Cum gasesc conceptul unei reclame

Conceptul unei reclame e acea idee pe care se bazează reclama… dacă vreți, povestea unei reclame. Este un punct de vedere asupra produsului sau serviciului promovat, o viziune diferită, comunicată persuasiv.

Conceptul apare atunci când îți dai seama cum s-o iei, sub ce formă să redai un lucru. E ideea unei reclame, elementul care stă în spatele ei și îi dă forță.

Orice reclamă pornește de la un concept. În acest articol vom vedea cum se ajunge la acesta, prin câteva exemple din viața de zi cu zi.

Nu există reguli în formularea unui concept.

Totul vine natural, de cele mai multe ori spontan. Unele concepte pornesc de la metafore, sau de la comparații: internetul este ca o lume paralelă – fiecare dintre noi are acolo identitatea pe care și-o dorește; brăduțul aromat de mașină este ca o pădure tropicală adusă aproape de tine; parcul de distracții e ca un paradis – acolo toată lumea e fericită, etc.

Alte concepte pornesc de la anumite explicații: Dacă conduci noua mașină Mercedes, vei fi tratat ca fiind cel mai important om de afaceri; Dacă folosești noua mașina de spălat marca X, vei putea ieși în oraș liniștită, etc.

Conceptul unei reclame se găsește atunci când vrei să îi spui ceva frumos persoanei iubite, dar într-un alt mod.

Să presupunem că ieși la o întâlnire cu iubita / iubitul. Sărbătoriți 5 ani de când sunteți împreună și vreți să faceți seara mai specială. Îi cumpărați un cadou, mergeți la un restaurant elegant, beți câte un pahar de șampanie.

La un moment dat vreți să vă declarați dragostea, dar fără să folosiți clasicul Te iubesc. Cum puteți face acest lucru?

a) Scriindu-i pe un bilețel
b) Oferindu-i un cadou pe care e gravată o declarație
c) Compunându-i un cântec
d) Plătind un chelner să îi zică
e) Plătind un cântăreț să îi facă o dedicație
f)  ….

Sunt multe moduri, trebuie doar să îl găsiți pe cel care credeți că îi place și i se potrivește cel mai mult. Practic, deși nu vă dați seama, ați stabilit un obiectiv (să îi placă, să vă răspundă la fel, etc), ați analizat publicul țintă, ați găsit cuvintele sau metodele care s-ar potrivi mai bine și ați acționat.

Modul în care ați acționat, adică una din variantele de mai sus, este conceptual acțiunii voastre.

Conceptul unei reclame e ca o discuție pe Messenger între doi colegi de liceu.

Alexx90:              sall
Dj_silviu_2010:  sal man
Dj_silviu_2010: cf? 😀
Alexx90:               bn u?
Dj_silviu_2010:  uite pe aks…
Alexx90:               http://www.youtube.com/watch?v=4beRDIteCTM&feature=g-all-u&context=G21bbd38FAAAAAAAAAAA
Alexx90:               =))))))
Dj_silviu_2010:  lol
Dj_silviu_2010:  : ))

Nu mai e nevoie în ziua de azi să spunem un banc cuiva, ci pur și simplu îi trimitem link-ul.

reclame
reclame

Conceptul unei reclame e felul prin care arătăm prietenilor ce petrecere au pierdut aseară.

Mulți dintre voi știți cât de greu e să îți convingi prietenii să vină la un party, mai ales dacă sunteți la facultate sau master, pentru că pe măsură ce înaintăm în vârstă devenim din ce în ce mai puțin petrecăreți. Să îi convingeți să vină la o petrecere e ca și cum ați face o vânzare, și trebuie să apelați la anumite metode, precum: Analiza publicului țintă, pentru că dacă acei prieteni sunt materialiști, atunci le subliniați cât de puțin îi costă petrecerea; Cum iese în evidență petrecerea voastră, pentru că poate în aceeași seară prietenii pe care îi invitați au de ales între mai multe oferte.

Însă dacă acei prieteni nu reușesc să vină, există un mod în care să îi convingeți să vină la alte petreceri: arătându-le ce au pierdut. Există mai multe moduri în care puteți face acest lucru:

a) Postați pe Facebook pozele

b) Postați pe Youtube filmulețele

c) Le povestiți ce s-a întâmplat

d) Vă postați status cu Ce marfă a fost aseară…

e) Mergeți îmbrăcat ca la petrecere la facultate / locul de muncă și vă prefaceți că încă nu v-ați revenit

f)  …

Sunt multe moduri, iar cel pe care îl alegeți, acela va fi conceptul unei reclame.

În concluzie, conceptul trebuie găsit dacă știm foarte bine următoarele:

  • Produsul sau serviciul promovat (toate caracteristicile, atuurile și beneficiile)
  • Publicul țintă (factori socio-demografici, cât și cuvintele care le atrag atenția)
  • Obiectivele reclamei

Tot ce rămâne pentru a găsi conceptul este să spunem o poveste. Dacă va fi suficient de atractivă, succesul reclamei va fi pe măsură.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Cătălin Ionașcu

Cătălin este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondatorul agenției Romanian Copywriter şi, în mod frecvent, susține cursuri de Copy & Content Writing. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock