12 tehnici de continut pentru Google Plus

În România, Google Plus este recunoscut drept „rețeaua de socializare bună pentru SEO”. De aceea nu găsim prea multe pagini românești de brand-uri pe Google Plus, iar numărul de utilizatori români este cu mult mai mic decât în cazul Facebook.

Totuși, asta nu înseamnă că nu trebuie să fim pregătiți din timp: Google Plus va evolua și nu trebuie neglijat, dat fiind că este un proiect prioritar pentru Google, ale cărui servicii înseamnă întreg mediul online pentru majoritatea dintre noi.

În acest articol o să vorbesc despre 12 tehnici prin care îți poți valorifica prezența online cu ajutorul Google Plus, atât pentru o bună optimizare cât și pentru a obține vizibilitate.

#1 Creează o legătură între contul de Google Plus și blogul tău

Primul lucru după ce îți creezi un cont pe Google Plus este să adaugi informații și imagini despre tine. La secțiunea Despre ai posibilitatea să inserezi link la blogul tău, chiar pe cuvânt cheie. Însă, nu este suficientă doar o legătură dintre Google Plus și blogul tău, aceasta trebuie făcută din ambele părți.

De aceea îți recomand:

#2 Google Authorship

Vrei ca imaginea ta de profil de la Google Plus să apară alături de link-ul blogului tău, la fiecare apariție în Google? Poți face asta foarte simplu!

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Adaugi link-ul profilului tău de Google Plus în orice secțiune de pe blog, cu terminația rel=author în HTML, ca în exemplul meu:

<a href=”https://plus.google.com/115289407448095424821″ rel=”author”>Catalin Ionascu</a>

Este o metodă bună pentru a te deosebi de celelalte rezultate din Google și a îți crește numărul de accesări pe blog.

google plus authorship

#3 Creează o pagină de companie pe Google Plus

La fel ca pe Facebook, Google Plus permite realizarea și administrarea unei pagini cu scopul strângerii de fani (followers). În schimb, rețeaua nu oferă încă prea multe posibilități de promovare a paginilor, în afară de creșterea organică prin recomandarea paginii către cunoștințele din cercuri și inserarea butonului de Urmărire a paginii pe blogul tău. Fiecare utilizator poate crea și administra până la 50 de pagini de Google Plus.

#4 Creează-ți rețele de conexiuni prin cercuri

Unul din marile avantaje față de alte rețele de socializare este faptul că pe Google Plus există opțiunea împărțirii conexiunilor în cercuri personalizate.

De exemplu: Prieteni, Cunoștințe, Familie, Vedete, Politicieni, ș.a. Astfel, putem alege cine va vedea fiecare status sau actualizare pe care o facem.

#5 Plus-uri la fiecare pagină și postare de pe blog

Cu ajutorul butonului de Plus de la fiecare articol de pe blogul tău îți poți distribui link-ul direct pe Google Plus, către cercurile tale, alături de un status în care poți insera o scurtă descriere. Fiecare link la blogul tău pe care îl inserezi pe Google Plus poate fi un aliat important pentru creșterea poziției tale în Google.

#6 Folosește hashtag-uri

La fel ca pe Twitter și, mai nou, ca pe Facebook, și pe Google Plus există opțiunea folosirii de hashtag-uri într-un status. Astfel, crești posibilitatea ca statusul tău să fie găsit în Google Plus dar contribui și la optimizarea mai bună a blogului tău pentru căutările pe Google.

#7 Folosește tag-uri

Pe lângă hashtag-uri, la fel ca pe Facebook sau Twitter, dacă plasezi un @ în dreptul numelui unei persoane sau a unei pagini de Google Plus, poți da un tag cu link direct. Astfel, atragi atenția în mod direct anumitor persoane sau brand-uri și postarea ta apare pe profilul sau pagina lor.

#8 Butonul de Direct Connect

Pentru o creștere masivă a numărului de followeri ai unei pagini de Google Plus sau a conexiunilor unui profil, există opțiunea inserării unui buton de Urmărire în dreptul link-ului din găsit în rezultatele de pe Google.

Pentru a citi mai multe despre folosirea funcției de Direct Connect pentru blogul tău, click aici.

direct connect

#9 Interacționează cu utilizatorii

La fel ca pe Facebook, și pe Google Plus poți aprecia, comenta sau distribui postările altor utilizatori sau brand-uri. Astfel, poți influența utilizatorii să interacționeze cu postările tale. Cu cât o postare cu link este mai apreciată și a generat mai multă interacțiune, cu atât acel link este mai puternic în motoarele de căutare.

#10 Alege tipul de conținut postat

Atât pe o pagină cât și pe un profil poți distribui informații sub formă de text, imagini, link-uri, video sau invitații la chat.

Dacă pe Facebook am observat că imaginile generează cea mai mare interacțiune, pe Google Plus trebuie să luăm în considerare faptul că textul este cel mai de impact. Așadar, postează informații sub formă de text, folosește hashtag-uri și crește interacțiunea!

#11 Folosește la maximum funcția Hangouts

Fie pentru a purta o discuție video cu prietenii, fie pentru a susține un webinar, ai la dispoziție opțiunea Hangouts. Poți purta o conversație video cu maxim 10 persoane, care poate fi înregistrată și apoi încărcată pe YouTube sau trimisă pe e-mail participanților.

În cadrul unui Hangout îți poți distribui și ecranul monitorului pentru a oferi participanților un webinar cu informații cât mai clare. Se poate crea legătura și cu documentele din Google Drive, tot în cadrul unui Hangout.

#12 Socializare vs optimizare

Așa cum am menționat la început, Google Plus în România mai are nevoie de timp până când va ajunge să fie folosit pentru socializare și nu „doar pentru SEO”. Odată cu noile schimbări în algoritmul de indexare Google, brand-urile au început să conștientizeze importanța interacțiunii cu consumatorii, a folosirii hashtag-urilor, link-urilor și cuvintelor cheie în social media.

google plus rich

sursa imagine

La fel ca orice rețea de socializare, Google Plus oferă posibilitatea unui brand de a-și crește vizibilitatea și de a crea o comunitate de consumatori fideli. Totuși, nu trebuie privită ca pe „orice rețea de socializare”; aceasta este rețeaua de socializare care aparține de Google, cel mai important nume din internet la ora actuală.

Pornind cu aceste informații în minte, ai toate mijloacele necesare pentru a pune bazele unei strategii de branding și SEO de succes pentru afacerea ta.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Cătălin Ionașcu

Cătălin Ionașcu este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondator al blogului și agenției Romanian Copywriter, în cadrul căreia este Content Writer. În mod frecvent, susține cursuri de Content & Copywriting. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.

  • Cu acest articol m-ai convins de la al doilea motiv. Doream si eu sa am o fotografie alaturi de site. Multumesc mult de tot pentru pont

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!