Copywriting in reclamele romanesti

Jobul de copywriter, pe lângă creativitate şi imaginaţie, presupune şi abilitatea de a fi versatil, deoarece mediile pentru care vei scrie vor fi diferite.

Spre deosebire de exprimarea în scris, reclama TV necesită o întreagă poveste, construită până la cele mai mici detalii, pe care copywriterul trebuie să le surprindă cât mai bine.

La fel ca şi în cazul reclamei scrise, spotul trebuie să înceapă de la ideea de bază, care să evolueze fluid pe parcursul reclamei prin desfăşurarea unor acţiuni. Există spoturi care nu au foarte mult text, dar care au avut un grad de memorabilitate foarte ridicat.

Textul simplu, dar cu o notă comică, a fost realizat astfel încât să transmită beneficiile produsului respectiv, iar consumatorul a reuşit să înţeleagă mesajul.

Să analizăm puțin reclamele romanesti

Majoritatea din reclamele romanesti beneficiază de un VO (voice over) care citeşte textul şi introduce consumatorul în povestea reclamei respective. Anumite reclame au un text foarte lung, însă tocmai pentru că textul relatează cu exactitate povestea, într-o manieră clară şi logică, spotul capătă relevanţă pentru telespectatori.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Sunt totuşi şi excepţii, de exemplu o reclamă mai veche de la Dorna, care datorită fundalului muzical, a imaginilor de efect şi cuvintele-cheie raportate foarte bine la imagini, a reuşit să se diferenţieze lejer de competiţie şi să transmită sentimente consumatorului.

Cu toate că este responsabilitatea regizorului, este foarte important ca muzica din spot să fie bine aleasă, să fie în armonie cu povestea reclamei, pentru ca rezultatul să dea impresia unui tot unitar.

Gabriel Brănescu spunea în cartea sa -mi banii tăi – Metodă de copywriting muzica şi efectele sonore reprezintă jumătate dintr-un spot. Un exemplu relevant ne este oferit de reclamele de la Orange, care au în general un fundal muzical foarte bine ales.

Aşadar, copywriting-ul în reclame este la fel de important ca şi cel din afişele publicitare. Prin urmare, efortul dintre copywriter şi regizor trebuie să fie complementar, astfel încât spotul să capteze atenţia şi să transmită anumite sentimente consumatorilor.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Rozina Csaszar

Rozina face parte din echipa de redacție Romanian Copywriter și lucrează ca freelancer în copywriting și social media. Urmăriți-i activitatea și pe blogul Copywriteritza.blogspot.com

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!