Cum creez un plan de marketing (in linii mari)

„Think like a wise man but communicate in the language of the people.”

Se pare că și Wiliam Butler Yeats se gândea la comunicarea strategică 😀

Misiunea noastră, în PR și copywriting, este să construim percepția celorlalți. Trebuie să convingem oamenii să apeleze la serviciile brand-ului promovat de noi cu încredere!

Ce urmărim în crearea unui plan de marketing

În crearea unui plan de marketing, fie că suntem un ONG sau o companie, există o serie de pași pe care îi putem urmări:

1. Primul pas din lumea strategiilor este: crearea unui plan de comunicare.

Bine-bine… dar ce este mai exact un plan de comunicare?

Este un instrument care facilitează transmiterea mesajului potrivit, persoanei potrivite la momentul potrivit! 🙂

Comunicarea este bazată pe încredere și respect, iar atitudinea va trebui să denote inteligență și profesionalism. Apreciați cât de mult posibil parteneriatele construite și fiți deschiși la idei noi!  

Fie că vorbim de un sponsor, de un parteneriat strategic sau de beneficiari, toți aceștia trebuie să se gândească la brand-ul nostru cât mai des și să își dorească să aibă legătură cu noi.

Pentru a evita un kilometru de text, voi reda un exemplu foarte simplu cu mesaje adaptate pe anumite grupuri țintă:

Suntem o organizație studențească și dorim să obținem colaborări mai bune cu acești beneficiari:

2. Alegem mijloacele de comunicare cele mai potrivite, eficiente și profitabile din punct de vedere financiar. (voi detalia aceste mijloace în articolul următor)

3. Analizăm cu atenție care este momentul potrivit pentru transmiterea unui mesaj, durata feedback-ului din partea grupului țintă în funcție de mijloacele utilizate.

4. Crearea materialelor de promovare: în funcție de publicul țintă și de canalele de comunicare, putem folosi materiale fizice (afișe, broșuri, bannere), materiale pentru mass media (comunicate de presă, advertoriale, spot radio, spot TV) sau materiale pentru mediul online (pagină de Facebook, articole de blog, bannere online).

Evident că nu se poate face totul de unul singur, așa că intervin și responsabilitățile pe care trebuie să le distribuim. Fiecare responsabilitate trebuie să fie foarte bine conturată, să se potrivească persoanei în cauză, iar distribuirea să se facă în mod cât mai clar și delimitat cu putință. (În cadrul unei echipe, coordonatorul/liderul este responsabil de această distribuție)

Pam pam! Urmează una din cele mai importante etape în crearea unui plan de marketing: 

Crearea unei strategii de promovare din cadrul unui plan de marketing

Cum facem asta?

Din nou, voi scrie totul pas cu pas! 🙂

1. Definim grupul/grupurile țintă și pregătim o strategie de promovare pentru fiecare în parte.

2. Stabilim un mesaj pe care îl transmitem fiecărui grup țintă, adaptat. Acesta trebuie să inspire încrederea folosirii produselor/serviciilor noastre.

3. Alegem canalele de comunicare și respectăm momentul ales din planul de comunicare.

4. Alegem elementele grafice cele mai potrivite serviciilor / produselor noastre, dar și grupului țintă.

5. Implementăm mesajul pe care vrem să îl transmitem în materialele de promovare.

6. Ne asigurăm că toată echipa de implementare a campaniei a înțeles foarte bine planul pe care îl avem stabilit.

7. Go Alive! Spread your message.

 Acestea au fost liniile mari ale creării unui plan de marketing.

P.S.: Planning is bringing the future into the present so that you can do something about it now!

 

 

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock