul meu este penalizat?

O analiză atentă a acestor “Unnaturals links” ne va da răspunsul la întrebarea „De ce site-ul meu este penalizat?”.

Obținem lista backlink-urilor pentru analiză, folosind instrumente SEO plătite sau gratuite, precum cele menționate în articolul anterior, Unde public articolele de promovare?, sau pur și simplu din Webmaster Tools.

În secțiunea „Search traffic”, la „Links to Your Site” avem posibilitatea extinderii listei afișate prin click pe „More” și apoi descărcarea listei de link-uri către site-ul meu, în format CSV sau Google Docs.

Odată ce am identificat link-urile ce ne-au cauzat scăderea ranking-ului și a traficului pe site sau penalizarea manuală, putem să acționăm pentru eliminarea acestora.

Cum interpretăm lista backlink-urilor pe care am obținut-o? este tema articolului următor. Până atunci, spor la treabă și fiți vigilenți, mai ales atunci când vi se propun servicii de linkbuilding cu rezultate rapide și spectaculoase!

Elena Ilie

Optimizarea unui website are două componente: SEO tehnic și SEO de conținut, iar acestea au la rândul lor tehnici și strategii specifice ce țin de algoritmii de indexare și ranking Google, de tipul de website și domeniul de activitate, de publicul țintă și alți factori. Însă, EMPATIA este cea care contează, aproape mai mult decât orice. Grija pentru siguranța și confortul clientului, atenția la detalii, o atitudine optimistă și încrezătoare, o încurajare la confirmarea comenzii sau la livrare… sunt lucruri mici, în aparență, dar care pot să câștige și să fidelizeze un client, mai mult decât sigla unui brand foarte popular pe coletul livrat la ușă sau în rubrica de portofoliu de pe site.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock