Cum sa iti prezinti ideile?

Vorbeam în articolul trecut de modul în care poți prezenta o viitoare reclamă TV. Ei bine, în prezent clienții au început să fie mai deschiși și să caute idei geniale mai mult decât o execuție super (yeah…right)…

Revenind cu piciorele pe pământ și plecând de la premisa că ideea primează, vă voi prezenta câteva lucruri legate despre modul de prezentare al acestora. Punându-le în aplicare poate câștigați un cont super tare pentru agenția în care lucrați și vă umpleți de faimă, bani, femei (sau bărbați, după caz)…

Ce trebuie să conțină o prezentare ?

1. Recapitularea briefului

2. Prezentarea strategiei de creație bazată întotdeauna pe exemple, studii etc.

3. Ideea/ conceptul

4. Mediile prin care exprimăm conceptul și cum anume

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

5. O încheiere triumfală (neapărat să fie relevantă pentru concept)

6. Răspunsuri la întrebările clienților

O prezentare bună nu poate scuza niciodată un concept mediocru, asta e clar. Chiar și așa o prezentare poate lăsa o impresie foarte bună clientului, ceea ce până la urmă e extrem de important. Poate conceptul nu e tocmai pe placul acestuia, însă i-a plăcut modul de abordare al agenției și uite așa te-ai făcut cu un nou cont.

Iată și câteva sfaturi utile pentru oricine are de susținut o prezentare, indiferent că este vorba de o prezentare în fața colegilor, a unor clienți sau în orice alt context:

Cum trebuie să îți prezinti ideile

1. Captează atenția din prima 

Cel mai important lucru pe care mulți speakeri însă îl ignoră. Poți spune o povestioară, o glumă, o întamplare. Orice se pretează atâta timp cât e relevant pentru subiectul prezentării.

2. Ascultați

E foarte important să îți asculți interlocutorul în orice discuție ai avea. Dacă ești atent/ șmecher poți foarte ușor să te folosești de anumite vorbe/ gesturi ale publicului pentru a facilita transmiterea messjului tău.

3. Nu te scuza niciodată 

Pentru că îți pierzi din credibilitate. Chiar dacă nu știi raspunsul la anumite întrebări, asumă-ți acest lucru și promite că te vei interesa (și chiar fă-o), dar niciodată nu te scuza că nu știi să răspunzi.

4. Atenție la elementele non-verbale 

Ținută, gesturi, dar și la elementele ce țin de tonul vocii, contactul vizual care se stabilește etc.

5. Pregătirea elementelor tehnice

E bine să ai mereu un plan de rezervă în caz că se ia curentul, sau nu mai funcționează proiectorul sau orice lucru de acest gen.

6. Repetiția e mama învățăturii

Îmi amintesc că ne spunea un prof să repetăm în fața oglinzii și mi se părea aiurea, până am încercat. De atunci am reușit să îmi corectez unele gesturi pe care le făceam involuntar și încă mai repet figura cu oglinda pentru că merge.

sursa imagine

În final, revenind în lumea publicității, există 2 elemente care trebuie urmărite neapărat în orice context: creativitate și relevanță. Acestea două merg mână în mână și pot face diferența între o prezentare bună sau una mai puțin bună.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Răzvan Boca

Răzvan face parte din echipa de redacție Romanian Copywriter și este copywriter la Brain Art.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!