Într-o sesiune de întrebări organizată de Google la sfârşitul lunii martie, Andrey Lipattsev, Search Quality Senior Strategist în cadrul Google, a dezvăluit care sunt principalii factori care influenţează ranking-ul – ordinea în care sunt afişate site-urile în paginile de rezultate ale motorului de căutare.
Astfel, cei mai importanţi factori care decid listarea site-urilor în topul rezultatelor de căutare sunt backlink-urile, conţinutul paginilor site-ului şi RankBrain, un algoritm Google bazat pe Inteligenţa Artificială.
Cuprins articol
Despre backlink-uri şi calitatea conţinutului paginilor web
În stabilirea strategiei de linkbuilding sunt importante aspecte precum:
- calitatea și relevanța paginilor web ce trimit link-uri către site-ul nostru;
- autoritatea și încrederea pe care le au site-urile pe care ne promovăm;
- amplasarea backlink-ului în pagină – dacă este vizibil și accesibil, dacă este plasat într-o parte principală și importantă a conținutului sau într-un fragment secundar.
Ştim cu toții că backlink-urile sunt importante pentru că volumul și calitatea lor contează în ranking-ul și creșterea autorității site-ului, dar trebuie să ştim şi «Ce tipuri de backlink-uri vin la pachet cu riscul penalizărilor?»
În privinţa conţinutului, cele 3 criterii importante care atestă calitatea informaţiei prezentate pe un site sunt:
- expertiza specializată în domeniul de activitate respectiv,
- autoritatea recunoscută în domeniul său de activitate printr-o echipă de specialişti bine pregătiți și experimentați,
- încrederea pe care vizitatorii site-ului o pot avea în informațiile sau produsele și serviciile prezentate.
La fel de importantă este şi latura emoţională a conţinutului unui website şi a strategiilor de marketing online, pentru că „povestea” este cea care atrage şi fidelizează mai uşor decât promoţiile ocazionale.
Despre RankBrain si algoritmul Google Hummingbird
RankBrain sau Inteligenţa Artificială a lui Google este o maşină, un robot care învaţă comportamentul utilizatorului uman de internet, învaţă să gândească asemeni unei fiinţe umane care caută informaţii pe internet, cum îşi formulează căutările, ce tipuri de site-uri preferă şi accesează mai des şi mai ales de ce le preferă pe acestea. Robotul RankBrain învaţă astfel să facă asocieri fie între sinonime, fie între un cuvânt şi o întreagă expresie, dar şi asocieri emoţionale.
RankBrain nu funcţionează independent, este o componentă a algoritmului de ranking Google numit Hummingbird. Update-ul Hummingbird este diferit de majoritatea actualizărilor de algoritm Google, precum Penguin sau Panda şi vizează felul în care Google «înţelege» / «interpretează» conţinutul din paginile web pe care le analizează. Acesta influenţează în mod special căutările pe expresii medii şi lungi (long-tail searches).
Prin „long-tail” înţelegem căutările pe expresii mai lungi, specifice şi prin care se aşteaptă un răspuns precis. Conform statisticilor realizate de-a lungul timpului, aceste căutări de tip long-tail ocupă un volum de 20% – 40% sau chiar 50% din întregul volum de căutări efectuate pe motorul de căutare Google. În plus, volumul căutărilor pe expresii foarte lungi şi foarte specifice, („extremely long tail”) este de 18% – 20% din intregul volum de căutari pe Google.
Concepte SEO: Topic, Buyer Personas, Context Personas
Utilizatorii devin tot mai pricepuţi în utilizarea internetului, a site-urilor şi a aplicaţiilor, iar căutările specifice, expresiile lungi de trei sau chiar patru cuvinte sunt tot mai frecvente. De aceea, noii algoritmi Google precum RankBrain, împreună cu strategiile de marketing online dar și specialiştii în comunicare merg pe o direcţie comună: să răspundă aşteptărilor utilizatorilor de internet într-o manieră cât mai personalizată, atât informaţional cât şi emoţional.
Locul conceptului de «cuvânt cheie» este luat acum de Topic, ce include toate variaţiile de expresii de căutare pe o temă anume, iar publicul ţintă are un profil personalizat în funcţie de numeroase aspecte, vorbim despre acel «Buyer Personas».
La fel ca şi profilul Buyer Personas, există şi un «Context Personas»: utilizatorii interesaţi de un anumit Topic, care caută o anumită informaţie precisă, se află în cele mai diferite situaţii şi locuri sau contexte, atunci când efectuează căutarea, iar felul în care îşi formulează această căutare pe internet poate fi foarte variat.
sursa foto 1: techworm.net