Cum pregatim materiale publicitare pentru o reclama

„Creativity is thinking of new things, innovation is doing new things.” Theodore Levitt

Theodore Levitt avea un punct de vedere pe care eu îl susțin cu tărie: creativitatea îți pune rotițele creierașului în mișcare, te pune în fața unor lucruri nemaipomenite și te duce dincolo de limitele realității. Dar inovația?

Prin inovație punem în aplicare toate aceste lucruri și le coborâm din mintea noastră în mâinile noastre!

Acestea sunt și etapele premergătoare în crearea unor materiale publicitare (afișe, flyere, mesh-uri, bannere, roll-up uri, stickere, spoturi video) și orice poate merge viral pe marele Internet.

Pentru că toate acestea nu sunt deloc ușor de creat, voi încerca să scriu pe etape procesul de… creație-inovație pentru materiale publicitare.

Înainte de toate va trebui să citești strategia de marketing, după care…

Te așteptăm la următorul nostru curs!

10-11 iunie, București: Curs de inițiere în Copywriting și Content Writing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

24-25 iunie, București: Workshop intensive de Copywriting și Content Writing (nivel: intermediar)
Înscrie-te aici

Cum pregătim materiale publicitare

 1. Definești proiectul, prin asocieri:

Îți scrii pe un flipchart câteva cuvinte care descriu proiectul tău, sau al clientului.

Exemplu pentru un târg de locuri de muncă: oficial, elegant, companii, angajați, ofertă.

 2. Stabilești grupul țintă.

3. Dai startul unei furtuni de idei aka brainstorming pentru crearea unei imagini sau elemente cheie

4. Stabilești instrumentele pe care le vei utiliza (aici vorbesc de culori, fonturi, imagini, forme).

5. Folosești culori și fonturi potrivite pentru ceea ce transmiți.

Exemplu: albastru transmite integritate, roșu – putere, pasiune, portocaliu – creativitate etc.

6. Folosești imagini pentru a transmite anumite emoții publicului. 

Voi trece acum și prin câteva lucruri de … finețe, ce au ca scop creșterea calității materialelor:

Formele

Se împart și ele în două categorii:

  • ascuțite: exprimă emoții puternice
  • forme ovale: calm, relaxare, liniște

Fonturile 

În primul rând, nu folosi mai mult de două culori și maxim un font. Trebuie să fii atent să se potrivească mesajului. 

Exemplu: nu folosești Joker sau Comic sans pentru promovarea unei oportunități în antreprenoriat. 

Să se țină cont de identitatea vizuală a clientului: utilizarea logo-ului în anumite standarde, fonturi, așezare, etc.

Exemplu: poate clientul are branding care presupune folosirea numai a fontului Tahoma bold – așadar nu punem noi un Helvetica pentru că se vede mai bine, sau o siglă ce trebuie să aibă anumite culori și să nu aibă fundal.

Trebuie ținut cont și de așezarea siglelor / numelor partenerilor conform standardelor impuse la începutul proiectului (așezare în pagină, ordinea enumerării, dimensiuni).

După toate ideile, culorile și fonturile alese trebuie să avem grijă la coeziunea materialelor!

Dacă site-ul e verde cu nori, afișul nostru îl facem albastru cu floricele și fluturașii / pliantele sunt mov cu buline… nu prea e în regulă.

Este de preferat să avem un element (sau mai multe) care să stabilească o legătură între materiale, să perceapă mesajul indiferent de materialul pe care l-a văzut.

Exemplu: Avem de promovat o agenție de turism care pune accent pe ofertele din timpul verii: putem avea ca elemente cheie: soarele, marea, înghețata, etc 

Câteva mici sfaturi înainte de print:

1. Nu adăuga mult text pe materiale de tipul: afiș, banner, mesh, roll-up, etc;

2. Afișul nu trebuie scris ca un anunț;

3. Titlul, nu sloganul, trebuie să iasă în evidență;

4. Nu încărca materiale publicitare cu multe poze;

5. Materiale publicitare trebuie să atragă atenția de la distanță;

6. Nu folosi imagini banale sau care au mai fost folosite;

7. Fă mai multe tipuri de materiale, în funcție de grupul țintă, dar cu același mesaj;

8. Nu folosi materiale publicitare destinate mediului offline, și în mediul online;

9. Cât de vizibil este mesajul pentru publicul țintă? 

Printul… 

Deși pare cea mai simplă etapă, nu este!

În primul rând recomand să apelați la companiile de producție publicitară ce utilizează echipamentul în vederea realizării printul offset și nu print digital.

  • aveți grijă la design, dacă e de tip raster sau de tip vector – personal, recomand materiale vectorizate, deoarece puteți să redimensionați oricât de mult materialul, iar calitatea este aceeași.
  • trebuie să aveți grijă în ce program lucrați, cum salvați și ce cod de culoare folosiți! Să nu folosiți toate tipurile de culori (din Pantone, apoi un pic de CMYK, iar la final RGB…)
La final se cere feedback, se implementează și abia apoi se duce la print.

Sfat: puteți să lăsați vreo 5 mm în margini sau să selectați modul pre-pressed, să fiți siguri că rămâneți cu designul întreg și nu vi se taie din margini.

De asemenea, nu uitați să cereți un Bun de Tipar (BT)! Orice material trebuie scos la început într-un singur exemplar pentru aprobare. Abia apoi le puteți scoate pe restul! 

Spor la inovat și nu uitați:

If you hate advertising,
Make better ads!

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Corina Știrbu

Corina Știrbu este specializată în PR și membru din comunitatea Romanian Copywriter.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!