Alegerea imaginilor potrivite pentru printuri

Printurile pot avea un impact foarte mare ȋn publicitate dacă se aleg imaginile potrivite pentru printuri.

Conceptul conform căruia o imagine valorează cȃt 1000 de cuvinte se aplică din plin ȋn publicitate, de aceea imaginile trebuie alese cu cea mai mare atenţie. Imaginile au un impact puternic asupra publicului ţintă, atrag atenţia şi stȃrnesc interesul.

Una din cele mai importante condiţii pe care este necesar să o ȋndeplinească o imagine constă ȋn aceea de a fi adecvată mesajului care se doreşte a fi transmis. Astfel că, imaginea trebuie să fie reprezentativă pentru ceea ce ce transmite pentru ca cei din publicul ţintă să facă legătura dintre imagine, mesaj, produs şi brand.

David Ogilvy a formulat cȃteva exigenţe care pot fi luate ȋn considerare atunci cȃnd se utilizează imagini pentru printuri. Aceste exigenţe nu au o explicaţie riguros ştiinţifică, ci sunt formulate ca urmare a experienţei celebrului publicitar ȋn domeniu.

Alegerea imaginilor potrivite pentru printuri

Exigența #1

Imaginile utilizate ȋn print trebuie să conţină o idee sau un subiect remarcabil. O imagine deosebită, unică, ce transmite o idee remarcabilă atrage atenţia cititorului. De asemenea, aceasta este reţinută şi ȋnvăţată mult mai uşor şi va declanşa ȋn mod sigur word-of-mouth.

Exigența #2

Reclamele ce transmit beneficii raţionale pot fi prezentate prin intermediul unei combinaţii de imagini de tipul „ȋnainte” şi „după”.  

Acestea sunt mult mai eficiente ȋn a transmite aceste tipuri de beneficii deoarece oferă o dovadă sau un rezultat direct al utilizării produsului respectiv. 

Exigența #3

Eficienţa imaginii din print creşte dacă se utilizează fotografii cȃt mai simple sau mai puţin ȋncărcate.

Dacă sunt prezentaţi oameni ȋn cadrul printului, este indicat să se evite mulţimile şi atenţia să cadă doar pe o singură persoană din prim plan. Fotografiile puţin ȋncărcate sunt mai uşor de reţinut şi ajută cititorul să ȋşi focalizeze atenţia doar pe cȃteva aspecte esenţiale. Așadar… keep is simple!

Exigența #4

Utilizarea ȋn printuri a unor personaje prezente şi ȋn reclamele TV măresc gradul de memorare a reclamelor scrise.

Un lucru foarte important de care trebuie ţinut seama se referă la faptul că atunci cȃnd realizăm o reclamă şi o distribuim ȋn toate mediile este necesar să personalizăm mesajul ȋn funcţie de canal.

Însă, mesajul, obiectele sau personajele principale utilizate ȋn reclame trebuie să fie comune. Veţi oferi astfel impresia de continuitate, iar reclama va fi reţinută mai uşor.

sursa imagine

Exigența #5

Nu se recomandă utilizarea unei palete prea bogate de culori ȋn cadrul printului pentru a nu ȋncărca imaginea.

Ogilvy ne sfătuieşte ca reclamele din presa scrisă să nu aibă mai mult de patru culori. De asemenea, acesta recomandă evitarea reclamelor ȋn alb şi negru. Cele colorate sunt mai vii şi ajută la o mai bună memorare a mesajului transmis.

Exigența #6

Oamenii agreează vedetele de acelaşi sex deoarece se identifică conştient sau inconştient cu acestea.

De aceea, ȋn funcţie de tipul de produs pe care ȋl alegeţi şi ȋn funcţie de targetul pe care ȋl aveţi, optaţi pentru persoane cu care publicul se poate identifica. Reclamele adresate femeilor ar trebui să prezinte femei, iar cele adresate bărbaţilor să ȋnfăţişeze bărbaţi.

***

Aceste reguli sau sfaturi oferite de David Ogilvy nu trebuie aplicate mecanic şi nici nu trebuie respectate cu sfinţenie. Acestea sunt doar nişte principii generale de care se poate ţine cont ȋntr-o anumită măsură.

Imaginea cea mai potrivită pentru un print se stabileşte ȋn final de către art-director, copywriter şi designer ȋn funcţie de produs, brand şi publicul-ţintă. Regulile prezentate mai sus ne arată ce a avut succes pȃnă acum ȋn printuri, ȋnsă nu garantează că aplicarea lor ȋn reclame va duce la o creştere a eficienţei acestora.

Cel mai important aspect ce trebuie reţinut se referă la faptul că pentru un print eficient este indicat să personalizaţi mesajul, să alegeţi o imagine coerentă, care să fie ȋn concordanţă cu produsul căruia i se face reclamă.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Zâna Tonegaru

Zâna face parte din echipa de redacție Romanian Copywriter și lucrează ca și freelancer în content writing și social media.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock