Ești cititor de bloguri? Ai o listă de bloggeri preferați? Sunt aproape sigur că răspunsul tău la ambele întrebări e pozitiv, având în vedere că citești acest articol. 🙂
Bloggerii muncesc din greu ca să le aducă cititorilor lor, în mod constant, conținut nou. Ei fac cercetări amănunțite, colectează date și se documentează ore în șir pentru a fi siguri că îți transmit informații corecte, relevante și care să fie pe gustul tău.
Credeți-mă când vă spun că nu e deloc simplu să fii relevant. Cu atât mai mult, cel mai dificil e să devii indispensabil. Ca blogger, investești multe ore în munca ta ca să îți satisfaci cititorii. De fapt, investești mult în cititorii tăi.
Un blogger își iubește întotdeauna cititorii, însă are și așteptări de la ei, chiar dacă nu le cere nimic în mod direct.
Cuprins articol
Ce vrea un blogger de la audiența sa?
Un blogger are nevoie de recunoștință. Are nevoie să vadă că munca lui este apreciată și în folosul cititorilor săi. Un blogger are nevoie de promovare, de comentarii, de a-și crea o relație cu audiența și a i se mulțumi.
Iată câteva metode prin care îi poți mulțumi bloggerului tău preferat:
#1 Distribuie-i articolele în social media
Este atât de simplu, însă contează atât de mult. Un simplu like, share, plus sau tweet este un impuls pozitiv care îi poate aduce bloggerului noi cititori dar și credibilitate.
Ce observi prima oară la un articol pe un blog (în afară de titlu și poza principală)? Numărul de like-uri, tweet-uri, și share-uri. Ai o percepție diferită despre un articol cu un număr mare de aprecieri și distribuiri în social media.
Când distribui un link, îi oferi bloggerului acea credibilitate care face deseori diferența dintre un blogger bun și un blogger în devenire.
#2 Comentează la articole
Odată cu creșterea rețelelor de socializare, conversațiile au părăsit blogosfera. Blogurile primesc din ce în ce mai puține comentarii și, de cele mai multe ori, nu sunt citite decât de persoana care le-a scris și de autorul articolului. Puține persoane știu că cel puțin 20% din valoarea unui articol se regăsește în comentariile sale și în răspunsurile primite din partea autorului.
De asemenea, comentariile ajută un articol să prindă mai multă putere în motoarele de căutare. Eu sunt de părere că valoarea unui articol stă în puterea sa de a stârni o conversație. De aceea, de cele mai multe ori, citesc cu interes și comentariile de pe blogurile pe care le urmăresc. Comentează-i la articole bloggerului tău preferat și sigur îți va fi recunoscător.
#3 Trimite-i un link bloggerului preferat
Aceasta este una din cele mai importante metode de mulțumire pe care i le poți aplica unui blogger. Dacă și tu ai un blog sau un site, sugerez să îți creezi o listă cu bloggerii favoriți și să le dai câte un link.
Astfel, le oferi putere și autoritate în motoarele de căutare, îi poți ajuta să câștige noi cititori și să dobândească o credibilitate mai mare față de cititorii actuali. Le poți da link-uri în diverse articole sau pagini (cum am făcut eu cu lista de resurse) sau chiar în blogroll-ul tău. Crede-mă, vor aprecia foarte mult.
#4 Oferă-i feedback
Dacă dorești să ajuți și mai mult un blogger, în calitate de cititor, să știi că opinia ta contează pentru el. Fă-i o mare favoare și trimite-i un email sau mesaj privat cu un feedback cât mai sincer, care poate fi pe:
- design-ul blogului;
- conținutul articolelor sau al paginilor;
- modalitatea sa de promovare a blogului;
- interacțiunea cu utilizatorii;
- feedback general pe munca sa.
Spun să îi trimiți un email sau mesaj privat pentru că, în astfel de situații, dacă vrei să îi faci un bine, este recomandat să fii discret. Nu îi scrie pe profilul sau pagina de Facebook, nici la rubrica de comentarii, pentru că s-ar putea simți stânjenit dacă îi oferi un feedback public. Fii cât mai personal și sincer. Îl va ajuta și îți va mulțumi.
#5 Abonează-te la newsletter
Pentru că în ultima perioadă reach-ul pe paginile de Facebook a scăzut din nou, unui blogger îi este din ce în ce mai dificil să interacționeze cu cititorii săi și să le transmită informația dacă sunt fanii paginii sale de Facebook. De aceea, email-ul este o metodă mult mai directă și mai sigură pe care se poate baza un blogger pentru a-și transmite informația.
Abonează-te la newsletter-ul bloggerului sau citește-i articolele prin RSS și sigur va aprecia acest lucru. E un sentiment minunat să știi că persoanele care te citesc depun un efort în plus (chiar dacă e un efort minim, precum abonare la newsletter sau citirea blogului tău printr-un agregator de știri).
Un blogger poate analiza campaniile sale de newsletter și va ști câte persoane au deschis email-ul și câte persoane au dat click pe articolele sale. Îți va fi recunoscător dacă și tu faci parte din acele persoane.
#6 Recomandă blogul prietenilor tăi (offline)
Să recomanzi un blog nu poți face doar printr-un share pe Facebook sau prin trimiterea unui email către un prieten (deși bloggerul îți va fi recunoscător dacă procedezi astfel). Poți să fi de mare folos unui blogger și dacă îl recomanzi prietenilor tăi în viața reală.
Povestește-le ce blog ai descoperit și ce soluții ai găsit acolo. Chiar dacă nu vor intra imediat pe blog, reamintește-le și a doua zi. Un blog recomandat și offline are șanse mult mai mari să fie citit pe termen lung decât un blog recomandat doar online.
Ține minte, tu recomanzi blogul per ansamblu, nu doar un singur articol. Recomandă blogul și poți aduce un nou cititor fidel; recomandă un articol și vei aduce doar un alt vizitator unic.
#7 Include blogul în lista ta de bookmarks
Folosind orice browser, îți poți crea liste de site-uri preferate, pe care le găsești ușor și pe care le poți vizita zilnic. Dacă îți place un blogger și ai dori să îl citești des, adaugă-l în lista de bookmarks.
Astfel, vei deveni cititor fidel și vei fi alături de blogger de fiecare dată când aduce conținut nou pentru tine.
#8 Invită bloggerul la un eveniment
Ține minte că în spatele fiecărui blog există o persoană care depune o muncă impresionantă de fiecare dată când îți oferă conținut nou și original. De aceea, unui blogger îi este de mare folos să își creeze și o audiență offline, nu doar online.
Dacă tu ești organizatorul unui eveniment pe o temă din nișa unuia din bloggerii tăi favoriți, invită-l pe acel blogger să susțină o prezentare la evenimentul tău. Cu siguranță va aprecia invitația și, dacă o va onora, te va putea ajuta și în promovarea evenimentului. În plus, dacă are o audiență online largă, sigur va aduce credibilitate și popularitate evenimentului tău.
Chiar dacă nu ești organizator dar ești participant la un eveniment care ar putea fi și în interesul bloggerului preferat, scrie-i și invită-l și pe el la acel eveniment. Chiar dacă nu îl cunoști personal, dacă îl va interesa evenimentul și va participa în urma invitației tale, cu siguranță îl vei cunoaște la eveniment.
Evenimentele sunt un prilej bun de networking și, chiar dacă bloggerul respectiv nu este speaker, cu siguranță își va putea crea noi relații care îl vor ajuta pe viitor.
#9 Propune-i o colaborare bloggerului
Dacă reprezinți o companie și soliciți unui blogger să scrie un articol despre produsele tale sau să insereze un link sau un banner pe blogul lui, cu siguranță îți va fi recunoscător pentru că îi oferi încredere și valoare față de munca sa.
Nu este vorba doar de plata pe care i-o oferi pentru serviciile lui, ci și de onoarea pe care o poate simți dacă blogul său a generat interes pentru o afacere ca să se promoveze. În schimbul acestor servicii, îi poți oferi nu neapărat bani, ci și produse sau servicii dintre cele pe care le oferă compania ta.
Așadar, dacă dorești să îi mulțumești unui blogger, arată-i recunoștința ta prin încercarea de a construi o relație profesională cu el.
#10 Cumpără produse recomandate de blogger
Dacă bloggerul pe care îl urmărești are reclame plătite sau recomandă produse sau servicii care te-ar putea interesa, atunci îi vei face o mare favoare dacă vei cumpăra produse recomandate de el, prin link-ul de pe blogul lui.
Mulți bloggeri apelează la marketing afiliat pentru monetizare. Această variantă este un câștig de ambele părți:
- un câștig pentru tine, pentru că nu mai trebuie să cauți produsul sau serviciul care te interesează, avându-l la un click distanță și, de asemenea, e posibil să fie disponibil online la un preț mai mic decât în magazin;
- un câștig pentru blogger, pentru că el primește un comision din suma pe care tu o vei plăti pentru produsul cumpărat.
Tu plătești aceeași sumă, nu mai mult decât este trecut pe site-ul furnizorului, însă îi faci o mare favoare bloggerului prin faptul că ai cumpărat printr-un link recomandat de el.
Astfel, susții financiar munca pe care o depune bloggerul zi de zi, ca să îți ofere informațiile cele mai relevante, dar și reduci din cheltuielile pe care le are bloggerul respectiv cu domeniul, hosting-ul și mentenanța site-ului.
Concluzie
A fi blogger este o muncă dificilă și solicitantă, care necesită foarte multe ore petrecute în fața unui computer, abilități de scris și de documentare dar și specializare într-un anumit domeniu. Un blogger bun care are mulți cititori muncește foarte mult pentru a ajunge la un anumit nivel.
De aceea, munca bloggerului trebuie răsplătită de către voi, cititorii. Aplicați cel puțin 3 din metodele menționate mai sus pe bloggerii voștri preferați și cu siguranță aceștia vă vor rămâne recunoscători și vor crește calitatea informațiilor pe care le oferă. Arătați-le că le apreciați munca și îi încurajați să investească și mai mult în munca lor.
Dacă știi și alte metode decât cele menționate, te invit să mi le transmiți printr-un comentariu în secțiunea de mai jos. Dacă ți-a plăcut articolul și ți-a fost de folos, mereu voi aprecia dacă aplici oricare din metodele de mai sus și pentru acest blog. 🙂
Acest articol este inspirat de aici, cu acordul autorului Gabriel Nechita.