4 modalitati simple ca sa iti stimulezi creativitatea

Creativitatea este definită drept abilitatea de a interconecta idei care par să nu aibă nicio legătură între ele. Deşi foarte mulţi oameni tind sa creadă că doar dacă eşti un talent înnăscut poţi fi creativ, adevărul este că, prin muncă şi exerciţiu, această trăsătură poate fi dezvoltată.

Din fericire, există mai multe idei foarte la îndemână prin care poţi să îţi stimulezi creativitatea. Mai jos ţi-am împărtăşit câteva care funcţionează foarte bine pentru mine și le poți aplica și tu 🙂

1. Fă-ţi propria colecţie de idei!

IDEA WALL este un concept pentru fiecare idee, la propriu. Fie că eşti în oraş cu prietenii la bere, fie că eşti în autobuz sau aştepţi la rând la pâine, te bântuie nenumărate idei- deja este un defect profesional.

O culoare, un headline, o imagine care te inspiră pentru următorul tău material, toate astea sunt ideile tale şi merită o şansă. Atunci de ce să nu faci o colecţie de idei?

Ai nevoie doar de un pix, un carneţel sau pur şi simplu de telefonul mobil. Notează orice idee ai, fie că se mulează sau nu pe proiectul pe care îl ai în desfăşurare. Apoi, creează-ţi propriul Idea Wall: foloseşte post it-uri, prinde-le cu scotch de un suport sau pe un perete. Agaţă-l chiar în intimitatea camerei tale sau în faţa biroului, în funcţie de spaţiul care te inspiră cel mai mult.

Construieşte o poveste, foloseşte mai multe culori, joacă-te. 🙂

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

2. Găseşte mai uşor titluri pentru noul articol de pe blog!

Pentru acest exerciţiu, ai nevoie de un singur cuvânt. Cam aşa procedez eu: din carneţelul de cuvinte noi (pe care încerc să îl updatez mai mereu ), aleg absolut la întâmplare unul singur, oricare ar fi el.

Poţi face asta cu orice carte din biblioteca ta – deschide-o la întâmplare şi foloseşte primul cuvânt pe care îţi pui privirea. Pasul următor ar fi să încerci să scrii un articol în jurul acelui cuvânt în care să foloseşti 3 tonuri diferite: imaginează-ţi că îl explici unui copil, că îl scrii pentru o revistă cu profil economic sau că trebuie să îi  dai o definiţie pentru dicţionar, alta decât cea existentă.

Noteaza mereu ideile in carnetel!
Noteaza mereu ideile in carnetel!

 

Sau… poţi alege să fii creativ :). Vei fi surprins de rezultate!

3. Alege hârtia ca şi suport pentru toate ideile tale!

Go wild! Încearcă să renunţi pentru 10 minute la zgomotul de fundal al tastelor calculatorului și eliberează-ţi toată creativitatea pe hârtie. Nu îţi alege niciun subiect, pur şi simplu scrie ce îţi vine în minte. Desenează pe marginea textului, fă trimiteri haioase, ieşi un pic din tipar şi distrează-te cu gândurile tale. Deși este o idee simplă, funcționează pentru stimularea unei gândiri creative.

Adaugă creioane colorate şi fă din textul tău o ilustrare perfectă a gândurilor tale cele mai copilăreşti. 🙂

4. Tu ai deja un cufăr creativ?

Reciclează o cutie veche şi transform-o în stocul tău secret de idei creative! Eu am făcut asta cu nişte scoici pe care le-am adus de la mare şi care îmi sunt de un adevărat folos atunci când sunt în pană de idei, dar tu o poţi face cu nişte simple bucăţi de hârtie.

Notează pe fiecare dintre ele câte un cuvânt sau un citat care te inspiră sau pe baza căruia crezi că poţi dezvolta un articol, apoi extrage la întâmplare un bileţel şi lasă-ţi creativitatea să facă următorul pas. Vei fi surprins de cât de folositoare poate fi această tehnică.

Sper că am reuşit să te inspir dacă tocmai azi erai în pană de idei. Dacă ai nevoie de și mai multă inspirație, avem pe blog un articol despre exerciții de scriere creativă.

Tu ce alte modalităţi de stimulare a creativităţii foloseşti?

Roxana Stăniloiu

In prezent, sunt Director Brand Manager in cadrul Departamentului de Comunicare al Ligii Studentilor Romani din Strainatate (LSRS) si imi dezvolt pasiunea pentru dezvoltarea de continut in functia de referent marketing. Iubesc cuvintele, PR-ul si stiintele sociale.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!