Cum faci SEO pentru site-urile „one page”

Temele pentru site-urile care au conținutul prezentat într-o singură pagină, cunoscute sub denumirea „one page” sau „single page”, au devenit tot mai populare pentru că de cele mai multe ori sunt spectaculoase, dar şi pentru că navigarea se face într-o singură pagină şi, practic, găsim toată informaţia disponibilă pe site într-un singur loc.

Temele „one page” structurează şi prezintă întreg conținutul site-ului într-o singură pagină, acea pagină principală a site-ului cunoscută în arhitectura site-urilor clasice ca „homepage”. Astfel, se reduce la o singură pagină întreaga arhitectură clasică „multiple-page” a unui website care, în mod obişnuit, include pagini individuale dedicate pentru: Contact, Despre noi, Servicii, Tarife, Portofoliu etc.

Navigarea se face cu un meniu care nu trimite către alte pagini din site, ci în diferite secţiuni ale aceleiaşi pagini, iar URL-ul poate ramâne acelaşi, fără să se modifice la navigare, sau se adaugă denumirea secţiunii respective după un #

De exemplu: www.onepage-site.ro/#servicii

Pentru ce tipuri de site-uri este potrivită structura „one page”

Folosirea temelor de tip „one page” este o alegere bună dacă:

  • volumul de conţinut text / imagini / video nu este foarte mare, astfel încât prezentarea acestuia într-o singură pagină să nu îngreuneze navigarea şi să nu crească timpul de încărcare;
  • scopul site-ului este prezentarea succintă a serviciilor pe care le oferim şi a datelor de contact;
  • strategia de marketing online nu este axată în principal pe ranking organic, iar aducerea vizitatorilor în site se bazează pe alte canale, precum reţelele de socializare, de exemplu.

Ce aspecte sunt importante în optimizarea unui website „one page”

1. Strategia de topicuri sau expresii cheie

Dacă am ales ca tot conţinutul să fie prezentat într-o singură pagină, este foarte important ca acesta să fie foarte bine organizat, atât pentru utilizatori, cât şi pentru roboţii de indexare şi ranking. Strategia de topicuri sau expresii cheie pe baza căreia realizăm această organizare a conţinutului va fi una simplă şi foarte clară, iar conţinutul va fi organizat pe secţiuni bine delimitate şi definite, optimizate pe aceste topicuri.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

28-29 octombrie, București: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

2. Delimitarea şi optimizarea secţiunilor de conţinut

Pentru delimitarea secţiunilor de conţinut, astfel încât roboţii să le înţeleagă şi să le indexeze corect, este recomandată folosirea DIV-urilor pentru fiecare secţiune în parte, cu un ID specific pentru fiecare.

Astfel, pentru prima parte a paginii, care are rolul prezentării generale se poate folosi ID-ul “home”:
<div id=“home”>…conţinut text + poze ……. </div>

Iar pentru servicii, de exemplu, vom avea, de asemenea, secţiuni specifice:

<div id=“servicii topic 1”>… text / poze topic 1…</div>
<div id=“servicii topic 2”>… text / poze topic 2…</div>
<div id=“servicii topic 3”>… text / poze topic 3…</div>
etc.

3. Optimizare link-uri şi imagini, link-building

În meniul de navigare, fiecare secţiune va avea un URL de tipul:

http://singlepage-website.ro/#!servicii-ingrijire-catei, de exemplu. 

Folosirea semnului « ! » imediat după « # » în structura URL-ului, indică roboților să interpreteze secțiunea ca fiind o pagină web individuală şi să o indexeze.

Pentru optimizarea link-urilor interne din site vor fi folosite expresii relevante pentru topicul secţiunii în textul ancoră, iar pentru imagini va fi optimizat tag-ul «alt ».

Strategia de Link Building, care a devenit de ceva vreme Link Earning, va trimite link-uri către secţiunile specifice din site, de tipul:

<a href=“http://singlepage-website.ro/#!servicii-ingrijire-catei”>Servicii de îngrijire căţei la domiciliu</a>

Astfel, se evită spam-ul creat prin trimiterea tuturor backlink-urilor către domeniul web al site-ului, iar link-ul va trimite utilizatorul exact către conţinutul care îl interesează.

4. Conţinut proaspăt, relevant şi actual, bine pus în valoare

În principiu, tag-ul H1 trebuie să fie unic într-o pagină web, pentru a fi relevant pentru roboţii de indexare şi ranking, însă se pot face şi excepţii. Dintr-un video al lui distinsului inginer Mutt Cuts, fostul șef al echipei Google Search Spam, aflăm că o pagină web poate să conţină mai multe tag-uri H1, dacă secţiunea sau conţinutul la care face referire fiecare H1 din pagină este foarte bine delimitat şi personalizat.

O altă problemă ar putea fi conţinutul mereu actualizat, împrospătat cu informaţii noi şi complete, pe care Google îl apreciază şi care nu poate fi integrat într-o singură pagină. O soluţie foarte bună este realizarea unui blog extern, în care să publicăm în mod regulat articole, poze sau materiale video relevante pentru domeniul de activitate al site-ului şi, mai ales, utile pentru vizitatori.

În site-ul principal putem să avem o secţiune specială în care prezentăm pe scurt ultimele articole din blog, cu link-uri către acestea.

5. Interacţiunea cu utilizatorii

Într-un site cu o singură pagină este foarte important ca datele de contact şi alte elemente de interacţiune cu utilizatorii să fie la vedere, în oricare parte sau secţiune a paginii ne aflăm. Elementele “Call to action” şi legăturile cu paginile pe care le avem pe reţelele de socializare trebuie amplasate la îndemână, astfel încât să suplinească lipsa paginilor individuale, cu un conţinut mai detaliat.

6. Monitorizarea performanţelor

La fel ca şi în cazul site-urilor cu arhitectura pe mai multe pagini, putem să monitorizăm performanţele site-ului cu o singură pagină, pe secţiuni. Cu instrumentele din Google Analytics putem să vedem care sunt secţiunile preferate de vizitatori, sau pe cele de pe care utilizatorii părăsesc site-ul de cele mai multe ori, dar şi alţi parametri de trafic şi performanţă care ne vor ajuta să îmbunătăţim conţinutul sau structura de secţiuni, ori să alegem tematica articolelor din blog.

În loc de concluzie: cum aleg între un site “one page” şi “multiple-page”

Targetarea pe diferite tipuri de topicuri sau expresii cheie, volumul mare de poze sau video, optimizarea individuală a tipurilor de conţinut la nivel de Meta Tag-uri şi URL-uri, monitorizarea traficului separat pe fiecare pagină / URL, targetarea unui public diferit prin diferite tipuri de servicii sunt aspecte care necesită realizarea site-ului pe structură clasică, de pagini individuale.

Dacă lucrurile sunt mai simple şi vom prezenta pe site în principal informaţii despre noi, date de contact şi câteva servicii, un site “one page” bine structurat şi optimizat, cu design Responsive sau versiune separată pentru navigarea pe Mobile şi viteză de încărcare foarte bună, poate fi o soluţie optimă.

Alte aspecte de optimizare pentru navigarea de pe dispozitive mobile, găsiţi în articolul „Despre User Experience si dispozitivele mobile”, iar pentru emoţie şi inspiraţie vă invităm să citiţi „Despre poveste, SEO tehnic si SEO emotional”!

Elena Ilie

Fie că ne convine sau nu, SEO este un ingredient esențial în marketingul online, iar regulile jocului - destul de schimbătoare de ceva vreme - îi derutează pe cei ce nu reușesc să țină pasul cu oamenii și cu vremurile. E adevărat, nici backlink-urile nu mai sunt ce erau cândva, dar asta nu înseamnă că nu mai facem SEO sau linkbuilding sau că trebuie să păstrăm unele backlink-uri pe criterii de simpatie/vs/antipatie față de bloggerul pe care în urmă cu câțiva ani l-am onorat cu nenumărate comentarii (cu link-uri către site-ul sau blogul nostru). Dezvoltare-site-seo.ro.

  • Dragos

    Credeti ca se poate da un exemplu concret, un exemplu e url care sa contina #! si sa existe in index?

  • – un astfel de exemplu este pagina http://www.luxeofcarmel.com/#!design-services/c1zx care este listata pe Google.com in pozitia a 2a la cautarea pe expresia “interior design services offered”

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!