Penalizarile Google si backlink-urile la kilogram

Știm cu toții că backlink-urile sunt importante pentru că volumul și calitatea lor contează în ranking-ul și creșterea autorității site-ului.

Ce se întâmplă însă când uităm de obiectivele cu adevărat importante ale campaniei de optimizare și promovare online și ne concentrăm pe câștigarea de backlink-uri – cât mai multe, obținute nu contează de unde și cum?

Riscăm să ne facem mai mult rău decât bine, să ne alegem cu probleme de penalizare pentru care vom munci mai mult să scăpăm, decât dacă am fi mers pe o strategie onestă și simplă.

Ce tipuri de backlink-uri vin la pachet cu riscul penalizărilor?

Sunt destul de puține backlink-urile considerate de calitate și naturale, care nu au intenția să manipuleze ranking-ul Google. Cele care nu respectă regulile, nu sunt luate în considerare, iar aceasta este o situație „fericită”, pentru că nu pierdem decâ timpul și eventual banii investiți.

Sunt însă și strategii de linkbuilding care au drept consecință penalizarea website-ului, iar în aceste situații soluțiile sunt foarte puține și fără garanția redresării site-ului.

backlinks-sfaturi-seo

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

sursa foto: sem-group.net

Principalele tipuri de backlink-uri care vin la pachet cu riscul penalizărilor sunt:

– link-urile care vin din pagini cu foarte multe tag-uri (etichete), care la rândul lor vor genera automat pagini duplicate;

– site-urile sau blogurile care au integrat plugin-uri de traducere automată în câteva zeci de limbi străine: acestea vor multiplica automat numărul de pagini și link-uri ce trimit către site-ul meu, și implicit numărul paginilor generate de tag-uri;

– link-urile plasate în meniul de la subsolul paginilor (în footer) sau în coloanele laterale; nu uitați că aceste link-uri se repetă în fiecare pagină și dacă este vorba de un link ce duce la homepage-ul site-ului meu, plasat pe un banner într-un portal cu câteva zeci de mii de pagini, voi primi tot atâtea backlink-uri către pagina mea; acest fenomen va fi intrerpretat de algoritmii de indexare și ranking ca SPAM;

– bloguri / pagini web false: bloguri sau site-uri construite pe domenii web ce conțin cuvinte cheie importante și în care paginile nu conțin decât un link ce duce la magazinul online sau site-ul promovat;

– backlink-uri venite din portaluri cu zeci de mii de pagini generate automat prin „Search” / „Data calendaristică” / „Listă de firme” / „Oferte” / „Categorii de produse” / „Clase de prețuri” etc. și care reiau la infinit același conținut al paginilor (deci și articolul cu linkurile către site-ul meu); dacă webmasterii acestora nu controlează toate aceste pagini generate automat prin comenzi de restricționare la indexare, ne vor face un rău ireparabil;

– backlink-uri venite din comentarii masive (un număr foarte mare de până la câteva sute sau mii realizate în doar câteva zile) și artificiale pe bloguri sau forumuri a căror tematică nu are legătura cu domeniul de activitate abordat de site-ul meu (pare greu de crezut, dar am văzut astfel de cazuri și am urmărit și consecințele  🙂 );

Ce riscăm cu astfel de metode de linkbuilding?

Este posibil ca în perioada imediat următoare, de 1 sau 2 luni, să avem rezultate spectaculoase de ranking, însă satisfacția nu va ține mult, pentru că odată ce site-ul este penalizat, este foarte greu sau chiar imposibil să-l redresăm.

Penalizările aplicate de Google sunt automate și manuale, parțiale sau totale.

În cazul penalizărilor automate, ne dăm seama că site-ul a fost penalizat prin scăderea bruscă a traficului și a poziționărilor pe cuvinte cheie în paginile de rezultate Google.

Penalizările manuale sunt semnalate în Webmaster Tools, în secțiunea „Search traffic” ca „Manual Actions”. Acolo vom găsi un mesaj de tipul:

actiuni manuale

De ce tocmai site-ul meu este penalizat?

O analiză atentă a acestor “Unnaturals links” ne va da răspunsul la întrebarea „De ce site-ul meu este penalizat?”.

Obținem lista backlink-urilor pentru analiză, folosind instrumente SEO plătite sau gratuite, precum cele menționate în articolul anterior, Unde public articolele de promovare?, sau pur și simplu din Webmaster Tools.

În secțiunea „Search traffic”, la „Links to Your Site” avem posibilitatea extinderii listei afișate prin click pe „More” și apoi descărcarea listei de link-uri către site-ul meu, în format CSV sau Google Docs.

Odată ce am identificat link-urile ce ne-au cauzat scăderea ranking-ului și a traficului pe site sau penalizarea manuală, putem să acționăm pentru eliminarea acestora.

Cum interpretăm lista backlink-urilor pe care am obținut-o? este tema articolului următor. Până atunci, spor la treabă și fiți vigilenți, mai ales atunci când vi se propun servicii de linkbuilding cu rezultate rapide și spectaculoase!

Elena Ilie

Fie că ne convine sau nu, SEO este un ingredient esențial în marketingul online, iar regulile jocului – destul de schimbătoare de ceva vreme – îi derutează pe cei ce nu reușesc să țină pasul cu oamenii și cu vremurile. E adevărat, nici backlink-urile nu mai sunt ce erau cândva, dar asta nu înseamnă că nu mai facem SEO sau linkbuilding sau că trebuie să păstrăm unele backlink-uri pe criterii de simpatie/vs/antipatie față de bloggerul pe care în urmă cu câțiva ani l-am onorat cu nenumărate comentarii (cu link-uri către site-ul sau blogul nostru). Dezvoltare-site-seo.ro.

  • O strategie buna este jumătate din bătălie! Rabdarea este de aur.

  • seoppc.ro

    Toata lumea discuta ce sa NU faci, dar nimeni nu spune ce sa faci, plus ca se amesteca informatii pertinente cu legende SEO.

    De exemplu linkurile din footer. Sunt multi care obtin ranking cu acele linkuri dar si mai multi care umplu internetul cu “articole” in care “sfatuiesc” scoaterea acelor linkuri.

    Orice strategie de link building ajuta la ranking, cu singura conditie sa fie facuta cu moderatie si pe un interval mai mare de timp.

    Testati, testati, testati…

  • cautarca.ro

    cred ca orice metoda de link building trebuie sa fie coroborata cu o strategie de content marketing

    site cu linkuri dar fara articole bate la ochi, la fel cum si un site cu articole dar fara linkuri ridica semne de intrebare…

  • lyvyu

    Multumesc frumos pentru articol, foarte bun si te invata multe.

  • Marian Dumitru

    Foarte bun acest articol. Felicitari ptr ceea ce faceti pe acest site.

  • Mihai

    Foarte bun articolul, este de tinut cont cand cautam backlinkuri multe si proaste care ne afecteaza mai mult decat sa ne ajute !

  • Salut. In primul rand, foarte tare articolul, de ajutor. Apoi am o intrebare: am lasat un comment pe un site, un singur comment, la un singur articol. Verificand insa in google webmaster tools, m-am trezit cu 500 de backlink-uri din partea acelui site, posturi diferite la care eu nu am comentant. E ok sa se intample asa? Ar trebui sa sterg link-urile alea prin disawow de la google?

  • Nu, nu este ok sa ai 500 de link-uri de la cel site; ele probabil sunt generate automat de platforma pe care este facut site-ul respectiv, din cauza unor setari incorecte. Ar fi bine, in prima faza, sa contactezi webmasterul site-ului si sa-i ceri sa le scoata; daca nu poti sa faci asta sau nu iti raspunde, ramane solutia Disawow Tool.

    Eu iti recomand sa exporti din Webmaster Tools raportul cu toate backlink-urilesite-ului tau, sa le analizezi si sa trimiti catre Google prin Disawow Tool toate link-urile care iti afecteaza site-ul; trebuie sa ai grija la 2 aspecte:
    1. sa nu trimiti la Google prin Disawow Tool decat link-uri de care ESTI SIGUR ca iti afecteaza site-ul

    2. sa urmaresti acel site care ti-a generat 500 backlink-uri, pentru ca e foarte posibil ca acestea sa se multiplice rapid si va fi mai greu sa le elimini

    Daca mai ai nevoie de detalii / sugestii, eu sunt pe-aici 🙂

  • Asa ma gandeam si eu. Au scazut pana la urma la 129, fara sa fac nimic, desi evident si asa sunt multe. Multumesc de raspuns. 🙂

  • Este un articol bun. E evident ca majoritatea site-urile cu multe backlink`uri, care nu sunt naturale, sunt penalizate de catre google.

  • Dorian

    Folositor cu mici exceptii!

  • Si cum iti dai seama care link-uri te tin in loc in SERP?

    • Elena ILIE

      Buna ziua Biospot,

      – link-urile cu risc de penalizare (fie ca nu lasa site-ul sa urce in pozitiile Google fie ca il declaseaza) se identifica in Google Webmaster Tools; trebuie sa extrageti periodic (la 2 – 3 luni de exemplu) raportul de backlink-uri si sa verificati profilul link-urilor:
      – daca sunt foarte multe link-uri de la acelasi domeniu web;
      – daca site-urile respective nu au legatura cu domeniul de activitate al site-ului dvs.;
      – daca link-urile vin de pe bloguri sau site-uri de foarte slaba calitate sau sunt folosite numai pentru reclama…
      Toate acestea trebuie curatate fie apeland la webmasteri sa le scoata, fie prin Disavow backlinks – Google Webmaster Tools

  • David

    La cat spam se face pentru backlink … Pararea mea ca orice backlink este important indiferent de valoarea lui … Putin cate putin si se face mult !

  • codvali

    SUPER ARTICOL !!!!

  • Bisopot

    Buna din nou

    Legat de :

    “- daca sunt foarte multe link-uri de la acelasi domeniu web;”

    De obicei apar multe linkuri in cazul in care ai postat banner pe un anumit blog. Si la acest caz va referiti cand spuneti ca sunt multe de la acelasi domeniu?

    • Bună ziua! Din punct de vedere tehnic, dacă ați postat un banner pe un anumit blog, el este introdus într-un widget și este văzut ca fiind un singur link către site-ul dvs. Problema cu “- daca sunt foarte multe link-uri de la acelasi domeniu web;” apare dacă sunt multe link-uri în aceeași pagină: de exemplu, postați un articol guest post pe un alt blog, cu mai mult de 3 link-uri către site-ul dvs. Așadar, postarea unui banner pe un alt blog, tip reclamă, nu va afecta din punct de vedere SEO.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!