Dam sau cerem garantii in SEO?

Răspunsul este DA! Este normal să oferim sau să cerem anumite garanţii pentru campania de optimizare pentru motoarele de căutare pe care o desfăşurăm, din poziţia de specialist (prestator de servicii) sau de deţinător al unui site (beneficiar al serviciilor SEO oferite de un specialist sau o agenţie).

Dilema garanţiilor în SEO nu este nouă şi este controversată în rândul specialiştilor: unii mizează pe garanţii pentru a atrage clienţi, alţii nu vor să audă de aşa ceva nici în ruptul capului. Eu cred că sunt două tipuri de garanţii: necesare/obligatorii şi garanţii care nu au un fundament real şi onest.

Ce POT să garanteze specialiştii SEO

Un contract de colaborare pentru o campanie SEO on site şi off site poate (sau „trebuie” –  dacă vrea) să garanteze că:

1. Modificările şi configurările tehnice sunt corecte

Dacă noi recomandăm şi implementăm modificări în site de re-organizare, integrare plugin-uri şi filtre, fişiere Sitemap.xml şi Robots.txt sau alte tipuri de modificări, acestea nu trebuie să afecteze funcţionarea site-ului sau indexarea în Google. 

Un exemplu bun este un site magazin online românesc de produse de îngrijire personală şi medicamente, realizat în PrestaShop şi în care filtrul de selecţie al producătorilor a generat aceste erori de indexare:

erori de indexare
erori de indexare

2. Optimizările efectuate în site sunt conforme cu ultimele update-uri Google 

Campania SEO on site să nu se bazeze pe strategii de spamming. 

Am avut recent ocazia sa fac un audit pentru un magazin online în care paginile de categorii de produse aveau un text de 4-5 rânduri, în care se repeta expresia cheie (biciclete de oraş de exemplu) de 7 ori în formă identică, şi pe fiecare din cele 7 expresii era configurat un hyperlink către pagina însăşi (cea în care mă aflam deja), cu Title pe fiecare hyperlink „biciclete de oraş” – evident. 

Este vorba de un site relativ nou, realizat şi optimizat la mult timp după apariţia şi popularizarea update-urilor Google Panda, Penguin, Hummingbird sau Pigeon.

3. Site-ul nu va fi penalizat de Google din cauza strategiei de link-building 

Acest lucru nu se va întâmpla nici în timpul, nici după campania noastră de promovare. Adică să nu facem înscrieri în directoare, să evităm agregatoarele automate de link-uri şi de conţinut, să nu atragem un volum mare de backlink-uri într-un interval de timp foarte scurt, pentru că va fi considerat spam. 

Despre penalizările Google din cauza backlink-urilor de tip spam şi modalităţi de identificare a penalizărilor am mai vorbit în alte articole, cu detalii şi studii de caz care vă pot ajuta să evitaţi astfel de situaţii.

Ce NU POT să garanteze specialiştii SEO

Sunt două tipuri de garanţii care încă mai apar în ofertele de optimizare şi promovare (am primit şi eu săptămâna trecută câteva), care însă nu pot fi respectate de către prestator – în speţă specialistul SEO / marketing online – decât dacă merge pe strategii de tip spam.

  • Garanţii pentru ranking: nu ar trebui să existe garanţii pentru N cuvinte cheie foarte concurenţiale care să ajungă în Top 5 sau Top 10 în Google în 2 săptămâni sau 1 lună.
  • Garanţii pentru backlink-uri, de tipul 1.000 sau 10.000 de backlink-uri „naturale” în 2 sau 3 săptămâni: nu se pot respecta decăt dacă se apelează la tehnici şi metode de linkbuilding care, cu siguranţă, vor atrage penalizarea site-ului, mai repede sau mai târziu.

În stabilirea modalităţii de lucru, a măsurării rezultatelor şi implicit la stabilirea costurilor pentru campania de optimizare şi promovare online de orice fel, se merge de multe ori şi pe obiective bazate pe estimări de trafic, de conversii, de like-uri şi de alte lucruri.

Obiectivele bazate pe estimări bine făcute, sunt realizabile şi mai oneste, decât cele 2 tipuri de garanţii cu 2 tăişuri de care ar fi bine să vă feriţi.

Spor la treabă! Aveţi grijă ce garantaţi şi ce vi se garantează!

Elena Ilie

Optimizarea unui website are două componente: SEO tehnic și SEO de conținut, iar acestea au la rândul lor tehnici și strategii specifice ce țin de algoritmii de indexare și ranking Google, de tipul de website și domeniul de activitate, de publicul țintă și alți factori. Însă, EMPATIA este cea care contează, aproape mai mult decât orice. Grija pentru siguranța și confortul clientului, atenția la detalii, o atitudine optimistă și încrezătoare, o încurajare la confirmarea comenzii sau la livrare… sunt lucruri mici, în aparență, dar care pot să câștige și să fidelizeze un client, mai mult decât sigla unui brand foarte popular pe coletul livrat la ușă sau în rubrica de portofoliu de pe site.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock