În lumea digitală, administrarea reputației unui brand a devenit din ce în ce mai complexă. Diversitatea mijloacelor de comunicare aflate la îndemâna noastră, regulile de folosire ale fiecăruia și viteza cu care acestea evoluează au devenit aproape imposibil de administrat doar de o singură persoană.
În ziua de astăzi, un simplu status pe Facebook sau un link necorespunzător distribuit pe Twitter pot ruina o reputație construită în ani de zile. De aceea, trebuie să ne asigurăm că avem sub control întreaga strategie de comunicare online.
În continuare voi prezenta modul în care se realizează această comunicare pentru a construi o reputație.
Cuprins articol
Cum îți construiești reputatia online
Pasul 1: Analizează-ți reputația actuală
În articolul anterior am discutat despre modul în care analizăm evolutia unui brand, fie în urma unei comunicări intense, fie pe parcursul acesteia. Pentru a realiza aceste evaluări, cel mai indicat este să folosim un instrument de media intelligence pentru a obține rapoarte de analiză cantitativă și calitativă a prezenței unui brand în presa online și în rețelele de socializare.
După cum am menționat în articolul anterior, pentru a evita timpul petrecut prin folosirea motoarelor de căutare și a rețelelor de socializare pentru a realiza manual rapoarte privind apariția brand-ului, este recomandată folosirea instrumentul de monitorizare media oferit de MediaIQ.
Pasul 2: Identifică punctele slabe
Analizează rapoartele obținute și găsește contextele negative în care brand-ul tău a fost menționat. Transformă toate aceste puncte slabe în priorități și găsește soluțiile necesare pentru a le transforma în puncte tari sau a le ascunde.
Dacă există un context negativ predominant, organizează o activitate publică sau distribuie un comunicat de presă prin care să descrii acea situație într-un mod favorabil pentru tine. Dacă există contexte negative de mică anvergură, precum un comentariu nepotrivit din partea unui fan pe Facebook, atunci răspunde în mod public persoanei respective. Nu este recomandat să îi ștergi comentariul –asta îl va înfuria și mai tare.
Pasul 3: Identifică punctele tari
Tot din analiza rapoartelor obținute la pasul 1, găsește-ți atuurile din comunicarea online. Acestea pot consta în:
- Postări pe rețelele sociale care au generat interacțiunea mare și aprecieri;
- Rețeaua socială care ți-a oferit cele mai multe link-uri;
- Traficul și comentariile pozitive de pe blog;
- Numărul de căutări pe Google ale brand-ului tău;
- Comunicatele tale de presă care au generat reacții pozitive.
Este esențial să găsești mijloacele de comunicare online unde ai cele mai multe avantaje și să le folosești pe acelea pentru a-ți consolida reputația.
Pasul 4: Construiește-ți strategia de comunicare online
Având la dispoziție informațiile de mai sus, acum este momentul să îți adaptezi strategia de comunicare online (sau să începi să o construiești în caz că până acum nu a existat).
Află care sunt mijloacele de comunicare cele mai folosite de către publicul tău țintă și concentrează-te doar pe acelea. În funcție de analiza reacțiilor negative care îți pot afecta reputația, găsește un scop al comunicării online de acum înainte:
- Să îți crești vizibilitatea (dacă nu există reacții la adresa ta în mediul online aproape deloc);
- Să îți îmbunătățești reputația (dacă există mai multe reacții negative decât pozitive);
- Să îți menții reputația (dacă există mai multe reacții pozitive decât negative – cazul ideal).
Adaptează-ți conținutul pentru fiecare mijloc de comunicare online folosit:
- Articole de blog;
- Comunicate de presă;
- Postări pe rețelele de socializare.
Pasul 5: Construiește-ți reputatia online!
Ultimul pas este punerea în aplicare a planului realizat la pasul anterior, prin crearea de conținut și folosirea mijloacelor de comunicare corespunzătoare pentru construirea unei reputații online.
În timp ce îți desfășori activitățile de comunicare este esențial să folosești un instrument de monitorizare media, precum cel oferit de MediaIQ, pentru a depista orice reacție negativă față de brand-ul tău și a răspunde din timp la acestea.
Menține o comunicare constantă și un mesaj unitar prin intermediul tuturor mijloacelor folosite. Cu o strategie bine pusă la punct, un mesaj solid și un instrument de monitorizare media, nimic nu îți va sta în calea construirii unei reputații online de lungă durată!