De-a lungul carierei tale în publicitate au existat și vor exista momente când va trebui să realizezi campanii pentru clienți ale căror domenii de activitate nu le cunoști sau nu poți să le înțelegi. Fie că vorbim de un producător de utilaje agricole sau de echipamente de telecomunicații, te îngrozește gândul că va trebui să „scornești” ceva creativ pentru respectivul client.
Bineînțeles, poți alege să nu lucrezi cu o astfel de companie. Indiferent dacă ești la începutul carierei, ai nevoie de un portofoliu și de câțiva bănuți sau lucrezi într-o agenție care nu își permite să refuze clienți, nu e recomandat să nu accepți o astfel de colaborare.
De aceea, îți vom oferi câteva sfaturi care îți pot ușura munca:
Cuprins articol
1. Cere clientului toate materialele informative pe care le deține
Știi deja că primul pas în conceperea unei campanii este informarea cu privire la produsele/serviciile oferite de respectiva companie. Cere clientului tău toate materialele în care poți găsi informații despre produsul sau serviciul pe care trebuie să îl promovezi.
Este imposibil să îți vină o idee strălucită de campanie atât timp cât nu cunoști caracteristicile produselor și ce pot ele să facă pentru consumatorii finali.
2. Studiază consumatorii finali (mai ales când aceștia sunt companii)
Analiza publicului țintă reprezintă un punct cheie în crearea unei campanii publicitare. Este absolut esențial să știi cine este consumatorul final, care este profilul lui și de ce cumpără produsele sau serviciile pe care le promovezi.
Dacă este posibil, stabilește o întâlnire cu unul dintre clienții clientului tău pentru a înțelege care sunt principalele aspecte pe care le ia în considerare la o achiziție.
Încearcă să te pui pe tine în pielea unui client. Însă, e mai greu să te transpui în pielea unui fermier care achiziționează un tractor decât în pielea unui consumator de suc natural. De aceea, vorbește cu clientul final!
3. Analizează concurenții clientului tău
Pentru a putea scoate produsele clientului tău în evidență trebuie să știi cum se promovează principalii lui concurenți. Informează-te cu privire la campaniile acestora, la modul cum se promoveză, ce anume comunică și cum te poți diferenția de ei.
Analiza concurenților este, de asemenea, un mod de a înțelege domeniul de activitate. Poate ei îl prezintă într-un mod mai explicit decât o face clientul tău și atunci poți împrumuta ce este mai bun de la ei.
4. Lucrează împreună cu clientul tău
Dacă de cele mai multe ori un client care intervine în munca ta nu reușește decât să te tragă înapoi sau să îți schimbe total campania pe care ai propus-o, în acest caz a lucra împreună poate fi benefic.
Decât să afli după ce ai gândit toată campania că ai mers într-o direcție greșită cu propunerea ta, pentru că ai omis un lucru esențial din acel domeniu pe care nu îl cunoști, mai bine îți ții clientul la curent cu progresul tău pentru a primi feedback-uri periodice.
5. Vizitează sediul clientului
Dacă este vorba de un producător, vizitează-i fabrica. Acest lucru te ajută să înțelegi procesul de producție și poate să îți ofere și un insight de campanie la care poate nu te-ai fi gândit. Află ingredientele care formează produsul său, petrece-ți timp alături de angajații lui.

sursa poză: www.thestate.ae
6. Găsește elementele emoționale care determină clientul final să cumpere
Ai fi tentat să crezi că achizițiile din domeniul industrial se fac doar rațional. Ei bine, cei care decid dacă vor cumpăra un produs sau nu sunt tot oameni, chiar dacă decid câteodată în numele unei companii.
Este adevărat că elementele raționale precum caracteristicile tehnice ale unui produs atârnă greu în decizia de cumpărare, dar nici cele emoționale nu trebuie neglijate.
Oamenii vor să cumpere mai întâi „recolte bogate” și mai apoi un tractor de 150 CP, nu-i așa? 🙂