Carti pe care orice blogger trebuie sa le citeasca

Am scris de-a lungul timpului despre cărți de marketing pe care merită să le ai și despre cărți de publicitate pe care le recomand oricui care are sau vrea să aibă de-a face cu domeniul comunicării.

Cu toate acestea, azi am pentru tine o nouă listă. De data asta, e o listă mai nișată – cărțile recomandate sunt pentru oricine dorește să își lanseze un blog (sau deține deja unul).

O primă reacție pe care probabil o vei avea acum este: „Bine, bine, dar tu ai citit toate cărțile pe care le recomanzi?”. Recunosc, timpul nu este niciodată de ajuns ca să facem tot ce ne dorim; o parte din cărțile din această listă le-am citit, iar restul se află pe lista mea de dorințe. 

Lista de astăzi este alcătuită atât pe baza cărților citite și pe care le recomand, cât și pe baza unui research pe care l-am făcut în blogosfera românească și internațională. Am căutat bloggeri de renume care recomandă și ei, la rândul lor, cărți utile în blogging și am alcătuit astfel o listă care cumulează cele mai bune recomandări ale lor, care se găsesc pe piață în limba română.

Un blogger trebuie să fie ca un antreprenor: trebuie să știe să își creeze blogul, să îl crească, să scrie conținut de calitate și, nu în ultimul rând, să îl monetizeze. De aceea, am grupat recomandările pe baza funcțiilor pe care trebuie să le îndeplinească, pe rând, un blogger.

Cărți care te ajută să gândești ca un programator

1. Fenomenul Google, John Battelle: o carte care îți va prezenta triumful pe care Google l-a înregistrat încă de la începuturile sale. 

2. Principii de web design atractiv, Jason Beaird: ghid practic pentru crearea de site-uri web atractive.

3. CSS & HTML: tehnici esențiale: modalități prin care să construiești și să oferi un stil site-ului web.

4. Tehnici de design HTML5 ș CS5: sursă de inspirație pentru toți cei care doresc să folosească cea mai nouă versiune de HTML.

Cărți care te ajută să gândești ca un scriitor

5. Confesiunile unui om de publicitate, David Ogilvy: un bestseller care te ajută să deprinzi noțiunile de bază despre scrierea unui text.

6. Metode de publicitate testate, John Caples: o carte pe care aș recomanda-o ori de câte ori am ocazia, tuturor care vor să se apuce de scris texte pentru orice domeniu.

7. Cum să scriem bine. Ghidul clasic pentru scriitorii de nonficțiune, William Zinsser: cu un stil clar și lejer, cartea expune o serie de sfaturi simple și sincere despre cum poți scrie mai bine, indiferent de nivelul la care te afli.

8. Lecția de poezie, Andrei Codrescu: autorul român, profesor la o universitate din Statele Unite, a publicat unul din cursurile sale despre poezie și scriere literară.

9. 613 greșeli gramaticale, Carmen Ivanov: cum să eviți, în textele tale, greșelile gramaticale și să te exprimi corect.

Cărți care te ajută să gândești ca un marketer

10. Dă-mi banii tăi. Metoda de copywriting, Gabriel Brănescu: o carte care se adresează viitorilor copywriteri, dar și persoanelor care vor să scrie texte care pot avea impact comercial.

11. Tipping Point, Malcolm Gladwell: află cum poți schimba lumea (chiar și cea virtuală) pornind de la o idee simplă, de bază.

12. Idei cu impact garantat, Chip & Dan Heath: dacă vrei ca ideile tale să prindă și să devină virale, aceasta este cartea pe care trebuie să o citești.

13. Șase pălării gânditoare, Edward De Bono: numele autorului este asociat cu gândirea creativă și antrenamentele mentale; recomandăm această carte tuturor care vor să își dezvolte gândirea și să genereze idei creative.

14. Crescuți digital. Generația Net îți schimbă lumea, Dan Tapscott: o privire asupra unui studiu de milioane de dolari asupra comportamentului utilizatorilor de internet.

15. Confesiunile unui vorbitor public, Scott Berkun: cartea ne dezvăluie tehnicile folosite de oratorii și comunicatorii profesioniști pentru a își transmite mesajul unui public larg.

16. Wikinomics. Cultura colaborării în masă, Anthony D. Williams: cum să te folosești de puterea colaborării în masă prin dezvoltarea unei rețele puternice de colaboratori.

17. Ce mi-a șoptit o vrăbiuță, Biz Stone: cartea scrisă de fondatorul Twitter despre cum poți avea succes în epoca social media. Am scris o recenzie despre această carte aici.

Cărți care te ajută să gândești ca un manager

18. Scopul – Un proces al îmbunătățirii, Eliyahu Goldratt: una din cele mai bune cărți de management strategic scrisă într-un stil lejer, ca un roman.

19. Cum să duceți lucrurile la bun sfârșit, David Allen: fii mai eficient, mai organizat și economisește timp în tot ceea ce faci, fără stres.

20. Excepționalii, Malcolm Gladwell: despre cum poți avea succes mai mare datorită ambiției și inteligenței tale.

21. Triburi, Seth Godin: o carte care te poate ajuta să înțelegi mecanismul comunităților și să devii liderul propriei tale comunități online.

22. The art of the start: ghid pentru oricine începe orice, Guy Kawasaki: află de ce ai nevoie pentru a-ți pune ideile în aplicare și a le ține sub control.

23. Mentalitatea învingătorului, Carol S. Dweck: cum să îți schimbi mentalitatea pentru a fi productiv și flexibil în orice situație.

24. Drive, Daniel Pink: descoperă ce anume te motivează și menține-ți mereu motivația, chiar și atunci când înfrunți un eșec.

25. Afaceri clădite să dureze, Jim Colling: cum să creezi un business care să treacă testului timpului.

26. Primele 90 de zile, Michael Watkins: sfaturi de management adresate celor care încep un proiect sau o afacere și vor să aibă succes încă din primele luni.

27. Cei care schimbă jocul, Andreea Roșca: o discuție liberă despre mecanismele și procesele primei generații de antreprenori români de succes.

Dacă ai recomandări de cărți pentru bloggeri care crezi că trebuie să fie în această listă, scrie-mi un comentariu în secțiunea de mai jos.

Notă: fiecare titlu din această listă face trimitere, printr-un link afiliat, către pagina de unde poți cumpăra cartea respectivă. Un link afiliat presupune ca, la cumpărarea cărții, noi să fim recompensați cu un comision echivalent a 7% din valoarea cărții, sumă care va susține costurile de mentenanță ale acestui website. Dacă te decizi să cumperi o carte din lista noastră, noi îți mulțumim anticipat pentru susținere!

Cătălin Ionașcu

Cătălin este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondatorul agenției Romanian Copywriter şi, în mod frecvent, susține cursuri de Copy & Content Writing. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock